וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת טורקיה, קצת גיאורגיה, הרבה ישראל: "מאפי החזרה לחיים" של ארז קומרובסקי

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 11:40

כור ההיתוך הבצקי הזה נולד כפופ-אפ במהדורה מוגבלת עם תנובה, אבל כדאי מאוד שמישהו יתעשת שם ויחשוב לחתום קבע

חאצ'פוריה, ארז קומרובסקי. קיוב קיטשנס,
הקטנועים עדיין מועמסים. החצ'אפוריה/קיוב קיטשנס

לפני חצי שנה, מזכיר לי ארז קומרובסקי, דיברנו הרבה יותר פילוסופי ופסיכולוגי. "זה מדהים, אני זוכר בקורונה, שאלנו את עצמנו מה יהיה ואם העולם יחזור למה שהיה, ומה למדנו מכל העסק הזה", הוא משחזר, ואז פורץ בצחוק מדבק, "די מהר, אני חייב להגיד, העולם חזר כמו שהוא - אנשים צמאים, המסעדות מפוצצות, אין לי זמן לנשום, וזה כיף אדיר כמובן. חזרנו לחיים!".

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

אז, במה שנחשב כעת (ובדיעבד) לאחד משיאי מגיפת הקורונה בישראל, הוא חנך את "בלאדי שיק" שלו תחת כנפי "קיוב קיטשנס" והחל לשלוח את לחמו (וסלטו, וטביתו, וסנדביצ'ו) לבתים המסוגרים של ישראל. זה היה טרי ומרענן וחדש, אבל הרגיש קצת - לפחות בהתחלה - כמו פופ-אפ, משהו שייעלם מחיינו ברגע שהכול יחזור לשגרה.

ובכן, יש שגרה, ויש לא מעט פופ-אפים מסביב, אבל קומרובסקי עדיין מעמיס קטנועים, ומוסיף כל כמה שבועות מנה חדשה לארגז האחורי המתפקע שלהם.

כור היתוך בצקי. החצ'אפורי של קומרובסקי:

הכוכב החדש בתפריט המתרחב של "בלאדי שיק" הוא החצ'אפורי, אותו מאפה גיאורגי אהוב, שבסיסו בצק ותוכו גבינות בדרך כלל, וגם ביצה שמביטה עליך בתאווה, חורשת מזימות.

קומרובסקי, יחד עם חברת תנובה, לקחו את כל זה, ראו את חג השבועות הגבינתי, והרימו מהדורה מוגבלת של שלושה חצ'אפורי מלוחים - עם חצילים וגבינת איבריקו, "קלאסי מהקלאסיים" עם קוטג', מוצרלה, ביצה ועלי זעתר וזה "שהתחפש לספיחה", עם מנגולד, מוצרלה ופרמזן, כולם ב-39 שקלים) - ואחד מתוק, שהוא יצור כלאיים מסוכן המשלב פנימה כנאפה עם גבינת מוצרלה, גבינת כנען ופיסטוקים קלויים.

התוצאה, כפי שניתן לשער עוד לפני הביס הראשון (אבל בעיקר אחריו) היא ישראלית-גיאורגית, עשירה בבצק ועשירה עוד יותר במילוי. ובמילים אחרות - כור היתוך של בורקס ופידה וחצ'אפורי ומה לא.

מדריך האופטימיסט לגלקסיה

כשארז קומרובסקי מחליט לשבור את הסגר

לכתבה המלאה
חאצ'פוריה, ארז קומרובסקי. Giphy
"המהות של מטבח ישראלי". החצ'אפוריה/Giphy
"אני סאקר גדול של בצק וגבינה, מכור לשילוב הזה"

לבד מהמאפים, מציעה "החצ'אפוריה" גם "סלט ערוגות" (פטה כבשים, עגבניות, זוקיני, שעועית טורקית, בצל סגול, עלי פטרוזיליה, נענע, אורגנו ו-ויניגרט סומק, 48 שקלים), "סלט מכפר מנדא (מלפפון, בעג'יר ופאקוס, שעועית ירוקה עם יוגורט, גבינה בולגרית, צ'ילי ירוק, שום, גרידת לימון, נענע ואורגנו, 45 שקלים), גלידת כנאפה (29 שקלים) שהיא קצת גלידה וקצת קסם וגם עוגת גבינה עם אפרסק צלוי (38 שקלים).

"אני סאקר גדול של בצק וגבינה, מכור לשילוב הזה", הסביר קומרובסקי את המהלך, "יש לנו באזור המון סוגים של מאפים ולקחתי לעצמי חופש, כמו שאנחנו עושים בבישול הישראלי, לשלב בין מסורות ולייצר משהו חדש, שזו בדיוק המהות של מטבח ישראלי".

חאצ'פוריה, ארז קומרובסקי. קיוב קיטשנס,
להנגיש, להנגיש, להנגיש. החצ'אפוריה/קיוב קיטשנס

וכך, מסע המאפים הקולינרי של קומרובסקי, שהתחיל ברצון להנגיש לקהל המקומי קצת יותר את המאפים הגיאורגיים האלה, הוא גם - מילים שלו - "יריית הפתיחה למשהו שיתעסק קצת יותר באפייה" במסגרת מיזם המשלוחים המשגשג הזה.

הפרטים עדיין לא ברורים עד הסוף, והוא עצמו מבלה את רוב זמנו כעת בגירסת אוויר-פתוח חדשה של אימפריית האירועים והקייטרינג שלו, אבל החיים אכן חזרו, וההרפתקה נמשכת.

seperator

"החצ'אפוריה" של ארז קומרובסקי ב"קיוב קיטשנס". הזמנות דרך וולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully