וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היישר מהמדבר הישראלי הלוהט, בלי התערבות (אבל אתם יכולים להכניס אותם למקרר)

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 6:54

הם לא זולים, אבל גם לא יקרים, ובמונחי תמורה לכסף יש כאן כמה מציאות ראויות בהחלט

רחפן מעל הכרמים של יקב תבור/באדיבות יקב תבור

יקב מדבר הוא מהיצירות היותר מעניינות בתעשיית היין המקומית של העשור האחרון. היקב, הממוקם בערד, נשען על ענבים המגיעים כולם מכרמים במצפה רמון. המיקום - בתנאי יובש מדברי קיצוני מחד על קרקע ייחודית, בצירוף הגובה רב, הגורם להפרשי טמפרטורה דרמטיים יום-לילה, הופכים את היינות של מדבר ללא סטנדרטיים בעליל.

התפיסה הייננית שם לאורך השנים כללה התערבות מינימלית בטוב שהטבע נותן. זה אומר שהיו שם אדומים נעימי פרי, קלים ומקסימים, ולבנים מעניינים עד מאוד, עם מינרליות שלא דומה כמעט לשום דבר.

לכל ביקורות היין של אבי אפרתי
לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

בציר 2020 של מדבר, הנסקר ברשימה זו, כלל 40 אלף בקבוקים. 90% מהם נמכרים בארץ. 20% מהיינות נמכרים במסעדות, מלונות וחנויות אבל רובה המוחלט של התוצרת - כ70% - משווק ללקוחות פרטיים במכירה ישירה מאתר היקב. ובמשלוחים (חינם בקנייה של החל משישה בקבוקים).

יינות בציר 2020 ממשיכים את הקו המוכר של מדבר: אדומים קלים יחסית, מלאי פרי נעים, לא מרוכז מדי, שניתן ללגום בקלות גם באמצע הקיץ; ולבנים טובים מאוד, מינרליים, מאוזנים, קולינריים מאוד ורבי אופי. אלו אינם יינות זולים אבל גם אינם יקרים מאוד ובמונחי תמורה לכסף הם בהחלט ראויים. את יינות מדבר ניתן לרכוש ישירות דרך אתר היקב. לחיים!

מדבר, שרדונה 2020

יין של יקב מדבר. יקב מדבר,
נימה מינרלית לא משתמעת. שרדונה 2020 של מדבר/יקב מדבר

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מכרם במצפה רמון. 11 חודשי התבגרות במיכלי נירוסטה. צבע זהוב. באף פרי לבן, הדרים ותבלינים. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים, כריכי עוף.

דבר המבקר: פרי נקי, מדויק ולא עמוס, המלווה בחמיצות נעימה ונימה מינרלית לא משתמעת. יובש טוב, הימנעות ברורה מחמאתיות, דיוק. שונה מאד מיינות שרדונה קלאסיים, בשל הקרקע המדברית הגבוהה ממנה הוא מגיע. בעל אופי ייחודי. עשוי היטב.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: שרדונה מדברי מלא אופי.

יש לנו ווינר

הכוכב שכבש אותנו ועוד החזיר עודף ממאה

לכתבה המלאה

מדבר, ויונייה 2020

יין של יקב מדבר. יקב מדבר,
פלירטוט בין פרי למינרליות. ויונייה 2020 של מדבר/יקב מדבר

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ויונייה מכרם במצפה רמון. 73% מהיין שהה 8 חודשים במיכלי נירוסטה. חלק מהיין שהה כשלושה חודשים בחבית עץ אלון צרפתי שלושה חודשים. צבע זהוב בהיר. באף פרי לבן, הדרים ומעט פרי טרופי. גוף קל בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות ים תיכוניות על בסיס ירקות, דגים, פירות ים, צדפות ובשרים לבנים.

דבר המבקר: יין הויונייה הוא מהמותגים המוצלחים והמוערכים לאורך שנים של יקב מדבר. הפלירטוט בין פרי למינרליות מתרחש בו בקלות נעימה, כשעל הדרך נוכחת גם חמיצות מעודנת. זה לא יין עמוס אבל הוא טעים וכיפי מאוד ותענוג ללגום אותו בימי חום, עם או בלי אוכל.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: ממיטב תנובת המדבר.

מדבר, סמיון-סוביניון 2020

יין של יקב מדבר. יקב מדבר,
מאוזן והרמוני. סמיון-סוביניון 2020 של מדבר/יקב מדבר

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 70% סמיון ו-30% סוביניון בלאן מכרמים במצפה רמון. תסיסה משותפת ליינות משני הזנים. 70% מהיין התבגר שמונה חודשים במיכלי נירוסטה. שאר היין שהה שלושה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, בנפח 500 ליטר. צבע זהוב. באף פרי לבן והדרים, עשבים. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים וצדפות. בשרים לבנים.

דבר המבקר: סוביניון בלאן מגיע במקורו מהלואר. סמיון מבורדו. אי אפשר לטעות בנוכחות של כל אחד מהם בבלנד הנוכחי: מבנה וחדות (הסוביניון), עומק ורכות (הסמיון). יין מאוזן והרמוני שיש בו פרי עדין וטוב, חמיצות מאזנת ניכרת ומינרליות משמעותית. את האופי של הלבנים, המגיעים מהקרקע הייחודית ומזג האויר הלא שגרתי, אי אפשר להחמיץ. לבן יבש מצוין.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: לבן יבש של ארוחות קיץ טובות.

מדבר, סירה רזרב 2020

יין של יקב מדבר. יקב מדבר,
חמיצות מעודנת. סירה רזרב 2020 של מדבר/יקב מדבר

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סירה מכרמים במצפה רמון. תסיסה באשכולות שלמים. 11 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. סינון גס. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ותבלינים. גוף קל בינוני. היין עתיד לפתח משקעים טבעיים לאחר שהות בת מספר חודשים בבקבוק. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים.

הכי מתאים ל: מנגל, מינוט סטייק, על האש.

דבר המבקר: סירה קל יחסית, פירותיות ניכרת מאוד אם כי לא עמוסה כלל, ניקיון, חמיצות מעודנת. יין כיפי, שלהבדיל מרוב האדומים המקומיים המוכרים מהתעשייה הישראלית מתאים מאוד ללגימה גם בקיץ. אפשר בהחלט גם לקרר אותו קצת טרם פתיחה.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: אדום של קיץ.

מדבר, גרנאש-סירה 2020

יין של יקב מדבר. יקב מדבר,
ביטוי דרומי-נגבי לענבים. גרנאש-סירה 2020 של מדבר/יקב מדבר

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 60% גרנאש, 40% סירה מכרמים במצפה רמון. תסיסה באשכולות שלמים. 11 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום ארגמני. באף שפע תבלינים. גוף בינוני. סינון גס. היין עתיד לפתח משקעים לאחר שהות בת מספר חודשים בבקבוק. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: מינוט סטייק, צלעות טלה, תבשיל טלה.

דבר המבקר: פרי טוב, לא דחוס או בשל מדי, הרבה תבלינים, חמיצות מצוינת. יין עם מקדם גסטרונומי גבוה, כלומר כזה שיידע ללוות את האוכל להבדיל מלהשתלט עליו. גם אותו כדאי וצריך לקרר טרם לגימה. גם הוא ייטיב להתנהג מבלי להכביד בימי חום. יופי של ביטוי דרומי-נגבי לענבים ים תיכוניים במהותם.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בעשר מילים: אדום קל יחסית, שייטיב ללוות בשרים מכל סוג, אפילו כשחם.

מדבר, קברנה-סירה 2020

יין של יקב מדבר. יקב מדבר,
משלב ביטויי עולם ישן וחדש. קברנה-סירה 2020 של מדבר/יקב מדבר

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 60% סירה ו-40% קברנה סוביניון מכרמים במצפה רמון. תסיסה באשכולות שלמים. 15 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, שחור ותבלינים. גוף מלא. 14% כוהל בנפח. היין בוקבק לאחר סינון גס ועשוי לפתח משקעים לאחר שהות בת מספר חודשים בבקבוק.

כמה? 150 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: הקברנה מספק גוף בנוי היטב. הסירה מביא את יסודות הפרי והתיבול העמוקים. יחדיו, נוצר יין שמשלב ביטויי עולם ישן וחדש. הוא ללא ספק הפחות "חמוד" ויותר רציני מבין אדומי הטעימה הנוכחית; גם היותר מוחצן. עם זאת, אם חשבתם על אדומים מוחצנים טיפוסיים, זה לא הז'אנר. מימד העידון והאיפוק עוצר את היין רגע לפני שהוא הופך להיות אקסטרווגנטי. יופי של יין לסטייקים, שלמרות המוחצנות המסויימת, בשום אופן לא ישתלט על הארוחה.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: אדום אוכל מצוין מן המדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully