וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במונחי תמורה לכסף מדובר בכוכב: הארגנטינאי שעושה בית ספר לצרפת

9.6.2021 / 6:00

היינות שמגיעים מארגנטינה הם תמיד זולים משמעותית מרוב המקבילים האירופיים, אבל כאן מדובר בחבילה מוצלחת במיוחד

רחפן מעל הכרמים של יקב תבור/באדיבות יקב תבור

סוזן בלבו (Susane Balbo) היא האשה הייננית הראשונה בארגנטינה, ומי שחתומה על הצלחה מקצועית ומסחרית גדולה.

לכל ביקורות היין של אבי אפרתי
לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

היקב ממנדוסה אותו היא מובילה, הנושא את שמה, מייצר בהצלחה יינות מצוינים מסוגם. להבדיל מיינות רבים שמגיעים מארגנטינה ומייצגים עשייה ייננית של "עולם חדש" מובהק, שלא לומר בוטה, ביינות סוזן בלבו ניכרת הקפדה על איפוק משמעותי.

זה ניכר מאד בארבעת היינות שהשתתפו בטעימה הנוכחית - שלושה אדומים ולבן יבש אחד. אפילו יין הבסיס הזול, המיועד למכירה המונית, לא מתאמץ להיות מעודן ואינו מבשר על השתלחות טעמים וניחוחות שלוחת רסן. אם מוסיפים לכך את העובדה שיינות שמגיעים מארגנטינה הם תמיד זולים משמעותית מרוב המקבילים האירופיים, מתקבלת חבילה מוצלחת במיוחד.

בכל היינות פרי מצוין, איזון ראוי ומקדם אופי מפתיע. יין הבסיס "Anubis", המתומחר בחמישים שקלים בלבד, מספק תמורה לא פחות ממרהיבה לכסף. גם שאר היינות, שמחיריהם נעים בין 60 ל-90 שקלים, חזקים במיוחד במקדם התמורה. את האדומים אפשר, בשל איפוקם ורכותם, ללגום בהחלט בהנאה רבה גם במהלך הקיץ. לחיים!

Susane Balbo, Anubis, Malbec 2020

יין, יקב סוזן בלבו. סוזן בלבו,
מוחצן ועוצמתי. מלבק של סוזן בלבו/סוזן בלבו

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מלבק מכרמים ברחבי מדוסה. חלק מהיין התיישן מספר חודשים בחביות עץ אלון משומשות. צבע אדום רובי. באף פרי שחור, תבלינים ומגע מעושן. גוף בינוני-מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 50 שקלים.

הכי מתאים ל: מינוט סטייק, קבב. פיצות ופסטות.

דבר המבקר: פרי עשיר, חומצה רבת נוכחות ואופי מתפרץ, מוחצן ועוצמתי. כל זה קורה מבלי להיגרר לחנפנות שמאפיינת פעמים יינות "עולם חדש". נהפוך הוא. יש בו מידה של חספוס כפרי שטיפוסית דווקא ליינות מז'אנר אחר לגמרי בכל פרמטר - אלו של דרום צרפת. יינות עם נוכחות, איכויות ואופי ברמה הזו עולים 30-40 שקלים יותר. במונחי תמורה לכסף מדובר, לפיכך, ביציאה לא פחות מנדירה.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה, אבל ממש).

בתשע מילים: אוהבי אדומים עזים ומוחצנים? הנה יין הבית שלכם.

קנו עכשיו, ונסו להתאפק עד שנה הבאה

יין ישראלי מצוין *למבינים בלבד*

לכתבה המלאה

Susane Balbo, Anubis, Crios 2019

יין, יקב סוזן בלבו. סוזן בלבו,
חומצה טובה וגוף משמעותי. אנוביס Crios של סוזן בלבו/סוזן בלבו

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מכרמים בואל דה אוקו, מנדוסה. 40% מהיין התיישן בחביות עץ אלון משומשות. צבע אדום עמוק. באף פרי שחור ותבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 60 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, נתחים גדולים מיושנים על עצם, קדירות.

דבר המבקר: קברנה סוביניון עם פרי טוב, לא בשל או דחוס מדי, חומצה טובה וגוף משמעותי אך לא שרירי מידי. האיפוק הוא שנותן את הטון כאן, והוא מבורך במיוחד. אלגנטיות שלא אופיינית ליינות ברמת המחירים הזו.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בתשע מילים: יין בשישים שקלים שיכול ללוות בקלות גם סטייק אנטריקוט.

BenMarco, Malbec 2019

יין, יקב סוזן בלבו. סוזן בלבו,
עושר וכוח נשלטים. מלבק בנמרקו של סוזן בלבו/סוזן בלבו

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מלבק מלוס צ'קאייס שבואלה דה אוקו, מנדוסה. 11 חודשים בחביות עץ אלון משומשות. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: פרי נהדר, חומציות עדינה, עושר וכוח נשלטים, לא מתפרצים, ואלגנטיות לא מבוטלת. יין בשר מוצלח במיוחד, שיתנהג כבן לוויה מכבד ולא משתלט.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשש מילים: מלבק אלגנטי עם מקדם גסטרונומי גבוה.

Susane Balbo, Anubis, Torrontes 2020

יין, יקב סוזן בלבו. סוזן בלבו,
אנוביס טורונטס של סוזן בלבו/סוזן בלבו

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס ענבי טורונטס מכרמים בפינקה לה דלפינה, באלט אמורה, מנדוסה. 4 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע זהוב בהיר. באף. פרי לבן, הדרים , פרחים ותבלינים. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, עוף, לזניה.

דבר המבקר: הפרי העדין והפרחוניות מהאף, ממשיכים גם בחיך. זה יין שיש בו מידה של מתיקות עדינה, שמגיעה כולה מהפרי ומאוזנת להפליא עם חמיצות מדויקת. נימה מינרלית חדה מוסיפה מימד ואת הכול עוטפת רכות רבה. אשכולית, פרחים ואוויריריות כייפית משווים מגע של קסם ביין הזה, שיותר ממעניין יהיה ללגום אותו שוב בעוד שנה.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: לבן של אוכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully