וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לטעום? יש המבורגר חדש בטעם של "בשר אנושי"

9.11.2021 / 23:40

תהיתם פעם איך זה להיות קניבלים? חברה בשבדיה הציעה למשך שבוע שלם בשר "בטעם של בן אדם", אבל אל דאגה: מדובר בבשר טבעוני לגמרי

אומפ' מציגה - המבורגר צמחוני מ"בשר אדם"/oumph

תהיתם פעם איך זה להיות קניבלים? חברה בשבדיה יצרה המבורגר בטעם של "בשר אנושי". כן, מה שקראתם. במסגרת "שבוע הקניבליזם" של החברה - שצויין במהלך חג ההלוואין, אנשים קיבלו הזדמנות לחוות את טעמו של בשר אדם. אבל אל דאגה, מדובר בחברה שמייצרת אך ורק מוצרים טבעוניים, מה שאומר שאף אדם לא נאלץ להקריב את עצמו בתהליך הזה.

השף מאחורי ההמבורגר "מבשר אדם" מגלה איך הכין אותו

חברת oumph השבדית הציעה את ההמבורגר האנושי לקונים ממשאית אוכל בשטוקהולם וראשיה טוענים שהמטרה שלהם הייתה להראות לאנשים איך אפשר ליהנות מטעם של בשר, בלי לאכול באמת בשר. יחד עם זאת הם הודו שמהטרה שלהם הייתה גם ליצור פרובוקציה, לזעזע וקצת להגעיל את האנשים. התגובות נעו בין "אנשים שהתלהבו ואמרו "הלוואי שהייתי יכול לנסות את זה" או תהו "זה מוזר שאני רוצה לנסות את זה?" לבין אנשים מזועזים שחלקם כתבו בעמוד של החברה: "זה שטני, זה נראה לכם מצחיק? אתם אמיתיים? זה מזעזע".

וזה מה שחשבו הטועמים

הייתם רוצים לטעם את ההמבורגר הזה?

בטח, נראה טעים
לא. זה מזעזע
189 משתתפים

אנקן לינדן, המייסד של החברה הזו הסביר: "פיתחנו את ההמבורגר ברגע שידענו מה הטעם והטקסטורה שאנחנו צריכים. זו הדרך האולטימטיבית שלנו והמוזרה גם להראות שזה אפשרי לאכול בשר טבעוני בר קיימא". כשנשאלו כיצד ידעו מה הטעם שעליהם להשיג בכדי לדמות טעם של בשר אדם הם ענו שהם "הקדישו לכך שעות של מחקר". לטענתם מוצרי החברה יכולים לדמות כל טעם בשר שהוא, ואת ההמבוגר האנושי הם הכינו מחלבון סויה,פיטריות, סייטן, עמילן ותערובת תבלינים סודית.

השף הראשי של החברה הודה שמעולם לא טעם בשר אדם, אולם מגזין Smithsonian חקר פעם את שאלת הטעם של בשר האדם והגיע למסקנה שזה כנראה ייראה כמו בשר בקר, אבל יהיה לו יותר טעם של חזיר או עגל. מכיוון שחברת Oumph מייצרת מוצרי תחליף דמויי חזיר כמו גם המבורגרים מבשר טבעוני שטעמם מזכיר בשר בקר, נראה שהם השתמשו במומחיות ביצירת המרקם והטעמים שירגישו כמו בשר אדם - והרי זה לא שיש הרבה אנשים שיוכלו לערער על הטענה שלהם שהטעם דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully