וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלילה, המעולה וזאת שחייבת אינסטגרם: 3 מארזי סופגניות מצוינים להכנה בבית

אתם יכולים מבחינתנו לעמוד בתורים הארוכים ביותר במדינה, אבל בסוף אין כמו סופגניה שקפצה מהמחבת במטבח לשולחן פינת האוכל

ערכה להכנת סופגניות בבית, "בליקמח"/"בליקמח"

תראו, אנחנו לא מתכוונים להתמסכן פה. אלו זמנים מורכבים מאוד, עם מאפיינים מורכבים מאוד, ולאף אחד אין דמעות לבזבז על אנשים שקיבלו בחודש האחרון מאות סופגניות לטעימה מכל המאפיות והקונדיטוריות הכי שוות בארץ.

ובואו לא נטעה, רובן המוחץ היה שווה את הקלוריות ורגשות האשם, כן?

אבל…

עם כל דיסקיות השוקולד והזלפות הקרם, הררי המרנג ומילויי הג'נדויה, משהו בכל זאת היה חסר. חלק יקראו לזה "אותנטיות", אחרים יבחרו ב"כמו פעם", ואנחנו עושים את זה אפילו יותר פשוט. "בית", היה חסר לנו "בית".

כל המתכונים, הטיפים, קיצורי הדרך והפטנטים לחנוכה מושלם

תעשיית הסופגניות שהתפחה כאן בשנים האחרונות מספקת היצע אדיר לביקוש אדיר, אבל אין כמעט טעימה שלא נכחנו בה לאחרונה (וכאמור, נכחנו בהמון טעימות) שלא כללה איזה מישהו בפינה שבסך הכול רוצה "סופגניה פשוטה מהמכולת".

וכך, בהינתן שיש ביקוש גם לכאלה, ובהינתן שיהיה קשה לשכנע אתכם להתחיל להכין מאפס (גם לזה עוד נגיע, אל דאגה), החלטנו לבדוק את דרך הביניים המושלמת - שלוש ערכות להכנה ביתית של סופגניות מבית "מלכת הג'לי", "בליקמח" ו-"COOKIT". מעט התעסקות (אבל ממש מעט), מעט שמן (ממש לא מעט) וריח של פעם.

(אל תספרו לאף אחד, אבל בסוף הן ניצחו את כל הדרמה-קווין המפונפנות).

סופגניות מבית "בליקמח", חנוכה 2020. גל קלדרון,
שיחוק. סופגניות של "בליקמח"/גל קלדרון

דן דייויס ואורן דגן כפיר הקימו את "בליקמח" לפני כשנה וחצי, והצליחו באיבחה אחת לשבור לא מעט מיתוסים, דעות קדומות ועיניים מיואשות של אנשים נמנעי גלוטן.

הם אחראים בשגרה למגוון גדול מאוד של לחמים, מאפים, עוגות ועוגיות, ועכשיו הם התפנו להתמודד גם עם אתגר חנוכה. "החג מקבל משמעות אחרת השנה, בגלל ההתכנסות הביתית", סיפרו, "ולשם כך יצרנו מארז הפתעות שגם יביא הביתה את הסופגניות עם הטעם המיוחד שלנו וגם יספק פעילות חווייתית משותפת".

מה?

הערכה של "בליקמח" מגיעה בצידנית ממותגת לשימוש חוזר וכוללת כדורי בצק גולמיים מדודים ושקולים, שקית זילוף עם רוטב לפי בחירה, תוספות מתוקות, נייר אפייה ומדבקה שמכסה את הסופגנייה ומשמשת לאומדן קוטר של 10 ס"מ, למיקצוע החוויה. בתפריט ניתן למצוא סופגניית ריבה קלאסית (שישה כדורי בצק בתוספת קונפיטורת תות ואבקת סוכר, 79 שקלים), סופגניית קרם עוגיות לוטוס (כדורי בצק עם קרם ושברי עוגיות לוטוס, 89 שקלים) ועוד ארבעה טעמים נוספים לפחות.

איך?

כדורי הבצק המדודים יכולים להישמר בהקפאה, על פי "בליקמח", כחודשיים, אבל אנחנו מחזיקים יכולת דחיית סיפוקים בעייתית יותר. הפעלנו תנור על חום נמוך, הכנסנו תבנית מים, כיבינו, דחפנו פנימה את הבצק להתפחה וחזרנו אחרי שעתיים. הוצאנו, חיכינו עוד קצת, שמנו שמן ויצאנו לדרך. התוצאה הייתה צלחת גדולה ועמוסה בסופגניות חמות, וריח טעים של חנוכה בבית. כן אפשר לחוש בהבדלי טעם קלים בין התוצרת של "בליקמח" ובין סופגניות קונבנציונליות יותר, אבל ללקוחות שמתנזרים מקמח לבן (וגם לאנשים שאינם אנחנו, ולא מחפשים בנרות משהו ביקורתי להגיד) מדובר בשיחוק.

לפרטים נוספים והזמנות

האתגר של רולדין

אצלכם בבית: סופגניות במילוי קרם וניל ושוקלד לבן

לכתבה המלאה

טעים? שרון טרקניסקי עושה "מלכת הג'לי"

נמשיך במארז של "מלכת הג'לי", שמאחוריו עומדת ליאת חתוכה, אושיית עוגות ראווה וגם, ובכן, סוג של מלכת ג'לי, או לפחות מלכת עוגות ג'לי. חתוכה לקחה את כל הידע שלה, שיכללה טיפים, פיתחה קיצורי דרך ומשכה איתה כל מי שרצה אפייה מושקעת וטעימה, אבל קצת חשש.

מה?

מארז החנוכה של "מלכת הג'לי" כולל תערובות אפייה מוקפדות ואיכותיות מהמפעל של חתוכה, המבטיחות - לפחות על פי ההצהרות - טעם ביתי לא תעשייתי. היא מבטיחה "סוף לשמרים, לניפוי, ליצירת הגלוטן, הביצים והשמן", ומדגישה כי "הכנת סופגניות ביתיות מעולם לא הייתה קלה יותר". בקיצור, רק להוסיף מים, להתפיח ולטגן.

איך?

התערובת מגיעה במארז הכולל הוראות הכנה מדויקות, והספיקה לנו לכ-14 סופגניות. ההתעסקות הייתה אכן זניחה, קצת מים במיקסר, קצת סבלנות בהתפחה, וקצת הדחקה כשהשמן נשפך למחבת. ייאמר לזכות המלכה שההבטחות קוימו במלואן, ובסופו של דבר יצאו סופגניות על אמת, ללא אפטר-טייסט מלאכותי שמדי פעם ניתן להרגיש בקיצורי דרך מעין אלה. המחיר הוא נהדר (38 שקלים), והוא גם מסביר את היעדר הנצנצים והטופינגז. כן היינו שמחים להוסיף עוד כמה שקלים ולקבל בקופסה עוד פינוקים קטנים ולא רק ריבה, אבל אלה צרות של עיתונאים עשירים.

לפרטים נוספים והזמנות

מארז סופגניות להכנה בבית, COOKIT. שי בן אפריים,
"עשיתי" ולא "קניתי". הערכה של COOKIT/שי בן אפריים

ונסיים עם COOKIT, מיזם הערכות הביתיות המושקעות (בין היתר, ניתן למצוא אצלו קיטים להכנת קוקילידה, כנאפה ומלבי) מבית קייטרינג "BRUNCH" שהתנפל על חנוכה עם מארז שכולו וואוו.

מה?

מארז COOKIT להכנת סופגניות ודונאטס כולל - תחזיקו חזק - תערובת לבלילה, מסננת, פיפטות להזרקת רטבים, רוטב בייגלה מלוח, סירופ חמוץ מתוק, קרם מסטיק, פצפוצי שוקולד, שברי אוראו, שוקולד לבן, שברי בייגלה, סוכריות צבעוניות ועוד.

איך?

בגדול, מדובר באותה שיטה של "מלכת הג'לי". כלומר, תערובת מוכנה שדורשת רק מים, מיקסר וזמן מנוחה. ההתעסקות בבצק, עם זאת, שונה מעט, ומצריכה רידוד, וקריצת עיגולים עם כוס, ואז שוב רידוד ושוב קריצה, אם אתם בעניין של לנצל את כל חומר הגלם. זאת אכן מעט עבודה, אבל היא שווה, כי היא מאפשרת לכם להגיד לאורחים "עשיתי" ולא "קניתי".

משם, ואחרי עוד קצת התפחה, הדרך קצרה למחבת, ומהמחבת הדרך עוד יותר קצרה לחלל הפה. הערכה של COOKIT מושקעת מאוד, יורדת לפרטים ובהחלט מגשימה את הצהרות האינסטגרם של מי שתיכנן אותה. רוב התוספות טעימות ואיכותיות, מעט מהן הרימו לנו גבה (רוטב חמוץ-מתוק בצבע זרחני מדי לטעמנו, למשל) והפיפטות הרגישו מעט "עליאקספרס", אבל החוויה הכללית נוצצת. המחיר לא זול - 180 שקלים - אבל התמורה מגמדת אותו. מדובר, אחרי הכול, בלפחות 24 סופגניות וב-ה-מ-ו-ן תוספות. לצערנו אנחנו לא צריכים להגיד לכם כמה הכמות הזאת הייתה עולה לכם בקונדיטוריות.

לפרטים נוספים והזמנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully