וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הזמן הזה אכלנו המבורגר לא נכון - והדרך "הנכונה" עשויה אפילו להיות טעימה יותר

19.9.2021 / 23:48

האם הדרך הנכונה לאכול המבורגר היא להפוך אותו? אנשים שניסו מעידים שזה משדרג את חוויית האכילה, מונע מההמבורגר להתפרק ומתוספיו להתפזר על הצלחת - ואפילו משפר את הטעם

קמפיין שקורא לכם להפוך את ההמבורגר/tgifridaysuk

המבורגר הוא אחד המאכלים המפנקים והמבוקשים ביותר בעולם ובעיקרון גם הקלים לאכילה - אלא שכל התוספות (גבינה, בייקון, אננס, אבוקדו, בצל מקורמל ומה לא) הפכו את המנה העסיסית לקצת מסובכת לאכילה. גובהה מקשה עלינו לתת ביס, הלחמניה התחתונה לא תמיד עומדת בעומס ומתפרקת, המיצים והרטבים נוזלים לכל עבר, התוספות נופלות לצלחת ובסוף אנחנו מוצאים את עצמנו נעזרים בסכין ומזלג כדי לסיים את המנה. אלגנטי זה לא.

מומחי המבורגרים למיניהם טוענים שהסיבה לכל הבלגן הזה היא שאנחנו פשוט אוכלים המבורגר לא נכון וכי הדרך "הנכונה" תשדרג לנו את כל חוויית האכילה. לטענת "המומחים", הלחמניה העליונה, העבה והפריכתית שמכוסה בדרך כל בשומשום אמורה בכלל להימצא בתחתית ההמבורגר - בעוד הלחמניה הדקה שבתחתית צריכה להימצא למעלה. כלומר, הדרך הנכונה לאכול המבורגר - היא להפוך אותו.

סיימון דוקס, מייסד "בורגר לד", סיפר ל-INSIDER כי אכילת ההמבורגר הפוך מסייעת למיצי הבשר המטפטפים להיספג בלחמנייה העבה ולשמור על הטעם והניקיון. הוא אמר: "המבורגרים מוגשים כפי שהם אך ורק לצורך האסתטיקה. הכתר (החלק העליון של הלחמניה) בדרך כלל עבה יותר (ולכן חזק יותר) מהעקב, כך שעבור חווית אכילה טובה יותר - כדאי בעצם להפוך אותו". הוא הוסיף: "הלחמניה הגדולה תישא את משקל ההמבורגר ותוספיו ותפחית את הסבירות שהיא תתפרק לנו בידיים. אנין המבורגרים אמיתי צריך תמיד לאכול את ההמבורגר שלו הפוך".

המבורגר של TGIFRIDAY. @tgifridaysuk, צילום מסך
זו הדרך הנכונה לאכול המבורגר: הפוך!/צילום מסך, @tgifridaysuk

מאט אסתר, מייסד "בורגר ליסט", חיזק את דעתו: "בהתחלה חשבתי שזה מגוחך. תמיד אכלתי המבורגרים כפי שמגישים אותם, אבל במחשבה שנייה זה דווקא הגיוני. אני מניח שמי שטען את זה חשב על המדע העומד מאחורי זה ולכן אתן לזה צ'אנס במנת ההמבורגר הבאה שלי". כתבת INSIDER, רייצ'ל הוסי, ניסתה את השיטה על בשרה וסיפרה: "הופתעתי לטובה. כשקיבלתי את ההמבורגר, החלק התחתון כבר היה רטוב לגמרי. בהפיכתו, הלחמניה הגדולה והיבשה ספגה את המיצים ועמדה בזה בגבורה בעוד הלחמניה הדקה יותר שנמצאה למעלה נותרה שלמה".

לאחר שהטיפ שותף ברדיט, כתב אחד בתגובה שצורת האכילה ההפוכה גם משדרגת את טעמה של המנה. הוא כתב: "כשאנשים לוקחים ביס בהמבורגר הפוך, הלשון שלהם תבוא במגע ראשון עם התוספות לפני שהיא תבוא במגע עם הקציצה שזו הדרך האידיאלית. כך התוספות והתבלון של המנה מורגשים יותר". באשר לכך כתבה כתבת INSIDER: "לא השתכנעתי. בפה הכל התערבב אז לא הרגשתי הבדל משמעותי, אבל אולי הייתי צריכה להוסיף עוד תוספות. בסה"כ, אני חוזרת בי: המבורגר הפוך זה הדבר הנכון".

כתבת INSIDER טועמת המבורגר הפוך:

"אפילו נבדוק את האפשרות להגיש המבורגרים הפוך באופן קבוע"

ביום ההמבורגר הלאומי של בריטניה שצויין ב-27 באוגוסט (יום ההמבורגר הבינלאומי נחגג ב-28 למאי), רשת ההמבורגרים TGI Friday השיקה ללקוחותיה את אתגר ה"הפוך את זה" (#FlipItChallange) - ועודדה אותם לשתף ברשתות תמונה או סרטון שלהם אוכלים המבורגר "בדרך הטובה ביותר", כלומר הפוך. בפוסט באינסטגרם נכתב: "לדברי המומחים שלנו, הדרך הטובה ביותר לאכול המבורגר היא להפוך אותו. הלחמנייה העליונה העבה יותר סופגת את מיץ ההמבורגר ועוזרת לשמור על הטעם לאורך זמן. חג ההמבורגר הלאומי שמח! מי יודע, אם מספיק מכם יסכימו איתנו, אולי אפילו נבדוק את האפשרות להגיש את ההמבורגרים שלנו הפוך באופן קבוע!"

כדי לשכנע את הציבור הבריטי "להפוך אותו", ב-TGI Friday שיתפו פעולה עם שרלוט וורטינגטון, מדליסטית הזהב האולימפית ב-BMX בסגנון חופשי. האלופה האולימפית שגם הייתה שפית בעברה הצטלמה אוכלת המבורגר הפוך על מסלול האימונים הביתי שלה בקורבי. היא אמרה: "היה לי כל כך כיף לקבל את ההזדמנות ליהנות מהמבורגר הפוך על האופניים שלי במקום כשפית! על אף שאני לא יכולה להמליץ לחובבי ההמבורגר לנסות לאכול אותו הפוך במהלך רכיבה, אני יכולה להבטיח לכם שמדובר בתגלית. תנו לזה צ'אנס".

כך זה נראה:

האם תאכלו מהיום את ההמבורגר שלכם הפוך?

כן, השתכנענו
ניתן לזה צ'אנס
אין סיכוי
1092 משתתפים

ברדיט נוצר דיון מעמיק על הדרך הנכונה לאכול המבורגר, כשזה לא רק הדרך (רגיל או הפוך) שהעסיקה אותם - אלא גם הטכניקה. בעוד חלק המליצו להפוך את ההמבורגר ברגע שהוא מוגש לכם לשולחן, אחרים הציעו להשאירו במצב הנוכחי אך בעת ההרמה שלו מהצלחת לסובב אותו לביס ואז להחזירו למצבו הרגיל (כלומר להניח את האגודלים מעל ואת האצבעות מתחת ולא ההפך כדי לאפשר סיבוב קל של ההמבורגר בעת ההרמה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully