וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שף הפך לבדיחה לאחר שחשף את מנת ה"סטייק" הצמחונית שלו

30.8.2021 / 6:01

השף דיוויד תמרקין שיתף ברשת מנה שכינה אותה "סטייק לחם" כתחליף צמחוני לבשר וזכה ללעג כי מדובר בלחם מטוגן במחבת: "יש כל כך הרבה תחליפים לבשר היום. לחם הוא לא אחד מהם"

מסעדת זכאים מכריזה על "סטייק לחם"/וואלה! NEWS

השף דיוויד תמרקין הסתבך קשות עם הרשת כשבחר לכנות את המנה הצמחונית שלו - לחם מטוגן עם פרמזן - בשם "סטייק לחם".

מאחר שכיום ניתן למצוא אינספור אלטרנטיביות טבעוניות לבשר, ברשת לא קיבלו בברכה את האלטרנטיבה השנויה במחלוקת. המנה המיוחדת שלו, אותה שיתף באתר התזונה Basically לצד המתכון המלא, היא למעשה נתח של לחם מחמצת צלוי במחבת עם ציפוי פרמזן. כלומר פרנץ' טוסט. שום סטייק או משהו קרוב לזה אין במנה הזאת.

המנה שלו זכתה ללעג ברשתות החברתיות. אחד כתב: "סטייק לחם. סטייק חסה. סטייק כרובית. אף אחד מזה הוא לא באמת סטייק". אחר הוסיף: "אתם באמת מנסים לשכנע אנשים שלחם עם גבינה טעים כמו סטייק... תודה שגרמתם לי לצחוק על הבוקר". "עתירה לאסור על השימוש החוזר במילים 'סטייק לחם'. #זהטוסט", הציע אחר.

בטוויטר הוסיף גולש צמחוני: "זה נשמע כמו טוסט טעים מאוד אבל זה לא סטייק! יש כל כך הרבה חלופות בשר בחוץ עכשיו. פשוט קנה אחת כזו אם אתה רוצה סטייק!!". אדם אחד דווקא אהב את הרעיון והוסיף: "טוסט זה החיים. הייתי בוחר טוסט על סטייק בכל ימות השבוע. כנראה שהייתי הולך על משהו אחר מעל, עגבניות במקום אפונה".

כך נראית מנת הסטייק לחם

אם מנת "הסטייק לחם" נשמעת לכם מוכרת, זה כי הייתה לנו מנה ישראלית כזו שזכתה גם היא לביקורת. ב-2015 מסעדת זכאים הטבעונית הודיעה בגאווה בחשבון הפייסבוק שלה על מנה חדשה - סטייק לחם חם על איולי, שום וחסה ערבית.

גם אז הגולשים לא נותרו אדישים לעובדה שמדובר בסה"כ בלחם צלוי בתנור שזכה משום מה לכינוי סטייק - והשאירו בפוסט שלל תגובות משעשעות, בהן הציעו מנות מגוחכות אחרות כמו "טרטר פילה לחם אחיד על מצע קציפת קטשופ", "נקניקיית לחם עם שומשום" ו"מאפה במילוי בשר לחם".

אם בכל זאת בא לכם להכין את המנה הזו בבית ולקרוא לה בשמה (כלומר, פרנץ' טוסט), השף שיתף את המתכון: "כדי להכין את המנה אני מתחיל בהקצפה של 2 ביצים גדולות, ¾ כוס חלב עשיר וחצי כפית מלח בקערה. לאחר מכן, אני מניח פרוסות של לחם מחמצת פריך בעובי 2 סנטימטר בתבנית אפייה רדודה ויוצק את תערובת הפודינג על הלחם".

הוא נותן ללחם לספוג את התערובת בערך 10 דקות, ובמהלכן הוא הופך את הפרוסות פעם או פעמיים. "לאחר מכן, אני לוקח מחבת נון-סטיק גדולה או מברזל יצוק ושם אותה על אש בינונית. אני מזלף על התבנית מעט שמן, מרים את הפרוסות ומניח אותן בזהירות במחבת. אני מבשל משני הצדדים עד להזהבה, כ-3 דקות לכל צד", תיאר.

המתכון מסתיים עם הוספה של פרמזן מגורד לצד העליון של הפרוסות, כמו גם זילוף של סוכר. "לאחר מכן אני מכסה את המחבת ל-2-3 דקות עד שהגבינה משחימה והפרוסות הופכות פריכות במיוחד. והנה לכם: סטייק לחם!", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully