וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שותפות גורל, שלנו ושלהם": נתחי הבשר שזוכרים את הצפון בערב החג

18.9.2024 / 6:00

מרמת הגולן עד לב תל אביב, מרינדו מנסה להקשיב, ולתת מענה

ראש השנה 2024, מרינדו. אלעד ברמי,
ארוחת תקווה אופטימית. שולחן ראש השנה של מרינדו/אלעד ברמי

גם ביחס למדינה האלרגית לשגרה שהיא ישראל, ערב ראש השנה הנוכחי הוא משהו אחר לגמרי. הנורמה והיפוכה, כמובן, חג בלתי חגיגי שמתעקש לחגוג, ויושבי שולחן שמנסים לרתום את רסיסי השמחה האלה לארוחת תקווה אופטימית, ככל האפשר.

וארוחה כזאת, באופן טבעי לחלוטין, מכנסת על המפה הלבנה שיתופי פעולה יוצאי דופן. מיזמים מסקרנים שרובם ככולם ניצחון הרוח הישראלית - לא פחות - לצד בקבוקי יין שאיכשהו הצליחו להיות כאן. מהדרום המוכה והמחכה להתאושש ועד הצפון הרחוק, עמוס סימני השאלה, וסימני הקריאה.

ולמנה עיקרית, בשר, וסיפור. הסיפור שלנו.

ראש השנה 2024, מרינדו. אלעד ברמי,
הסיפור שלנו. קולקציית החג של מרינדו/אלעד ברמי

קולקציית ראש השנה 2024 של מרינדו נוצרה תחת פורמט, והגשמה, של "מהצפון ללב השולחן". רשת הקצביות הגדולה, שנערכת מדי חג עם טוויסט משלה לתפריט, הבינה מה קורה סביבה והבינה גם מה נדרש ממנה, ולכן קראה ליצרנים מקומיים קטנים שפועלים סביבה, ועובדים איתה, להתחבר וליצור.

התוצאה היא ארבעה נתחי מרכז שולחן גדולים שכמעט שרים את הגליל. הם מושרים ומתובלים, מוכנים לתנור ועוד יותר מוכנים לצאת ממנו - נושאי ארומה וריחות שגורמים לך לתור אחר הסכין הגדול של הבית, וגם ערך מוסף, מאלה שעדיין מתקיימים כאן.

כל הטריקים, כל הסודות

עמוד המתכונים הגדול של ראש השנה

לכתבה המלאה
ראש השנה 2024, מרינדו. אלעד ברמי,
להתחבר וליצור. קולקציית החג של מרינדו/אלעד ברמי
"גם בעין גב, ליבת הפעילות שלנו, מרגישים את ההשלכות, אז על אחת כמה וכמה צפונה מכאן, ובאזורי הגבול"

הפרויקט כולל קוביות צלעות עגלה ביין של יקב תל שיפון מהקצה הצפוני של רמת הגולן (125 שקלים לק"ג, משקל הנתח כשני ק"ג והערכה כוללת את בקבוק היין אדום להכנת המרינדה כמובן), אוסבוקו עגלה בנתח בירה של מבשלת בזלת (70 שקלים לק"ג, משקל הנתח כחמישה ק"ג), כתף טלה בריבת דובדבנים של זוטא מראש הנקרה ודבש של כוורת אלין ממושב גבעת יואב (119 שקלים לק"ג, משקל הנתח כשלושה ק"ג) וכן שפיץ שייטל בשמן זית של משק הילמן (159 שקלים לק"ג, משקל הנתח כשני ק"ג).

"הסיטואציה שכל אזור הצפון נקלע אליה גרמה לנו להבין שהעסקים האלה, ובהם ספקים שעובדים איתנו לכל אורך השנה, על סף קריסה ממש", תיאר ערן לבני, מנכ"ל מרינדו, "ללא תיירות ישראלית ועם פעילות שצריך לשמר איכשהו, להמשיך לסחוב, באזורים קשים מאוד לקיום בימים האלה. מהנקודה הזאת, ומהצורך לנסות ולפרגן להם, נולד המהלך".

מבחינתו, "זאת שותפות גורל, שלנו ושלהם", ומשימה בסיסית של מרינדו "לעזור ולתת, להעניק להם את הבמה. גם בעין גב, ליבת הפעילות שלנו, מרגישים את ההשלכות, אז על אחת כמה וכמה צפונה מכאן, ובאזורי הגבול".

ראש השנה 2024, מרינדו. אלעד ברמי,
"שותפות גורל". קולקציית ראש השנה של מרינדו/אלעד ברמי

כמעט במקביל, וכחלק מהשאיפה של החברה למקד את החיבור עם קהלי היעד שלה, הושקה גם חנות אוטונומית רחוק מכל ההתרחשות העגומה הזאת, בלב תל אביב. "חשבנו איך להמציא את עצמנו מחדש, לא רק באוכל אלא גם מבחינת התפתחות ועניין", הסביר, "הסתכלנו טיפה קדימה ותהינו מה הדבר הבא שלנו, והחלטנו להתמקם ברחוב אבן גבירול כדי לתת מענה של 24-7 לקהל אחר, צעיר יותר".

החנות החדשה מציעה חווית קנייה מעודכנת, שנשענת על הרשמה חד-פעמית וזיהוי אוטומטי של המוצרים הנבחרים, ללא צורך בשליפת כרטיס אשראי. יהיו בה, כמובן, נתחי בשר וסטיקים, אך גם המבורגרים ונקניקיות, קבב ועוף - באריזות מוקטנות ומותאמות קרייב עירוני - וכן מוצרים נלווים וחומרי גלם ומעדנייה, להשלמת הבישול.

"המהלך הזה שם בחזית לקוחות שבא להם פתאום סטייק או המבורגר באמצע הלילה, ועכשיו יכולים להיכנס ולצאת מהחנות תוך שנייה וחצי", הסביר לבני, "האריזות פה מכוונות באמת לבודדים ולזוגות, והחוויה כולה הולכת גם לעממי, כולל כרעיים ושניצל למשל, מתוך הבנה שבא לך עכשיו מהיר וקל".

  • עוד באותו נושא:
  • ראש השנה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully