וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומוס, קוסקוס ומשהו מתוק ליד כמובן: חמישה מקומות טעימים באמת בבאר שבע

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 6:45

אין שום סיכוי להכניס את עיר האוכל האדירה הזאת לכתבה אחת, אבל כדאי שנתחיל עם משהו

מסעדת האחים, בית ציוני אמריקה, תל אביב/שי מכלוף

לא ברור בדיוק איך, למה ומתי הורחקה באר שבע מהשיח הקולינרי הישראלי, אבל ברור מאליו שזאת הייתה הרחקה שהתבססה על מעט מאוד ידע, והרבה מאוד טעות.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

אני לא מתיימר ולא מסוגל לתקן לבד את הטעות הזאת, אבל כדאי להתחיל מאיפשהו. העיר הדרומית הענקית אמנם דורשת מעט היכרות והדרכה, אך היא מתגמלת אותך כמעט באופן מיידי בפסיפס טעמים של ממש. יש כאן מסעדות שעושות אוכל כבר עשורים ומקומות חדשים שצועקים יזמות צעירה, מאפיות וקונדיטוריות, דוכנים מיתולוגיים וסטריט-פוד בועט.

ויש גם אנשים. הכי חשוב זה אנשים, והם בדרך כלל אלה שמסמנים לך איפה האוכל השווה באמת. בקיצור, חמישה מקומות שווים וטעימים בבאר שבע. בואו נתייחס לזה כצעד ראשון בלבד, וניקח את זה מכאן. בתיאבון!

BEEZOO

מתחם הקטר המשתפץ שבעיר העתיקה מקבל אליו לא מעט אנשים בשעות הערב, אבל לכם כדאי להקדים ולהתנפל כבר מהבוקר על המאפים של הגר מסרטי.

תושבת העיר עבדה שנים בתל אביב, למדה קונדיטוריה באסטלה והחליטה לחזור הביתה. עסק ביתי קטן התפתח לכדי BEEZOO (נשיקה בצרפתית) בתוך מעדניית גורדון, וכל השלבים והקישורים האלה רק עושים את הביס מתוק יותר.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, קראק פאי וגירסה מצוינת של טארט לימון, סינבון מושחת וחגיגות סוף שבוע שכוללות מילפיי, קינוחי פירות וקרואסונים מיוחדים.

לפרטים נוספים

מסעדות, דוכנים וסיורי אוכל

סיור בשוק הכי טעים בארץ

לכתבה המלאה

השוק העירוני

יהיה קצת מוזר לחזור עכשיו בקצרה על כל מה שכתבתי על השוק המעולה של באר שבע, אבל קצת מוזר והרבה טעים עדיף בבירור על כל מיני אופציות אחרות.

הממלכה של מיטל קנפו עומדת בפני שיפוץ היסטורי שישפוך עליה מיליונים וצפוי לעשות לה רק טוב. עד אז, אפשר להסתפק במה שיש, כי מה שיש זה מסעדות פועלים מופלאות ("אידה הלב הרחב", אני מדבר עלייך) וחומוסיות מצוינות, דוכנים מהירים ומקומות שלוקחים את הזמן, חנויות תבלינים מתמחות ואינספור נשנושים אחרים. ראיתם? לא היה כזה מוזר בסוף, אבל היה טעים - ויש גם סיורי טעימות חינמיים למי שצריך עזרה.

לפרטים נוספים

יקוטה

יקוטה, באר שבע. יניב גרנות, מערכת וואלה!
מסעדת יקוטה/מערכת וואלה!, יניב גרנות

המסעדה המרוקאית של בבר בן מויאל מאכילה כבר חמישים שנה את תושבי הדרום ומבקריהם. הקונספט של "אוכל מבית אמא" הוא פשוט רק לכאורה, ומבטא בפועל השכמה יומיומית עם חיוך על הפנים, ושימור מסורות בישול שהולכות עם קהילת יהודי מרוקו מאז ומתמיד.

בבר מסתובב במסכדה מאז שהיה בן שש, ועכשיו הוא קורא למה שהולך בתוכה "טנגו פרטי עם הטעמים". הוא שואף להגיע לכמה שיותר לקוחות, אבל לא מדובר פה במטרה עסקית בלבד, אלא בחזון שמתווך את האוכל המרוקאי לחולי צליאק, למשל, או לסועדים שנרתעים מתדמית בריאותית מסוימת.

יש כאן תבשיל בקר וטאג'ין של מוח, קוסקוס נפלא וטנזיה, תה מתוק וקינוחים שיחזירו אתכם למקורות. ויש את הלב של בבר. זה מספיק.

לפרטים נוספים

רגע, מקום בפארק

פארק הסופרים הטרי יחסית בשכונה ב' בעיר הוא גם המשכן האידיאלי לבית הקפה הקהילתי הזה. יש ירוק מסביב ותחושה טובה של טבע אורבני, יש סטודנטים רבים אך גם תושבים ששמחים לתמוך, ויש גם אוכל טוב, ארחת מה כל זה שווה?

תוכלו למצוא כאן קפה שנמזג בתשומת לב, סנדוויצ'ים מושקעים עם אוריינטציה טבעונית, מאפי בוקר וקינוחים ששמים לרגע בצד את הקלוריות, וגם סלטים, טאפסים וערבי קונספט מיוחדים אך לא נדירים.

לפרטים נוספים

פרידה

מעדניית פרידה, באר שבע. גיל אבירם,
מעדניית פרידה/גיל אבירם

מה שהחל כמעדנייה שהיא גם חנות וגם בר יין וגם כמעט-מסעדה הפך מהר מאוד למרכז שכונתי פועם שפוסח על ההגדרות ופשוט עושה מה שהוא יודע - אוכל טוב, יין טוב, שירות טוב. בואו לא נשים על כיף כזה תגיות, טוב?

המקום השמח והכל כך נחוץ של אור דאי ורועי שמחון מאגד חומרי גלם טובים מהדרום והרבה מעבר לו, יינות וגבינות בוטיק, פסטות ומעדנים, פלטות ונשנושים. לפני כמה שבועות הורם פה ערב מקסיקני, אחריו הגיע ספיישל אסייתי ובזמן כתיבת השורות האלה הראש דוהר לפופ-אפ ערבי-צרפתי. בקיצור, באר שבע.

לפרטים נוספים

seperator

הסיבוב הזה כלל חמש תחנות בלבד, אבל כדאי לפרוש אותו על פני יותר מיממה אחת. ככה זה כשכל תחנה יכולה לעגון אותך בשקט למקום, שבע ומרוצה, וככה זה עם הקצב העירוני הבאר-שבעי.

אותו קצב הוא גם שמרגש את מושית וולס, מנהלת תיירות באר שבע. "כל מי שמגיע לכאן מרגיש מיד איך עיר גדולה ומגוונת יכולה להיות תוססת ורגועה בו-זמנית, וגם מזמינה ונינוחה, כיאה לעיר הבירה של הנגב", הסבירה, "משהו בקצב של המדבר התנחל במבנים ובלבבות של האנשים".

האמת? קטונתי מלהסיק משהו על "הקצב של באר שבע". כמבקר רעב ליום אחד, התמקדתי בדברים אחרים וניסיתי לעמוד בקצב (ללא הצלחה). רק לקראת סוף הביקור הבנתי על מה כולם מדברים. מאז אני רק רוצה לחזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully