וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנה הכי גרועה נשמרה לכתוביות: "שקופית ההתנצלות" המרתיחה של מאסטר שף

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 12:09

גם אם נשים בצד את כל מחלוקות המסורת ואת הצביעות של השופטים, עדיין לא נבין מה קשה לשדר תכנית בישול בפסח

פרומו "מאסטר שף עונה 9"/קשת 12

הכוונה שלי הייתה להתחיל את הטור בפרידה מעדן מלכת הגרמקנודל, המתמודדת הכי צעירה העונה, שדווקא התחלתי לחבב. אופציה נוספת הייתה לדבר על המשימה המדליקה שהרימו לכבוד סיכת ההצטיינות הדי מטופשת.

לכל הטורים של "נועצת שיניים": בלוג מאסטר שף בוואלה! אוכל
לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

שקופית אחת, בסוף התוכנית, עם תמונה בשולי המסך, שינתה את התכניות שלי.

שקופית פסח מאסטר שף. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
מדורת השבט מתנצלת. "מאסטר שף"/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף
רובנו הרי לא מסתכלים על יהדות כתפיסת עולם מכילה. אבל אייל, אהרוני וחיים - דווקא אתם לא יכולים לקחת בזה חלק

"אנו נאלצים לצאת לחופשה קצרה... תודה וסליחה על אי-הנוחות", נכתב, כשבצד נראו מקררים ומדפי מזון מכוסים בדים לבנים עם אותיות קידוש לבנה - "חמץ". זה הטריגר שגורם לכל הפחות לקפיצת עין אצל לא מעט חילונים כשהם נכנסים לסופר בימי החג, והרבה-הרבה לפניו. עורכי ושופטי מאסטר שף, יש לי הרגשה שהכשרתם את השרץ הלא נכון.

לטור הזה בוודאי יהיו תגובות נזעמות. הן יציעו לי, במקרה הכי עדין, להתעסק במה שחשוב. אבל התמונה הקטנה ו"חסרת החשיבות" הזו שהופיעה על המרקע שלנו בפריים-טיים אחרי התכנית שמועמדת לפרס ריאליטי האוכל 2020 לא מצחיקה וגם לא הגיעה לשם במקרה, ירידה בנפח העבודה בחול המועד או לא.

הרי כבר אף אחד לא מתפלא שלא רואים חזיר או פירות ים בתכניות בישול. זה ממזמן כבר ברור, בטח כשעוד ועוד מסעדות, גם אלה של אייל שני וחיים כהן, הוציאו את הבייקון וחבריו מהתפריט.

אני מבינה, רובנו הרי לא מסתכלים על יהדות כתפיסת עולם מכילה. אבל אייל, אהרוני וחיים - דווקא אתם לא יכולים לקחת בזה חלק. לא רק בגלל שזו צביעות ואתם מגישים חמץ בימי החג, אלא בגלל שמדורת השבט, מהפנטת ככל שתהיה, יכולה לשרוף בסופו של דבר את כל מי שמתמכר אליה.

אשכנזים, מרוקאים והקרמבו של מיכל

כש"מאסטר שף" מנסה לעשות "הישרדות"

לכתבה המלאה
תמונת חמץ מאסטר שף. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
זאת לא הדתה, מה פתאום? מאסטר שף מחמיצה מסכים/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף
עזבו מסורת, דת ופוליטיקה - מה הבעיה של הפקת "מאסטר שף" להרים משימת כשל"פ טובה?

אז לא נקרא לזה הדתה, ממש כפי ש"אמא של שבת" בגני הילדים הוא סתם חלק מטקס חמוד ולא מזיק. בואו נתייחס לזה כמסורת במקום. ונכון, רוב היהודים מעידים שהם לא אוכלים חמץ בימי החג, אבל המכון הישראלי לדמוקרטיה הראה ש-59% מהם עדיין מתנגדים לאיסור על הגשת והנגשת חמץ במסעדות ובתי קפה בפסח.

ואתם יודעים מה, שימו את כל ענייני המסורת והדת בצד. נסו לפחות. השאלה הכי עניינית שצריכה להישאל, כי בכל זאת בתכנית בישול ותיקה ופופולרית עסקינן, היא מה הבעיה של הפקת "מאסטר שף" להרים משימת כשל"פ טובה? הרי פרק קודם ביקשו מהמתמודדים להכין מנה עם ל-ו-פ-ה. כן, הירק שאחרי זה הופך לספוג אמבטיה. אי אפשר להשתמש קצת בדמיון ולחשוב על פסח כפלטפורמה לבישולים? אפילו רייטינגית זה היה נכון. הרי זה מה שמעסיק את הצופים שלכם בכל מקרה בימים האלה, ונתוני הצפייה בטח היו מצדיקים את זה.

מאסטר שף. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
שהוא לא. שופטי "מאסטר שף"/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף

אז הבחירות יצאו אתמול על יום שידור של התכנית, וביום שבת וראשון הבאים - גם הם ימי שידור - יש חג. אז מה? בתחילת העונה ימי השידור שונו כל הזמן, ואז אף אחד לא טרח לשים לנו שקופית התנצלות. ואם כבר אתם לוקחים חופשה, אז למה "נאלצים" ו"סליחה"? סליחות זה בכלל חג אחר, שגם בו, אגב, המסכים מוחשכים בכפייה.

אבל לא. מאסטר שף החליטה לעשות גשר ארוך, לדלג על פני כמעט שבועיים ולחזור אחרי החג. תהיו בטוחים שכשהם יחזרו, ישובו איתם גם כל הקציצות המסורתיות והדגים החריפים שתרצו. בטח תהיה גם משימה מפוצצת של קינוח, אבל אל תצפו ליותר מזה. בכל זאת, חייבים ליישר קו.

seperator

בקשת בחרו לא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully