וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפל שוקולד בחוץ, מפל שוקולד בגביע: גלידה שהיא חווית ליקוק מושלמת

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 13:04

השראות מאיטליה וחלומות בעברית הולידו מונומנט שוקולדי אימתני על הקיר, ולא מעט כוכבים בתוך הוויטרינה

בושוויק, תל אביב/שי מכלוף

קשה שלא להרגיש זקן כשמתגלגלים יחד עם שתי ילדות קטנות לכיוון מרכז הקניות המקומי, תוך כדי שמספרים להם בהתרגשות נוסטלגית שאבא זוכר איך לפני שהיה פה קניון היינו הולכים מגינת גולדה הישנה ומשחקים כדורגל בחורשה שעליה עומד כיום קניון רמת אביב המפונפן.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

קשה היה גם לפספס את חוסר העניין שלהן בסיפורי הילדות שלי, אבל זה לא הפריע לי. ככה בטח אבא שלי הרגיש כשהוא היה לוקח אותי לדיזנגוף סנטר ומספר לי על שכונת נורדיה שהייתה ואיננה.

מצד שני, אני זוכר איך אבא שלי היה לוקח אותי לנמל תל אביב ומספר לי בהתלהבות על ימי הדיסקו הסוערים בגלידה מונטנה בזמן שהמוכרת המבוגרת הייתה שופכת סוכריות צבעוניות וסירופ שוקולד שמתקשה ברגע מעל הגלידה האמריקאית הפשוטה - רק שוקולד או וניל, או גם וגם - מהמכונה. לא היה אכפת לי לשמוע כל פעם מחדש את סיפורי "אסקימו לימון" שלו, כי הגלידה הייתה טעימה כמעט כמו שהיא הייתה פשוטה.

סיפור של עושר. אוטלו:

הימים של גלידה פשוטה מאחורינו, אבל החוויה של "גלידה עם אבא פלאס חפירה נוסטלגית" היא כנראה עניין אוניברסלי וחוצה דורות ומגזרים.

הגעתי עם הילדות באחד הימים החמים ביותר של ראשית הקיץ בחיפוש אחר הגלידרייה המקומית החדשה בקניון רמת אביב, רק כדי לגלות לאחר כמה סיבובים בפוד-קורט כי הגלידה נמצאת מחוץ לקניון, על חורבות מסעדת הראמן של אהרוני שנפלה חלל לנגיף הקורונה.

"אוטלו" מספרת סיפור פשוט מהרגע שנכנסים אליה, וזה סיפור של עושר. עושר ויזואלי, עושר כמותי ובעיקר עושר טעמים. טרם נגיע לטעמים נספר על הוויזואליה שתוקפת את הסועד בהיכנסו למוסד הקולינרי החדש: מפל שוקולד שממלא את הקיר הצפון-מזרחי של המקום, והופך את כל חווית הביקור למין מסע אל תוך עולמות הפנטזיה של רואלד דאל.

מדובר בגימיק חביב, שממשיך אל תוך בחירת סירופ השוקולד שמתקשה בתוך הגביעים המיוחדים שעושים את דרכם מאיטליה אל רמת אביב. שוקולד מריר, חלב או לבן ממלאים את הגביעים כפי שהיו עושים אותם סבא וסבתא חביבים ב"מונטנה", רק מהצד ההפוך של הגביע. בשלב הזה כבר מובן שלא מדובר רק בגימיק, אלא העמקה של קונספט חווית ליקוק הגלידה.

לא הכי טעימה שאכלתי, הכי טובה בישראל

לכו עכשיו, דברו עם הדוקטור אחר כך

לכתבה המלאה
גלידה אוטלו, סניף רמת אביב. רן גולני,
כולל חווית פוסט-ליקוק. אוטלו/רן גולני
כשהשוקולד טוב, והוא מוגש יחד עם סירופ חם שניגר מתוך הוופל הטרי ומתפוצץ בפה בחגיגה של טעמים, מי בכלל יכול להתלונן?

ואז הגענו לטעמים עצמם. החום הקיצוני של תל אביב הוביל אותנו ישר אל הצד הטבעוני והקריר של התפריט, שמקבל את הנכנסים ישירות ולא מוחבא בצד - ובצדק. מתן סלע, המנכ"ל ואחד הבעלים, יספר שהם נבחרו לאחר בדיקות עיוורות קפדניות ובהן נמצא שהמלקקים העיוורים לא הצליחו להבחין בין גלידת השמנת לגלידה הטבעונית - ווין ווין לכולם.

בגלידות המשמש והמנגו ניכר שטעמי הפירות דומיננטים. אנשי "אוטלו" סיפרו בגאווה שבמקום להשתמש בפירות טריים הם מייבאים מאיטליה מחית פירות מרוכזת, שנותנת לסורבה את הטעם הייחודי והעמוק שלו. טעמי השוקולד הייחודיים, בין אם בצורתם המרירה או המלוחה, אכן יצליחו להפיל בפח מתנגדי טבעונות ותיקים. והאמת, כשהשוקולד טוב, והוא מוגש יחד עם סירופ חם שניגר מתוך הוופל הטרי ומתפוצץ בפה בחגיגה של טעמים, מי בכלל יכול להתלונן?

יצאנו שבעים ומרוצים, אחרי ביקור בשירותים הנעימים והנקיים של המקום, שהזכירו לנו שבכל גלידרייה שמארחת ילדים עם גלידה בחום של תל אביב, צריכים להשקיע גם בחווית הפוסט-ליקוק. ב"אוטלו" דאגו לחוויה המלאה, עם מקום נקי ואסתטי, ודאגו לשלוח אותנו חזרה לקניון בפנים וידיים נקיות מגלידה.

גלידה אוטלו, סניף רמת אביב. רן גולני,
התעסקות שוקולדית מבורכת. אוטלו/רן גולני

לבד מאלה, תוכלו להינות כאן גם מגלידת פיסטוק טהור, ג'נדויה אוטלו עם קרם אגוזי לוז ושברי שוקולד פיסטוק, בלונדי פרצל, בוטנים מלוחים ושוקולד, אוראו מלוח וקוקוס ג'מייקני שחור, וגם מדילמה שוקולדית (גרנדה 43% שוקולד חלב או וייטנאם 64% שוקולד מריר) מורכבת, שנפתרת בדרך כלל בצורה הפשוטה ביותר האפשרית - קצת מזה וקצת מזה, ועוד קצת מהברזים כמובן.

"הקמתי את אוטלו בהשראת גלידריות ושוקולטרי שראיתי באיטליה וצרפת", סיפר סלע, "אני מעריץ את הידע שיש לאיטלקים ובעיקר את ההקפדה והאופן שבו הם שומרים על המסורת שלהם. את כל זה רציתי להביא לכאן".

גלידה אוטלו, סניף רמת אביב. רן גולני,
מכונה אנכית, טעמים מאוזנים. אוטלו/רן גולני

התוצאה של כל הרצונות האלה היא מכונת ייצור אנכית, שעושה את שלה סמוך לוויטרינה ומושכת פוקוס ותשומת לב גם מהמפל השוקולדי המרהיב שבקצה השני של החנות.

המכונה אנכית, אך הטעמים שהיא מוציאה מאוזנים להפליא. רבע שעה של עבודה, פלוס-מינוס, ויש לכם גלידה טרייה, קרמית, רכה ואוורירית, שלוקחת שילובים "כבדים" רק לכאורה, וממרקמת אותם לכדי שיר קיץ שמתנגן לך בראש כל הדרך לים.

לצידה, ואם ממשיכים את ההתעסקות השוקולדית המבורכת, תמצאו גם חפיסות וחטיפים דוגמת Nocciolata Dark (שוקולד מריר 69%, קרם אגוזי לוז ואגוזי לוז בקרמל), Black Gold (שוקולד מריר 69% עם בוטנים מלוחים עטופים בשוקולד), או בלונדי Pretzel (שוקולד חלב 41% עם קרם פרצל מלוח ואגוזי לוז בקרמל) למשל, וגם "רוקי רוד" או "אגוזי אוטלו".

מחירים: 14-29 שקלים לגלידה, 60 שקלים לחצי קילו, 105 שקלים לקילו ו-7-39 שקלים למוצרי השוקולד.

גלידה אוטלו, איינשטיין 40, קניון רמת אביב, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully