וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו, זה עובד: כך תבשילו אבוקדו קשה תוך שתי דקות

11.5.2021 / 6:00

וכל מה שאתם צריכים זה ניילון נצמד ומיקרוגל. אה, ואבוקדו

איך להבשיל אבוקדו ב-10 דקות?/TheSubstanceProject

פחות מחודשיים עברו מאז שנדרשנו לאחת מתעלומות המטבח הגדולות ביותר בנמצא, פרי שהוא מוקש ומלכודת בדיוק כפי שהוא יהלם קולינרי גולמי. או במילים אחרות - איך מונעים מאבוקדו להשחיר?

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

מה ההבדל בין הסוגים ומתי לקנות כל אחד מהם? למה חלקם מתרככים עוד בדרך הביתה ואחרים יכולים לשבת על הדלפק, עטופים בכל נייר העיתון שבעולם ומחבקים בננות עד כדי חשש אמיתי לצנזורה, ולהישאר קשים?

וגם - איך לעזאזל שומרים עליהם אחרי החיתוך הראשוני? כלומר, בהינתן שאנחנו אנשים עם משמעת עצמית מטורללת שמסוגלים לפתוח אבוקדו ולא לסיים אותו, איך מחזירים למקרר חצי פרי ו*עדיין* יכולים לגשת אליו למחרת וליהנות מקצת צהוב-ירוק כיפי?

השאלות האלה חשובות ומשמעותיות, ולפחות אחת מהן קיבלה אז תשובה מוחצת - ופשוטה כל כך עד שחצי רשת קצת הסמיקה ממבוכה. כעת הגיע זמנה של קושיה לא פחות חשובה.

אבוקדו. Giphy
התעלומות הגדולות של היקום. אבוקדו בשל/Giphy

הידע הגולמי הזה קיים כבר לא מעט זמן ברחבי הרשת, וגם אנחנו עסקנו בו לא פעם ולא פעמיים. ניכר, עם זאת, שהוא דורש ריענון פעם בכמה זמן, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

על פי בלוג האוכל "Taste of Home", כל מה שנדרש לקסם הזה הוא לחתוך את האבוקדו לחצי, להסיר את הגלעין, לעטוף כל חלק בנפרד בניילון נצמד שמתאים לחימום במיקרוגל ו(את החלק הזה בטח ראיתם מגיע)להכניס למיקרוגל.

חממו את האבוקדו על חום גבוה במשך כשתי דקות, המתינו שיצטננו מעט, ואז שיטפו אותם עם הניילון במים קרים, כדי שתהליך הבישול שלהם ייעצר. זהו, אתם כבר יכולים להריח את הגוואקמולי.

בדקנו, (גם) זה עובד

הטיפ שימנע מהאבוקדו שלכם להשחיר במקרר

לכתבה המלאה
אבוקדו. Giphy
לא מעט טריקים בדרך לאבוקדו-טוסט/Giphy

טריק נוסף עובד קצת אחרת, אבל על בסיס אותה עקרון - עטפו את האבוקדו (בלי לחתוך אותו קודם) בנייר כסף, והכניסו אותו לנור שחומם מראש לחום של כ-100 מעלות, ולכעשר דקות.

אם האבוקדו שלכם קשה מאוד, יכול להיות שתזדקקו להרבה יותר זמן, אפילו עד שעה, אבל כדאי לבדוק אותו מדי חמש דקות. כך או כך, כשאתם מסיימים, העבירו אותו בזהירות למקרר לכמה דקות, ואתם מסודרים.

אם אתם זקוקים לאבוקדו בשל בעוד יום או יומיים, נסו לשדך אותו לבננה או לתפוח ושימו אותם יחד בקערה או בשקית נייר שחוררתם מעט בקיסמי שיניים - מחוץ למקרר. הפירות הללו מייצרים אתילן, שמרכך אותם על ידי שבירת הקירות הפנימיים של התאים, והפיכת העמילן לסוכרים.

שיטה נוספת, שערורייתית ומעט פרובוקטיבית, היא פשוט לתת לאבוקדו להבשיל באופן טבעי בזמן שהוא מביט עליכם מהדלפק במטבח. זה כמובן עשוי לעבוד, אבל אנחנו יודעים כמה השיטה הזאת אכזרית, אז קחו את ההמלצה הספציפית הזאת בעירבון מוגבל.

  • עוד באותו נושא:
  • אבוקדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully