וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תקומו מהספה, הן כבר יבואו אליכם: פיצות-חורף חדשות בדיוק נכנסו לתנור

18.1.2021 / 6:00

אחיות צעירות עם סף ריגוש גבוה במיוחד החליטו לקבל את העונה הקרה באחת הדרכים ההגיוניות ביותר שאנחנו מכירים. זו התוצאה

שיטה מוזרה לאכילת פיצה/imgur

שנה שלמה (פלוס, אבל מי סופר?) של סגר ברמת הידוק כזאת או אחרת לימדה אותנו לא מעט דברים על עולם האוכל הישראלי. רובם מצערים, נוכח הסיטואציה, חלקם מעוררי השראה, נוכח האנשים שממשיכים במלחמת ההישרדות הזאת, ומקצתם אמת שהתיישבה במקומה לאחר שנים של ספקולציות. נגיד, מה קורה כשישראלים מוכנסים בכוח לביתם ומוכרחים מעט נחמה בסופו של עוד יום-קורונה.

התשוקה המקומית לבצקים, מאפים ופחמימות, מלוחות ומתוקות - זה ממש לא משנה - פוגשת בימים אלה ממש את מסורות האכילה המקומיות במהלך העונה הקרה, וכל זה - שידוך טבעי למדי של קור בחוץ וחום תנור פנימי - נענה בענק ברחבי המדינה, בעזרתם האדיבה של אלפי שליחים אמיצים.

אבל בואו נתעכב כרגע על תפריט חורף אחד, זה של "בבקה פיצה" החיננית מצפון-צפון תל אביב. בואו גם נשיל את הגינונים ונקרא לו בשמו הבלתי פורמלי, וההגיוני יותר - "לא קיבלתם לונדון, קיבלתם נחמה".

תפריט פיצה, בבקה בייקרי. אנטולי מיכאלו,
תפריט חורף חדש. "בבקה פיצה"/אנטולי מיכאלו

האחיות קורל ושיר גורן פתחו את הממלכה שלהם לפני כשלוש שנים וחצי, הוסיפו לה זרוע מאפים סמוכה ולוהטת בעיצומה של קורונה והשיקו לא הרבה אחרי זה גם סניף קומפקטי אך ממזרי במרכז רחוב דיזנגוף המתקמבק. כעת, נראה, הגיעה השעה להזריק עוד קצת שמרים לכל העסק הזה, בדמות תפריט חורף חדש, ובו לא מעט פיצות בדרגת מגניבות משתנה, וקינוחים שייגמרו בזמן שתעצרו להרהר על מקוריות.

בין היתר, כולל התפריט החדש פוקאצ'ה דרוזית שגירסה דומה לה כיכבה במקום עם פתיחתו, ועליה תלוליות לאבנה, שמן זית ועלי גפן מפורקים (59 שקלים), ופוקאצ'ה "אקסטרים" עם עלי תרד טריים, שמנת, מוצרלה, פרמזן, גבינת עיזים, ריבת בצל וזעתר שהוכנסו כולן לתוך בצק לוהט, השתרגו בו ויצאו ממנו מחוזקות ודוברות אותה שפה (35 שקלים).

הפיצות - כולן בגודל בינוני, כולן במחיר 65 שקלים - כוללות את "מר פוטטו" (שמנת, פרוסות דקות של תפוח אדמה צלוי, מוצרלה, פרמזן, גרידת לימון ורוזמרין), "הוואי" (רוטב עגבניות, פפרוני, נגיסי אננס, צ'ילי שלא משחק משחקים, מוצרלה ופרמזן) וכן פיצה "איכרים" (רוטב עגבניות, חציל קלוי, פלפלים, מוצרלה, פרמזן וגבינת סנט-מור שמעניקה עוד שכבת-טעם דומיננטית אך לא דומיננטית מדי).

פיצוי מוצדק בהחלט

"מבאס לשמוע על החוויה שלך", אמרו בוולט, "מיד מעבירים את הפידבק למסעדה"

לכתבה המלאה
תפריט פיצה, בבקה בייקרי. אנטולי מיכאלו,
בינתיים רק במשלוחים. "בבקה פיצה"/אנטולי מיכאלו

התוספת החדשה לקינוחים כוללת קרמבל תותים מפורק ועתיר קרם מסקרפונה (39 שקלים) ו"מילק פאי" (טארט חלב מושחת שהוא תגובה עדינה והולמת לאגרסיביות הקראק-פאית המעט מעיקה כבר, 32 שקלים).

יש גם דיל בצק עוגיות לאפייה בבית ובו 3 עוגיות אמסטרדם ו-3 עוגיות שוקולד-צ'יפס (49 שקלים) וכמובן את הקינוחים ה"רגילים" של המקום, שהם לא רגילים בעליל, כפי שבטח הבנתם, דוגמת טארט פקאן, עוגת גבינה רכה אך לא רכה מדי, פאי תפוחים, טארט לימון ו-כן, קראק פאי, נו.

האחיות גורן סידרו כאן פינת ישיבה נעימה מאוד, שמו מוזיקה וניסו להקפיד על שירות בלתי תל-אביבי, אך בינתיים כל הטוב הזה משונע הביתה רק באמצעות ארגזים של אופנועים. אתם יודעים, סגר, וקורונה, וחורף סוף סוף. אולי באמת כדאי שנתחיל ככה ונתקדם משם, לא?

seperator

"בבקה פיצה", משה סנה 21, תל אביב, תבואו כשיתאפשר, ועד אז משלוחים דרך וולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully