וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך *באמת* מחממים פיצה, פסטה, אורז וסטייק? קחו טיפ מושלם מהשפית של מיאמי

19.5.2021 / 6:00

זה לא באמת מקרר ביתי בלי כמה קופסאות של שאריות, ואלה לא באמת שאריות אם אתם לא מתכוונים להשתמש בהן כמו שצריך

מפת ביזבוז האוכל העולמית/Food and Agriculture Organization of the United Nations

זה לא רק סופי השבוע הארוכים שהיו מנת חלקנו לאחרונה. זה גם לא מבצע "שומר החומות" שמשפיע ישירות על החשק שלנו להיכנס למטבח ולבשל משהו חדש (קציצות, מישהו?). זה גם לא השנה ומשהו הזאת שנידנדה אותנו בין סגרים וכתרים, הפחדות ושמועות. זה פשוט - בואו נודה בזה - שאנחנו אוהבים שאריות.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

כי שאריות (למה זה מרגיש לנו פחות טעים מ-Leftovers?) הן הבסיס האמיתי לארוחה ביתית בלתי נשכחת, כזאת שמשלבת משהו מהבוקר, קופסה שכמעט שכחנו במקרר וגם - שוב, בואו נודה בזה, אנחנו בחלל בטוח - התבנית ההיא שאנחנו לא בטוחים, אבל חושבים, שעדיין בסדר.

ולכן, קבלו את מדריך החימום המלא של שאריות שנמצאות ברוב המקררים שאנחנו מכירים. כי בינינו, אין כמו התחושה החמימה הזאת בפנים שיודעת שהיום לא צריך לבשל כלום מאפס.

פיצה

אכילת פיצה. Giphy
אם בטעות נשארו לכם שאריות פיצה/Giphy

ונתחיל כמובן במלכה האם של החימומים, אבל זו שאף פעם לא ברור איך כדאי לגשת אליה. נקודת המוצא של רובינו היא שאין שום דבר רע בפיצה קרה, היישר מהמקרר, אולם אם נדלג מעט מעל השלב האבולציוני הזה, נגלה עולם ומלואו של אפשרויות.

הדרך להשיג מחדש את הקראסט הבצקי הפריך ואת הגבינה הנמסה והנמתחת עוברת באיר-פרייר, אותו מכשיר חשמלי שעשה לעצמו שם דווקא במהלך הקורונה.

אם אין לכם גישה לכזה, נסו את השיטה שסיפק השף פאביו ויויאני. "שימו תבנית עם נייר אפייה בתנור וכוונו לחום של כ-220 מעלות", הסביר, "כשהתנור חם, שימו את הפיצה הקרה בתוך התבנית למשך 4-5 דקות. כשתוציאו אותה, היא אמורה לספק לכם את הפריכות הנדרשת מסביב, ומאפיינים קרמליים לגבינה".

אל תזרקו את האוכל

כך תדעו אם אפשר לשמור על המוצר אחרי התאריך

לכתבה המלאה

סטייק

גיף סטייק. Giphy
יש דרך להגיע לזה פעם נוספת. סטייק/Giphy

סטייק טוב באמת נשען על מרקם מושלם - פנים עסיסי ושכבה חיצונית שנצלתה באופן אידיאלי. כדי לקבל את התוצאה הזאת גם בפעם השנייה שאתם ניגשים לנתח, כדאי שתקשיבו למוניקה "מיקה" ליאון, השפית והבעלים של מסעדת "Caja Caliente" במיאמי.

"חממו מחבת על אש גבוהה מאוד והוסיפו חמאה ואת הסטייק", הסבירה, "ואז צלו אותו כדקה-שתיים מכל צד, עד לקבלת הקראסט החיצוני. רק שימו לב לא להגזים עם הזמנים".

אנטיפסטי

ירקות צלויים, אנטיפסטי. ShutterStock
עוד מכת חום. ירקות צלויים בשיאם/ShutterStock

אין שום סיכוי שתבנית צבעונית ועשירה של ירקות צלויים תיאבד את טעמיה לאחר לילה במקרר, אבל על פי יומה ג'וואד, שמתחזקת את בלוג האוכל "Feel Good Foodie", כן יש צורך בתיאום ציפיות קל.

"לרוע המזל, הירקות לא יהיו קריספיים ומוצקים כמו בפעם הראשונה שצליתם אותם", אמרה, "אבל זה לא אומר שהם לא יהיו שם בשבילכם. הדרך הכי טובה לחמם אותם מחדש היא להכניס אותם שוב לתנור. הטיפ הכי טוב שלי הוא להכניס את התבנית לתנור בזמן שהוא מתחמם, כך שהירקות יקבלו מכה נוספת של חום בהתחלה, וישחזרו מעט מהקראנץ'"

פסטה

ארוחת פסטה, מתוך "בנות". Giphy
ארוחת פסטה עם פחות ניואנסים, מתוך "בנות"/Giphy

חימום מחודש של אחת המנות הכי פופולריות לחימום מחודש גורר ברוב המקרים אובדן מצער של מרקם, והפיכתה לרכה ומדכאת.

על פי ויויאני, הדרך לנטרל את המוקש הזה היא להתרחק מהמיקרו, לשפוך את הפסטה למחבת ולהדליק אש בינונית-גבוהה. "הפסטה תתחיל להתחמם ואתם צריכים לסייע לה מדי כמה שניות עם הוספת מעט מים, תוך כדי עירבוב", תיאר, "אבל לא יותר משליש כוס". אז, הוסף, "הביאו לרתיחה והנמיכו מעט את האש, עד שהפסטה חוזרת לחיים - ולחום. זה לא יהיה אל-דנטה מושלם, אבל יהיה לזה מרקם טוב ולא רכרוכי".

אורז

גיף אורז. Giphy
תנו למיקרו לעבוד. אורז לבן/Giphy

אתם בטח תוהים אם המנה האחרונה ברשימה הזאת (אל דאגה, חלקים נוספים שלה יגיעו בהמשך) סוף סוף תוביל אותנו לדלת הקסמים של המיקרוגל. ובכן, התשובה היא כן, ממש-ממש כן.

"הדרך הכי טובה לחמם מחדש אורז מבושל היא באמצעות המיקרוגל", הסבירה צ'י-יו סמית', בעלת בלוג האוכל "I Heart Umami". לדבריה, כל מה שצריך לעשות הוא לשים את האורז בקערה מתאימה למיקרו, לכסות אותה בניילון נצמד או במכסה מותאם כדי שהחום והלחות יעשו את פעולתם בין גרגירי האורז. "חממו במשך כדקה, ערבבו, ואז חממו עוד 30 שניות. אתם תקבלו בתמורה אורז רך ואוורירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully