וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור אוכל לילי באשדוד

יוליה פריליק-ניב

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 13:00

בשקט בשקט, מתחת לאף של כולנו הפכה דווקא אשדוד לעיר שוקקת ומלאת חיים קולינריים, ממסעדות של אוכל רחוב, דרך מסעדות חוף מגניבות ועד מסעדות שף, יש כאן פסיפס של עדות, ואפשר למצוא בה ביטוי לכל גחמה קולינרית, אז מה אוכלים האשדודים בלילות? יצאנו לגלות

זה אשדוד. שירן כהן שי,
זה, המבורגר וחוף ים, מי צריך יותר?/שירן כהן שי

"אשדודים לא ממהרים לנסוע לתל אביב כדי לאכול ולבלות, יש לנו פה חיי לילה וקולינריה מעולים" - אם הייתי מקבלת שקל בכל פעם ששמעתי את המשפט הזה בגרסה כזו או אחרת במהלך סיור קולינרי באשדוד, כבר הייתי יכולה לממן קוקטייל צבעוני מוגזם וללגום אותו על החוף היפה של העיר. מתחת לשמשייה כמובן.
.
ואכן אשדוד מתהדרת בחיים קולינריים שוקקים ומלאים, עד כדי כך שקמות בה עוד ועוד מסעדות, ממסעדות של אוכל רחוב לחטוף לדרך בדרך מהים ועד מסעדות שף, מסעדות דגים, מסעדות בשרים, פיצריות, מסעדות עדתיות וכמובן ברים קולינריים המשלבים את כל העולמות. באשדוד יש פסיפס של עדות ססגוני למדי, יש מי שמדבר אפילו על 99 עדות וזרמים אבל גם אם המספר האמיתי נמוך בהרבה אפשר למצוא פה ביטוי לכל גחמה קולינרית - מצ'יפס הולנדי דרך אוכל גאורגי ועד מעדנים מהודו.
אפילו הצעירים, שבערים אחרות רק מחפשים את היציאה הקרובה לתל אביב, אוהבים לצאת ולבלות בעיר ויש בה כמה מוסדות ותיקים לצד חדשים ורעננים. אז מה אוכלים בבילוי של ערב באשדוד?

זה אשדוד. אדם שוקרון,
זה אשדוד/אדם שוקרון

זה

מסעדת זה היא כל מה שמסעדן חולם לגבי לוקיישן. קו ראשון לים, מול חוף רחב ידיים, ואווירה של חופש אולטימטיבי. מסעדת ההמבורגרים והבשרים החלה את דרכה בקו אקטיביסטי עם שורה של אירועים קהילתיים, אך בשנים האחרונות מתרכזים במקום באוכל. את השחיתות החברתית ניתבו שם לשחיתות קולינרית עם מנות מוגזמות ומפנקות. עם קצבייה ממש בתוך המסעדה (אפשר גם לקחת בשר הביתה להכנה עצמית). ב"זה" מאמינים בשכבות - אין סתם מנה, לכל מנה יש שכבות ורבדים של טעמים, מרכיבים ומרקמים. כן, יש גם רק סטייקים והמבורגרים נטורל אבל גזרת המיוחדים מסקרנת במיוחד עם המבורגרים כמו לוטוס (זה מה שזה נשמע), בחלב אימו עם גבינת עיזים, דירטי פלז'ר עם אסאדו, גאודה נוטפת ועוד מרכיבים. יש סטייקים המיושנים לפחות 45 יום המגודלים בשיטת farm to table בדרום הארץ (ניו יורק קאט, פריים ריב, דנוור קאט, פורטרהאוס, אנטרקוט ועוד נתחים פחות או יותר פופולריים).

תוסיפו לזה את הנוף, הבריזה מהים וקוקטיילים צבעוניים ויש לכם אחלה של בילוי. אל תשכחו לצלם לאינסטוש, זה המקום לעשות את זה.

זה - מפקורה 1, אשדוד, 050-2844004, לא כשר

וכמובן המלכה האם:

פסקדו: זה הדבר האמיתי

לכתבה המלאה
עלמא. שירן כהן שי,
עלמא, בית אוכל שמח/שירן כהן שי

עלמא

כולם אוהבים סיפור על לוקאל פטריוטים - אז הנה אחד. ארבעה חברים צעירים שגדלו יחד באשדוד ונדדו יחד לעיר הגדולה תל אביב החליטו לחזור הביתה אחרי שהתמחו בשלל מטבחים, ולהקים בה בית אוכל שמח. בעלמא, אף היא ממוקמת על חוף הים, מגישים אוכל צבעוני ושמח, שגם מאחוריו יש סיפור. כשארבעת השותפים הפסיקו לאכול בשר, הם שינו גם את תפריט המסעדה בהתאם והתמקדו באוכל חלבי ובדגים, הכל מוגש במתכונת של חלוקה. התפריט נחלק לכמה קטגוריות ויש דגש על דגה ועל ירקות בעונתם. בין היתר אפשר למצוא כאן מנות כמו לאבנה באפלו, כרישה צלויה, קרפצ'ו דג ים, טרטר דג ים, פולנטה, כמה מנות פסטה, שווארמה דג ים ועוד מנות שמשמחות. במהלך הקורונה כדי לשמור את הראש מעל המים מכרו בעלמא מסלול של ארוחת טעימות עתידית, וכך הסועדים הנאמנים יכלו לחזור עם שוך הסערה ולממש את זכותם לאוכל טרי ועונתי.

עלמא - יונה הנביא 2, אשדוד, 053-9633885, האוכל כשר אך המקום פתוח בשבת

מא. שירן כהן שי,
מא/שירן כהן שי

מא

החבר'ה של עלמא ראו כי טוב ופתחו מקום נוסף - הפעם אסייתי. מא האסייתית נמצאת ממש מעבר לכביש, גם בקרבת הים ויש בה אוכל אסייתי צבעוני שהשותפים ביססו על הזיכרונות שלהם מהמסע למזרח אסיה. אפשר למצוא בתפריט את כל החשודים המיידים כמו פאד תאי עוף, באן בקר, טטאקי טונה אדומה, סלט פפאיה ירוקה וכמובן תפריט סושי (מובנה או להרכבה עצמית). גם במקרה של מא יש דגש על אווירה שמחה, דרינקים ופתיחת שולחן. בול מה שאשדודים (וכולם) אוהבים.

מא - מרטין בובר 1, אשדוד, 050-8086317, האוכל כשר אך המקום פתוח בשבת

באדה בום. תומר מרזוק,
באדה בום/תומר מרזוק

באדה בום

באדה בום היא מסעדה איטלקית יחסית חדשה בעיר שבה אוהבים אוכל איטלקי. ים תיכון זה ים תיכון. את הפסטות בבאדה בום מכינים טריות בעבודת יד במקום, את הפיצות שולחים לטאבון הגדול הניצב במסעדה ומתכתבים עם אגן ים תיכון עם תוספות מיוחדות. את המסעדה מוביל יוחאי ז'נו שף המסעדה והבעלים, והיא הומה ושוקקת מהיום שנפתחה, על אף התחרות העזה על החך המקומי.

מה בתפריט? פוקאצ'ה אנשובי עם סלט ירוקים, פוקאצ'ה זאלוק עם חצילים קלויים ועגבניות צלויות, פסטלו - פילו מוצרלה ופסטו עם רוטב עגבניות, בוראטה, מגוון פיצות כמו פיצה הזיה עם שמנת, כמהין, שמפיניון ופטרוזיליה, או פיצה חריפה, ריזוטו פונגי, מגוון פסטות רגילות וממולאות, קנלוני קומפלט - צינורות פסטה רחבה במילוי גבינת ריקוטה , פרמזן ותרד ורוטב עגבניות מוקרם, דגים נאים וצלויים ועוד ועוד מנות. הפורמט מוצלח ומשלב אוכל טוב לצד קוקטיילים ואווירה. לאחרונה נוסף סניף נוסף במתחם הביג פאשן.

באדה בום - הגדוד העברי 5 אשדוד, 08-6157777, כשר

גמברינוס

בכל עיר יש כנראה מוסד כמו גמברינוס. לא, הכוונה לא רק להיכל של בשר אלא למקום שנשאר מתחת לראדר הפרסומי ולא מעוניין בסיקור תקשורתי. מדובר בלא פחות ממוסד קולינרי מקומי שאולי נחבא אל הכלים בכל הנוגע לנוכחות וירטואלית אך שוקק מאוד בכל הנוגע לנוכחות פיזית. אין אשדודי שלא יציין את גמברינוס כתחנת חובה לכל פודי וחובב בשר באשר הוא. האטיטיוד כנראה זה חלק מהעניין וכל עוד האוכל מדהים - זה מעולה. מכתירים את גמברינוס כ-vfm אולטימטיבי עם מחירים שהם חצי מהמחירים בתל אביב למנות ענקיות ומפנקות מאוד. אוכלים כאן סטייקים עסיסיים מבקר או בשר לבן, דגים, שרימפס ופירות ים במגוון צורות עשייה (יש אפילו סרטן ים או סרטן נהרות), צ'יפס עם ערמה של גבינה בולגרית מעל (שוס! ורק ב-30 שקלים למנה ענקית). החלל ספון עץ ונחלק לכמה חללים, האלכוהול זורם כמים והאווירה צוהלת בדיוק כמו בשנות ה-90, במובן הטוב של המושג.

גמברינוס - הציונות 45 אשדוד, 08-8655719, לא כשר

מטילדה. יובל אליאס,
צ'בורק במטילדה/יובל אליאס

מטילדה בר

מטילדה בר, בלב מרכז מסחרי במרכז העיר, היא התגשמות של חלום של כמעט כל צעיר או צעירה: לפתוח בר מגניב לבלות עם החבר'ה. אז זה בדיוק מה שעשו קבוצה של חברים לפני כשני עשורים ומאז הם מתחזקים מקום שצעירים (והם) אוהבים לבוא אליו. גרסת הבר השכונתי שבו כולם מכירים את כולם, צ'ירס גרסת אשדוד אם תרצו. המוזיקה תופסת מקום מרכזי בהוויה של המקום, שאגב בתוכו פועל מכון קעקועים (!). אבל חוץ ממוזיקה ואלכוהול יש פה טוויסט קולינרי מעניין. אחת ממנות הדגל היא מנה שסבא של אחד השותפים הכין במקום מאז היווסדו - צ'בורק. מנה קווקזית שמבססת על בצק דקיק ממולא בשר טחון או תערובת גבינות ומטוגן בשמן עמוק. מנת הבית מאז שנת 1998 היא זוג צ'בורקים ממולאים בשר בקר, בצל קצוץ, מלח ופלפל וזהו (30 שקלים לזוג מאפים קריספיים שכיף לנגוס בהם בכל שעה ביממה). הסבא נהג ללוש ולרדד בעצמו את הבצק, היום מכינים את הבצק באותה דרך אך כבר יש מכונת רידוד שיוצרת בצק גמיש, אחיד ודקיק. לצידו בתפריט יש מנות פאב סטנדרטיות יותר כמו המבורגר, עראיס, שניצל, מגוון סלטים וכדומה.

מטילדה בר - ההגשמה 58, כיכר הסיטי אשדוד, 08-8675627, לא כשר

פבלה. גל זהבי,
קינוח וופל בלגי בפבלה/גל זהבי

פבלה

עוד דוגמה לשילוב של אווירה, אלכוהול וקולינריה טובה. וים. פבלה ("שכונה" בפורטוגזית) הוא בר-מסעדה שכיף לבוא אליו שוב ושוב. האוכל מאופיין בקו ים תיכוני עם מנות כמו כרובית מטוגנת עם טחינת הר ברכה, ארטישוק בסגנון איטלקי, אסאדו מפורק, סביצ'ה דג ים, פיש אנד צ'יפס, המבורגרים, פסטות, דגים בסגנון ים תיכוני וכך הלאה. גם בפבלה מזמינים לפתוח שולחן עם קוקטיילים ודרינקים אחרים ולחלוק מנות באווירה נעימה - יש אפילו שני מסלולים של ארוחות טעימות המבוססות על ראשונות ופתיחים למי שרוצים לטעום קצת מכל דבר לפני שמתמסרים לעיקרית אחת. אין ספק ששמח בשכונה.

פבלה - מרטין בובר 1, אשדוד, 08-8526583, לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully