וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבראנץ' של דלידה - סיבוב טעימות בשוק לוינסקי בלי לקום מהכסא

21.10.2021 / 10:50

עונת הבראנצ'ים החלה, והחיפוש אחר ארוחת הבוקר המושלמת לא מסתיים אף פעם, בכל סוף שבוע נסקור כאן מקום אחר שמגיש את הארוחה החשובה של היום, והפעם על השולחן - בראנץ' "שוק לוינסקי" החדש של מסעדת דלידה

דלידה. יונתן בן חיים,
הבראנץ' של דלידה/יונתן בן חיים

הקורונה הביאה איתה שלל צרות, גדולות יותר ופחות. אחת מתופעות הלוואי שללא ספק יכולה להכנס תחת קטגוריית "צרות של עשירים" היא המחסור במסעדות שמגישות ארוחות בוקר. למסעדות לקח זמן עד שהצליחו לעמוד שוב על הרגליים, בעיית המחסור בכוח אדם מוכרת וידועה, ובשל כך מסעדות רבות החליטו לוותר על סרוויס צהריים, ומסעדות רבות עוד יותר על ארוחות הבוקר.

אבל בשבועות האחרונים משהו השתנה, אולי אלה המסעדות שלמדו להתסדר עם כוח האדם הקיים (ולגייס עוד קצת עובדים), הילדים שחזרו למסגרות והחזירו לנו את ימי שישי בבוקר הכה יקרים, ומזג האוויר הסתווי-חורפי שפשוט דורש את זה - אפשר כבר להכריז - יש מבול של בראנצ'ים חדשים.

אז במדור חדש, בעל השם המתבקש "מועדון ארוחת הבוקר" נסקור עבורכם מדי שבוע ארוחת בוקר או בראנץ' ששווה להכיר. נתחיל עם הסנונית הראשונה - דלידה.

דלידה. יונתן בן חיים,
בורקס ממולא בשר בבראנץ' של דלידה/יונתן בן חיים

הבראנץ' של דלידה

דלידה נפתחה בשוק לוינסקי בשנת 2013, והפכה בשנות פעילותה לאחת המסעדות האהובות ביותר בעיר לבילוי ערב של דרינק עם אוכל טוב. האוכל בה מוגדר כמטבח ערבי-אירופאי, ואנחו זורמים עם ההגדרה הזאת, כי לא נראה לנו שנצליח למצוא אחת טובה יותר.

הבראנץ' של דלידה החל לפעול בשבועיים האחרונים כשהשף בפועל של המסעדה ג'ייק סייטוביץ' יצר יחד עם השף יוגב ירוס בראנץ' ויחד עם דוד קישקה, אשר מעביר סיורי אוכל בשוק, בראנץ' בהשראת שוק לוינסקי בו היא שוכנת.

מתי: בכל יום שישי בין השעות 11:00-16:00.

מה הדיל: תמורת 129 שקלים לסועד, מוגשות לשולחן 9 מנות פתיחה ומנה עיקרית לבחירה. ניתן לוותר על העיקרית ולשלם 89 שקלים לסועד רק עבור מנות הפתיחה.

עוד בוואלה!

פופ אפ הקונדיטוריה של אביאלה: טרפת המאפים המדופדפים מגיעה גם לדרום

לכתבה המלאה

מוזר ונחמד לראות את דלידה באור יום, המרפסת הפנימית החשוכה בדרך-כלל, מקבלת פנימה קרני שמש חמימות, וכל הצבעוניות והעיצוב הוינטאג'י המיוחד של המקום, מקבלים תשומת לב אחרת, כל מיני פרטים שנעלמים מן העין בשעות הלילה, מקבלים פתאום חיים אחרים, המוזיקה נעימה וכיפית, בדיוק בווליום הנכון, נוכחת אבל לא מפריעה.

לכבוד הבראנץ' יצרו במקום גם שני קוקטיילים נהדרים, שאינם כלולים במחיר, אבל בהחלט מקפיצים את הבראנץ' כלפי מעלה - ברד רוזה ורדרד ומעט מתקתק (36 שקלים) ושפריצר תפוחים נהדר עם גילופי תפוחים כיפיים בתוכו (32 שקלים).

התמקמנו, לגמנו כמה שלוקים ומנות הפתיחה יצאו. כל מנות הפתיחה יוצאות יחד, מה שיוצר שולחן ססגוני וכיפי, עם מלא ביסים קטנים וטעימים. צלחת לחמים מהשוק כוללת בייגלה של פנסו, סאלוף של מסעדת הסאלוף וחלה של "הצבי". יש צלחת של ירקות טריים כדי לאזן את כל השחיתות העתידה לבוא, שמן דואה של חבשוש (חנות התבלינים הנהדרת בשוק, ומקום שכדאי להצטייד בו בכל פעם שאתם מגיעים לאיזור) עם רסק עגבניות שכיף לטבול בו את הלחם, מקרל מעושן ונהדר ולצידו איקרא של יום טוב ובצל בתחמיץ היביסקוס, טאבולה פריקה עם חמוציות, צלוחית של חמוצים ביתיים של יום טוב, פול מצרי בשמן זית ונאחווה, ומנת הדגל של דלידה שהפכה כה מזוהה עם המקום - ברולה פלפלים חריפים. מדובר במנה של ברולה, מלוח ולא מתוק, במלית של גבינת פטה ומלא פלפלים חריפים קצוצים, עם קראסט עליון כמו של קרם ברולה, זאת מנה שמשגעת את החך (בקטע טוב) בטעמים ובמרקמים שלה.

בראנץ' בדלידה. יעל לאור, יעל לאור
העיקרית הנבחרת - בורקס סרטנים, ברקע שפריצר תפוחים/יעל לאור, יעל לאור

לעיקרית ניתן לבחור בין שש מנות, ויש כאן חלוקה לתמהיל נכון של מנה מתוקה (פרנץ' טוסט), מנה בריאה (טוניסואז) מנות בוקר קלאסיות (שקשוקה או בורקסים בכמה מילויים לבחירה) ומנות שהן כבר יותר של צהריים, עבור מי שפוקד את הבראנץ' בשעות המאוחרות יותר (קרעי פסטה טריה עם נתחי דג או מינוט סטייק אנד אגז).

בחרנו בעיקרית אחת של בורקס תוצרת בית מבצק העלים של פנסו במילוי סרטנים וריקוטה (תוספת של 20 שקלים ממחיר הבראנץ'). הבחירה לחלוק את המנה הייתה נכונה, כיוון שהמנות הראשונות, בתוספת הלחמים לגמרי ריפדו לנו את הבטן, וחיפשנו לסגור את הפינה. בורקס הסרטנים מנה כבדה יחסית והיא מושלמת לחלוקה, מגיע בורקס עגול, עם איזון טעמים טוב, בין הגבינה לבשר הסרטנים, טעמו של האחרון נוכח מאוד והוא ניתן בנדיבות. לצידו של הבורקס מגיע סלט קטן, ירקות טריים חתוכים, עם תיבול עדין וטוב של ויניגר רימונים, שמאזן את השחיתות המתרחשות בצידה השני של הצלחת. המנה מוגשת עם "כיפת סרטן" והבורקס נראה כמו קערה של מרק מוקרם, ומרגישה כמו נחמה מושלמת.

בתוספת של 36 שקלים תוכלו להזמין קינוח של סמי פרדו פיסטוק, עוגת שכבות אין סופיות טבעונית של שוקולד וחמאת בוטנים או מארז של 4 קאפקייס מהבייקרי הסמוך - סוויטבוקס. מדובר ברענון כיפי בסיום הארוחה, אבל אם לא בא לכם להוסיף כסף, תמיד אפשר לחלוק עיקרית אחת, וללכת על פרנץ' טוסט כעיקרית שנייה שהיא גם קינוח.

דלידה. יונתן בן חיים,
למה לקום מהכיסא?/יונתן בן חיים

שורה תחתונה

שוק לוינסקי, למרות לא מעט שינויים שעבר בשנים האחרונות, חלקם טובים יותר וחלקם פחות, הוא אחד המקומות המושלמים לטעמנו לבילוי של שישי בבוקר, ובכלל. עם זאת, הפיכתו למדרחוב אמנם שדרגה אותו, אך הוא עמוס באנשים בימי שישי. הבראנץ' של דלידה הוא הפתרון המושלם מהבחינה הזאת, של ללכת עם ולהרגיש בלי, אפשר לעבור דרך השוק, לחוש את האווירה הקסומה כל כך, ואז לברוח מההמון לחצר המקורה של דלידה, ולצאת לסיור טעימות בשוק מבלי לקום מהשולחן.

דלידה, זבולון 7, תל אביב, 03-5369627

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully