וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקרייה: הבראנץ' הזה מתחיל בבוקר. אחרי כל הבשר כבר לא מסתכלים על השעון

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 16:58

זה לא תפריט ארוחות בוקר שגרתי. זה כן רעיון מצוין

מסעדת לה טיגרה, תל אביב/יניב גרנות

קצת קשה לדבר היום על שגרה או טרנדים, בטח בעולם האוכל, בטח בתקופת הקורונה. אבל אין ספק שבשנים האחרונות מסעדנים רבים החלו להפנות את המשאבים שלהם החוצה. כלומר, מחוץ לבועה התל-אביבית.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

כך צפינו בעוד ועוד מקומות חדשים, ראויים וטעימים נפתחים בערי הלווין של המרכז, במעדניות מלאות דברים טובים, ובבראנצ'ים שבשלב הזה של חיינו כבר אפשר לזהות יותר שם ופחות בתל אביב עצמה.

וכל זה מוביל אותנו להוד השרון, ולשוקרייה, ולבראנץ' שישי של השוקרייה אם להיות מדויקים.

בראנצ' שוקרייה הוד השרון. אפיק גבאי,
העלאת הילוך נדרשת. הבראנץ' של שוקרייה/אפיק גבאי

מסעדת השוק בהובלת השף ניר שלמור נפתחה ממש לפני הקורונה, שרדה כדי לספר, והעלתה הילוך ממש לאחרונה עם הבראנץ' האמור - שילוב של מנות ערב, בשר וביצים שמזדקק לו לכדי ארוחה בשרית מושחתת שמתחילה בבוקר שישי ונמשכת עד שעות אחר הצהריים.

מה בתפריט? קציצות דג פריכות ברוטב חריימה חריף על בריוש קלוי, "כבד בקן של ציפור" (כבד ובצל ברוטב יין מקופץ נח על ביצה בקן), סטייק סינטה, זוג עיניים ברוטב יין ופירה בטטה, נקניקיות מרגז עם ביצה מקושקשת והום פרייז, שקשוקה "בטעמי המזרח" עם יוגורט יווני, פוקאצ'ה בג'וספר, עלי לפת, תרד, שתי עיניים ואבן יוגורט, גירוס בתנור גחלים, בוראטה ואנשובי קר, בלסמי מצומצם וקונפי שרי.

לבד מאלה, ניתן להזמין מנות קטנות כמו חציל קלוי, רוקט ואבן יוגורט, מסבחה עם פיתות וצ'ירשי, סרדינים ממולאים בסחוג ירוק ומצופים קשיו ופיסטוק, ירקות שורש על האש עם שמן זית, מלח ים וטחינה גולמית, עלי גפן באבן יוגורט, וגם "צלחת אמיצים" (אריסה וסחוג עם שני פלפלים ממזריים עוד יותר) וקוקטיילים של בוקר.

מתל אביב להוד השרון דרך בנגקוק

הישראלי שהאכיל את נסיכת תאילנד חזר לארץ, ויש לו חלום

לכתבה המלאה
בראנצ' שוקרייה הוד השרון. אפיק גבאי,
בשר, ביצים, חגיגה. הבראנץ' של שוקרייה/אפיק גבאי

שלמור התחיל עם האהבה שלו לאוכל בגיל 8, במטבח העיראקי. הוא עבד במטבח של קפה נואר, המשיך להאדסון והקים מסעדות עם השף שחר ברנע. עכשיו, בשוקרייה שבעיר מגוריו (דרך רמתיים 18), הוא מביא לשולחן קצת מכל אלה, בנוסף לאוכל שהוא אוהב, ושאותו חקר וניסה במשך שנים.

"פתחנו בינואר 2020, חודש לפני שהקורונה התפרצה", סיפר, "עברנו תקופה קשה. עשינו משלוחים רק כדי לשמור על הגחלת ולא קיבלנו עזרה כי זה עסק חדש. היום אנחנו עובדים טוב, והלוואי שימשיך ככה".

בראנצ' שוקרייה הוד השרון. אפיק גבאי,
מתחיל בבוקר, מסתיים הרבה אחר כך. הבראנץ' של שוקרייה/אפיק גבאי

מרבית המנות פה יוצאות מאותו ג'וספר, תנור פחמים יעיל שהשתלט כבר על תל אביב. לחמא בעג'ין, למשל, מורכבת מפיתה דרוזית שאותה מכינה אישה מדליית אל כרמל, כבד צלוי, בצל מטוגן וירקות צלויים גם כן, והיא לא לבד.

"חומרי גלם זה שם המשחק", הסביר שלמור, "אחנו גם מקפידים להכין כל מה שאנחנו יכולים במקום, כמו החמוצים או הסחוג. המטבח אצלנו פתוח אז אנשים רואים אותנו עובדים ומבשלים".

הוד השרון הולכת ומתרחבת, דמוגרפית וקולינרית כאחד, אבל שלמור מנווט את שוקרייה גם בדרך ההפוכה. "ברור שיש את החלום לפתוח בתל אביב והוא גם יגיע, אבל אני באמת חושב שכדי להיות במקום ולהיות נוכח בו, וגם לחיות חיי משפחה, אתה צריך לגור ליד", תיאר, "להתחיל ליד הבית זה הדבר הכי טוב, ורק אחר כך להרחיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully