וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש ב-30 "כמו באירופה", יש נהדר ב-200: היינות הכי טובים שתוכלו לקנות בפסח

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 15:32

בקבוק ווליו פור מאני מצוין, אופציה אדומה למי שמחפש להרשים ולא מעט מציאות אחרות: אבי אפרתי שתה וחזר כדי לספר

רחפן מעל הכרמים של יקב תבור/באדיבות יקב תבור

המון יינות מקומיים משתחררים למדפי חנויות היין והמרכולים לקראת פסח. יחד עם הימים שקודמים לראש השנה, זו נקודת השיא הצרכנית השנתית. כולם מתארגנים לארוחת ערב החג, לזו שמתרחשת למחרת הסדר, לחג השני וגם לימים שבין לבין.

לכל ביקורות היין של אבי אפרתי
לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

המון יין נמכר בזמן הזה בכל דרך אפשרית. לצד מכירה בחנויות ובמרכולים, עלו משמעותית בשנת המגיפה גם היקפי ההמשלוחים וההזמנה הישירה באמצעות משלוחים מיקבים, בעיקר קטנים יותר.

אז טעמתי בשבועות האחרונים המון יינות וסכמתי את המיטב. כתמיד, הדגש הוא על גיוון בכל המימדים. לפני הכל במחירים. יש ברשימה הבאה יינות לכל כיס, החל מ-30 שקלים ועד למעלה מ- 200. הם מגיעים מיקבי ענק מתועשים כמו גם מיקבי בוטיק קטנים. יש בה גם יינות המיועדים ללוגמים מסוגים שונים - ממי שחיכם אינם מנוסה ועד לוגמים מיומנים ואנינים; לאוהבי יינות מאופקים עתירי ניואנסים ולפריקים של יינות שטעמיהם מתפוצצים בחיך.

רבים היינות וגם היקבים שלא מצאו את דרכם לרשימה. אי אפשר הכל. עם זאת, ביחד מהווים יינות הרשימה הלא קצרה הזו תמונה קבוצתית שמשקפת לא מעט מהנעשה בתעשיית היין הישראלית באביב 2021. פסח שמח ולחיים!

זולים: עד 70 שקלים

דרך ארץ, קברנה סוביניון 2020 - 30 שקלים

פירותי, קל, רענן ושמח; כיפי ללגימה עם או בלי אוכל, בטמפרטורת החדר ואפילו קר. יין זול שלא מרגיש זול. הכי קרוב לבקבוקים הטובים ההם, שקונים בפרוטות בכל מרכול באירופה וחושבים "למה אצלנו אין". ובכן יש.

בקבוק לעל האש

שמישהו יחמם את הגחלים של המנגל

לכתבה המלאה

רמת הגולן, גולן, מרלו 2018 - 39 שקלים

מרלו זני מסדרת "גולן" של יקב רמה"ג, שהתרחבה השנה. אין ספק שאם מחפשים בקבוק שיספק את הכי הרבה סטייל בהכי מעט כסף, זוהי אחת האופציות היותר טובות. גוף קל-בינוני, פרי אדום ושחור, שוקולד, קפה, תבלינים ואלגנטיות אמיתית. יין לכו-לם ותמורה מעולה לכסף.

רקנאטי, גליל עליון, מרסאן 2019 - 59 שקלים

אחרי שהיו מסמני המהפיכה הים-תיכונית בארץ ביינות הגבוהים, עוברים ברקנאטי לים-תיכוניים גם בקטגוריות המחיר הגבוהות פחות, וטוב שכך. במרסאן מסדרת "גליל עליון" יש פרי עדין ומינרליות מפתיעה בהתחשב בתמחור והוא כנראה אחד הלבנים הכי משתלמים על המדף לאוהבי הז'אנר.

הרי גליל, גליל, קברנה סוביניון 2018 - 65 שקלים

בהרי גליל יודעים לעשות יינות "עולם חדש" טובים ומכובדים מאוד מסוגם. כזה הוא גם "קברנה סוביניון 2018" מסדרת "גליל": שופע פרי מוחצן ותבלינים, שרירי משהו ואלגנטי בעליל. יין חמוד במיוחד לאוהבי הז'אנר המוחצן, שמספק אחלה תמורה ל-65 שקלים.

ברקן, פלטינום, קברנה סוביניון 2018 - 70 שקלים

מחפשים יין אדום מסיבי ומרוכז, שייטיב ללוות ארוחה מבוססת בשרים בליל הסדר בלי להכביר מדי על הכיס? הנה היין שלכם. פרי אדום ושחור מרוכז ממש, שפע תבלינים וגוף מלא, כמעט דחוס. כיקב גדול, בברקן עושים יינות שמכוונים לקהל יעד מסוגים שונים. זה הנוכחי מכוון לאוהבי יינות "עבים" ועשירים. רבים ממקביליו בתעשייה המקומית יעלו כ-30 שקלים יותר. ככזה, הוא ראוי מאוד לרכישה.

עודף ממאה

נטע, אדום 2018 - 79 שקלים

בלנד אדום מבוסס מרלו ומרסלאן, המגיע מליין היינות הצעיר והפחות יומרני של יקב ברבדו "נטע". קל, רך וידידותי, מוחצן פחות מהמקובל ביינות ברבדו, עשוי ללא רבב ויכול לשמש ללגימה נטולת יומרות ולא מכבידה. ייטיב ללוות ראשונות ועוף ויהיה בן לוויה קרוב למושלם למנגלים שלמחרת ליל הסדר והחג השני.

דלתון, עלמה, אדום כהה 2018 - 79 שקלים

פרי שחור עז, פלפל שחור עז לא פחות, עומק, קטיפתיות ומסה. יין שיידע ללוות תבשילי קדירה ונתחים גדולים ומדממים על גריל הפחמים. תמורה טובה במיוחד לכסף.

עמק יזרעאל, סוביניון בלאן 2020 - 80 שקלים

לבן יבש רענן מאוד, מלא בניחוחות וטעמי הדרים ופירות אקזוטיים, עם חמיצות ניכרת, טובה מאוד, ונימה מינרלית מרומזת. יין גבינות, פשטידות ירק ופסטות ראוי מאוד.

גוש עציון, נחל הפירים, גרנאש-סירה-מורבדר 2017 - 85 שקלים

בלנד דרום צרפתי באופיו, מאופק וכמעט דק, עם חמיצות נהדרת, פרי לא מוגזם ומקדם גסטרונומי נאה. זה אומר שמדובר ביין שייטיב ללוות את המנה העיקרית, להבדיל מלהשתדל להיות בעצמו העיקרית. תמורה פצצתית ממש לכסף.

בנימינה, פרפום דה בנימינה 2020 - 89 שקלים

רוזה יבש מבוסס גרנאש שמספק פרחוניות, בישום, חמיצות נאה ומתיקות קלה ונעימה. הוא מכוון למשבצת רוזה קצת יותר גבוהה ממשקאות התותית המתוקים, המכונים בתעשיית היין הישראלית בטעות "רוזה". ככזה, הוא יקר קצת יותר. יין פיקניק אביבי מוצלח.

וורטמן, קולומבר 2019 - 95 שקלים

מהלבנים היותר מקסימים בעיני שתעשיית היין הישראלית מציעה. פרי עדין, חומצה טובה, עשבוניות נעימה, מינרליות משמעותית ויובש נהדר. יין טעים להפליא. לבן יבש איכותי באמת וטעים להפליא שאפילו מחזיר עודף ממאה.

100 עד 130

פלדשטיין, סוביניון בלאן 2019 - 105 שקלים

היינן אבי פלדשטיין הוא לא פחות מרב אמן. יצירתי, לא שגרתי בלשון המעטה ותמיד מרתק. "סוביניון בלאן 2019" מיקב הבוטיק שלו, השוכן בגבעת כח, מורכב מ-85% סוביניון ו-15% רוסאן שהתיישנו כשנה בחביות עץ אלון. חד והדרי, מינרלי וגופריתי, חומצי לעילא, מאובק קמעא וטעים לאללה. זה יין שהתיישנות תעמיק ותחדד את איכויותיו אבל עונג יהיה ללגום אותו לצד דגים, פירות ים וגם בשרים לבנים מכל סוג.

כרמל, לייט הרווסט, גוורצטרמינר תל מחפי 2019 - 120 שקלים ( 375 מ"ל בבקבוק)

יינות קינוח הם לא בדיוק ז'אנר מפותח ומטופח בתעשיית היין המקומית. היין הנוכחי - לבן מתוק מבציר מאוחר מכרם יחידני תל מחפי בקדמת צבי, חושף טיפוח ופיתוח טובים וראויים להלל. המון פרחים, דבשיות, מתיקות נעימה וגם התוספת שתופסת ביינות מהסוג הזה: נוכחותו של "בוטריטיס", הוא הריקבון האצילי, שנותנת עניין וייחוד. לא זול אבל שווה. למזוג קר-קר, לשני שלוקים לכל לוגם, לצד קינוחים בליל הסדר או עם הגבינות שאחרי.

להט, לבן 2019 - 120 שקלים

להט לבן, ממפעלותיו של היינן ויועץ היין איתי להט, הוא מהלבנים הכי טובים שמיוצרים בישראל. ארומאטי במיוחד, עם חומציות נהדרת, פרי לא תוקפני, יובש נהדר, איזון מצוין ומקדם גסטרונומי גבוה במיוחד. 75% רוסאן ועוד 18% ויונייה הופכים אותו ליין דרום צרפתי מובהק. נותר רק להצטער על כך שמדובר ביקב קטנטן שמייצר מעט מידי יינות. הלבן האידיאלי ללוגמים מנוסים.

ננה אסטייט, שרדונה 2019 - 120 שקלים

יין לבן מהמדבר הוא אחד הדברים היותר מגניבים, וגם ייחודיים, שיוצרים כאן. היין הנוכחי, מבוסס 100% שרדונה מכרם ננה במצפה רמון, חושף כמה מהאיכויות הטיפוסיות של האיזור. היובש דרמטי, הבדלי הטמפרטורה והרכב הקרקע הייחודי יוצרים מצע לטעמי לבנים רב קסם. רעננות אין קץ, חמיצות מצוינת, פרי לבן טוב רב קסם אך לא מוחצן מידי, חדות ומינרליות מרשימה. שרדונה מוצלח במיוחד, שייטיב ללוות כל ארוחת דגים, פירות ים ובשרים לבנים.

קסטל, פטיט קסטל 2018 - 125 שקלים

למחפשי יין אדום עז מבע ואלגנטי, בקטגוריית "עד 130", פטיט קסטל הוא תמיד מניה בטוחה. בלנד בורדולזי (קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק, פטי ורדו ומלבק) עשיר במידה, לא שתלטני מידי, לא יומרני מידי ותמיד-תמיד טעים מאוד. 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתיות ומספר חודשים נוספים במיכלי בטון כבלנד. פרי טוב, חמיצות מאזנת טובה וה-מ-ו-ן תרבות יין, מסורת וניסיון גלומים ביין הזה, שמעורר כל פעם מחדש, מידי בציר, הערכה עצומה.

טוליפ, ריזרב, סירה 2018 - 129 שקלים

יין על בסיס ענבי סירה מהגליל העליון שמבחינה סגנונית מתכתב הרבה יותר דווקא עם שיראז אוסטרלי. מלא בפרי אדום ושחור, מלא בתבלינים (פלפל שחור!), עם נוכחות עץ עזה, גוף מאסיבי וקטיפתיות ניכרת. זה יין ששייך לקטגוריית היינות ה"הדוניסטיים" - עשירים, מוחצנים, אלכוהוליים ונגישים לכל. ככה טוליפ עושים יין והם יודעים לעשות את זה טוב בעליל.

יתיר, נחל יתיר לבן 2019 - 150 שקלים

שנין בלאן (59%) ו-ויונייה (41%) שהתיישנו 8 חודשים על השמרים בחביות ומיכלי נירוסטה חוברים ליין לבן מאסיבי, בגווני זהוב-ירקרק, ניחוחות לימוניים, טעמי פרי לבן ותבלינים ואיכות צרופה. זה יין יקר אבל עשוי היטב שמתאים סגנונית לאוהבי יינות הנוטים אל הקוטב היותר מוחצן.

תבור, מלכיה 2016 - 200 שקלים

"מלכיה 2016" של תבור זכה לציון הגבוה ביותר מבין יינות ישראל ב-2020 של מגזין היין "וויין ספקטייטור". לגימתו לא מותירה מקום לספקות. הוא מרשים. 100% קברנה סוביניון מכרם יחידני מלכיה בגליל העליון, שגדלו במשטר השקיה ספרטני ממש, קרי תחת עקת מים קבועה. 24 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. לגימתו מחייבת חדרור משמעותי, בן שעה לפחות. או אז נחשפים גוף מוצק ושרירי, פרי מרוכז, לא עמוס כלל, שפע תבלינים, ואלגנטיות יוצאת מגדר הרגיל. נפלא ללגימה כבר כעת עם בשר טוב אבל אוחז בפוטנציאל השבחה בן שבע שנים לפחות, בתנאי אחסון ראויים. אדום נהדר.

שאטו גולן, אליעד 2017 - 205 שקלים

היינן אורי חץ חתום כבר כמעט 20 שנה על הרבה מאוד יינות מרשימים ביקב שאטו גולן, שבמושב אליעד אשר ברמה. הרבה עוצמה יש ביינות שלו, לצד אלגנטיות בלתי רגילה. הם לא זולים אבל אוהבי הז'אנר מתים עליהם. יינות שאטו גולן הם מהנמכרים מבין היינות הישראלים במסעדות בתל אביב. "אליעד 2017" מבוסס 96% קברנה סוביניון בצירוף מעט מרלו. הוא שהה 12 חודשים בחביות עץ אלון, המשיך להתיישן בבקבוק וטומן בחובו את החבילה המוכרת של שאטו גולן במיטבה. בשל ללגימה כבר עכשיו, לצד תקרובת חלבונים (ורצוי גם שומנים) מן החי איכותית.

נווה ירק, פקיעין, סירה 2018 - 210 שקלים

במושב נווה ירק שבשרון, לא בדיוק איזור יין קלאסי, מנהל בשנים האחרונות היינן מומו שמילוביץ' יקב בוטיק קטן שאחראי לכמה מהיינות המעניינים בארץ. חלק מהענבים מגיעים מכרם שהתגלתה במושב עצמו. היין הנוכחי, מבוסס 100% ענבי סירה, מקורו בשלושה כרמים ממקומות שונים בתכלית בארץ: צובה, פקיעין וכרם בן זמרה. זהו סירה מרשים לכל דבר ועניין, שגם אם מקסים יהיה ללגום אותו אחרי התיישנות נוספת, מרגיש נהדר לשתיה כבר עכשיו. פרי מצוין, עם מידה של איפוק, תבלינים בשפע, מבנה טאני מרשים ואלגנטיות יוצאת דופן. אם אתם אוהבי אדומים ים-תיכוניים ובא לכם ללכת על אחד יקר, מושקע וראוי - הנה היין בשבילכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully