וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי המום, בחיים לא חשבתי שזה יעבוד": כששף מקצועי עושה סטייק בבית

14.3.2021 / 23:48

קרייג הארקר צפה בדיוק כמונו באחד מסרטוני הטיקטוק הוויראליים ביותר בשנה האחרונה, והחליט לקחת את זה צעד אחד קדימה

צעירה מכינה סטייק לחבר שלה - בדרך מעוררת מחלוקת/@itsmeju1iette

בנובמבר אשתקד סרטון ששיתפה משתמשת טיקטוק הפך לוויראלי לאחר שחשפה בו את השיטה המאוד מוזרה שלה להכנת סטייק.

בסרטון, היא לקחה שני נתחי בשר עבים, הכניסה אותם לטוסטר קופץ, חיכתה עד שהסטייקים יקבלו צבע חום מבחוץ, הוציאה אותם לצלחת ופוצצה אותם ברוטב. אז זה היה נראה לנו דוחה מבחינת הטעם ומסוכן מבחינה בריאותית. אולם החודש, בעל הפאב והשף קרייג הארקר, שבעצמו נחשף לסרטון, החליט לתת צ'אנס לשיטה הזאת, הכין סטייק במצנם וקבע שטעמו כטעם של סטייק צלוי במחבת.

כששף מקצועי טוען שניתן לצלות סטייק בטוסטר ולקבל מנה ראויה למאכל - כנראה שכבר צריך להתייחס לכך ברצינות.

קרייג הארקר בן ה-33 החליט להעמיד את שיטת הסטייק הצלוי במצנם למבחן. הבעלים של The George Pub and Grill הנמצא בסטוקטון און-טיס, דרהאם, אנגליה, רכש מצנם זול וניסה לשים בו כמה נתחים שונים כדי לבחון את השיטה. הוא תיבל את הסטייק כפי שהוא נוהג לעשות בצלייה במחבת והכניס אותו למצנם למספר דקות עד שהגיע למידת עשייה מדיום רייר. הוא בעצמו הופתע מטעם הסטייק וטען שהוא יצא טעים ממש, כמו סטייק צלוי במחבת. המום מהתוצאה, הוא שיתף תמונות של המנה בעמוד הפייסבוק של הפאב - ולקוחותיו נותרו חסרי מילים.

הפוסט של השף:

כך הוא הכין את הסטייק:

על אף שקרייג התרשם מהתוצאה, הוא מזהיר את לקוחותיו שלא לנסות את זה בבית - בעיקר מהחשש שיציתו את המטבח. הוא אמר: "ראיתי את זה ברשת וחשבתי לעצמי שאין מצב שניתן לצלות סטייק במצנם, אז הייתי צריך לנסות את זה בעצמי כי אני הרי יודע כיצד להכין סטייק טוב. בדקתי את זה קודם עם שייטל כדי לבדוק את ההגדות הנכונות. תיבלתי את זה כמו שאני עושה בדרך כלל, כי אם מתבלים אותו היטב, אולי הוא עדיין יצא טעים למרות שהוא נעשה במצנם. שיחקתי קצת עם ההגדרות בצד של המצנם והראשון יצא במידת עשיה רייר, אז הכנסתי אותו למצנם לפעם השנייה אבל הפעם זה נצלה יתר על המידה".

הוא הוסיף: "עבדתי בשיטת ניסוי וטעייה. כשהנחתי את הסטייק הבא, הוא יצא מדיום רייר. הוא היה ורוד באמצע אבל וול דאן מבחוץ. טעמו היה ממש טוב. אם מישהו לא יודע כיצד לצלות סטייק טוב במחבת, פשוט תכניסו אותו למצנם. אני לא אגיש את זה לאף אחד, אבל כיף להראות את זה לאנשים!".

השף, המצנם והסטייק

על אף שהפאב שלו סגור לסועדים עקב הסגר בבריטניה, קרייג ממשיך להציע שירות משלוחים ואיסוף עצמי ללקוחותיו. להפתעתו, הוא עסוק מתמיד.

"אנו מבצעים משלוחים ואיסוף עצמי ולמזלנו הלקוחות שלנו באמת נאמנים לנו", סיפר, "התגובה לסטייק ברשת הייתה מדהימה. יש לנו מספר עוקבים גדול בפייסבוק, אבל הזהרתי אנשים שלא לנסות את זה בבית. לא ציפיתי שזה בכלל יעבוד. אתה תמיד רואה את הסרטונים האלה צצים ברשת ולא מייחס להם חשיבות, אבל הפעם הייתי המום שהסטייק שלי יצא באיכות של סטייק שאתה מקבל במסעדה".

והנה סרטון הטיקטוק ממנו קיבל את ההשראה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully