וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעמנו את ההמבורגר הטבעוני שיודע לדמם

6.2.2019 / 12:40

ההשקה בישראל של ההמבורגר הטבעוני של ביונד מיט, הצליחה לסקרן גם אותנו, אוכלי הבשר, אז הזמנו למערכת 4 המבורגרים טבעוניים למהדרין ממסעדת הזכאים, ויש לנו את כל התשובות בשבילכם

המבורגר טבעוני ביונד מיט. רעות סהר, רעות סהר
ככה זה נראה/רעות סהר, רעות סהר

לפני שלוש שנים געש העולם בעקבות המבורגר טבעוני חדש שהשף דיוויד צ'אנג החל מוכר במומופוקו, מסעדתו המצליחה במנהטן. Impossible Burger היה עד אז פיתוח חדשני שאמנם גייס משקיעים בסכום של כ-80 מיליון דולר וריגש טבעונים בכל העולם, אבל עוד לא היה מוכר לכל. Impossible Burger לא היו שם לבד. במקביל להתפשטות המוצר במסעדות ובסופרמרקטים ברחבי העולם, גם חברה אחרת בשם Beyond Meat עבדה על פיתוח של המבורגר טבעוני משלה וקידמה אותו תחת הסלוגן "הפרוטאין של העתיד", זאת לצד פיתוח תחליפים למוצרי בשר רבים נוספים. לפני חודשים ספורים הצטרף אל רשימת המשקיעים של ביונד מיט ביל גייטס והזניק את תשומת הלב שקיבלה החברה עד כה.

כבר בתחילת 2017 הוציאה Beyond Meat את ה-Beyond Burger לרשתות שיווק פרימיום בארצות הברית כמו Whole Foods, אבל רק בשבועות האחרונים, הגיע ההמבורגר הזה לישראל כשהוא מתמקם במגוון מסעדות ברחבי הארץ ומציע פתרון לסועדים הצמחוניים או הטבעוניים. בעתיד מתכננים המשווקים להביא את ההמבורגר הזה גם לסופרמרקטים ברחבי הארץ, ואולי כדאי להם לעשות זאת לקראת יום העצמאות הקרוב, יום שבו משלשים הישראלים את צריכת הבשר שלהם.

מאחורי האינטרס המסחרי של ביונד מיט עומדת אג'נדה אקולוגית לפיה תעשיית הבשר המעובד היא התעשייה המזהמת ביותר בעולם, תעשייה המחזיקה בקרקעות נרחבים ברחבי העולם, פולטת גזי חממה בכמות מסוכנת, מבזבזת אנרגיה יקרה ומים שלא תמיד יש בשפע. צריכה של תחליפי בשר תוביל להפחתה של צריכת הבשר ובכך תקטין את הזיהום.

עוד באותו נושא

סולטנה: חצי שעה בתור בשביל שווארמה? ועוד טבעונית?

לכתבה המלאה

ההמבורגר הטבעוני של ביונד מיט עשוי מפורמולה ייחודית של צמחים ומנסה לחקות את המרכיבים העיקריים של בשר מן החי, מים, שומן, חלבון ומינרלים, כל זאת בעזרת חלבון אפונה מבודד, שמן קנולה, שמן קוקוס מזוכך וסלק שנותן לבורגר את הצבע הבשרי. הקציצה של ביונד בורגר לא רק נראית כמו בשר, היא גם מתנהגת כמוהו במרקם ובאחידות החומר. כנראה שזה כל כך דומה לבשר, שבהודעה לעיתונות שנשלחה מטעם KAYA, החברה המשווקת את המוצר בישראל, השתמשו במילה בשר מספר רב מדי פעמים כדי לתאר את הקציצה הצמחונית הזאת- "הבשר עשוי מ-100% מצמחים", "בשר מממלכת הצומח", או "הבשר כשר בהשגחת הרבנות ישראל", ואלה רק חלק מהדוגמאות. אולי לצורת השיווק המטעה הזו יש קשר לבלבול שנעשה פעמים רבות עם מוצר אחר שדובר עליו בעבר, המבורגר בשר שפותח במעבדה מכמה תאים בלבד, פרויקט שנתמך ברובו על ידי מייסד גוגל סרגיי ברין.

אז מה חשבנו?

טעמנו את ההמבורגר הטבעוני של ביונד מיט, את זה שמוגש במסעדת זכאים הטבעונית והכשרה. בין הטועמים נמנו אוכלי בשר וטבעונים, והדעות היו חלוקות. מצד אחד מדובר בתחליף הכי דומה להמבורגר תעשייתי שיצא לנו לטעום, מתעלה על כל הבורגרים העשויים פטריות או אגוזים, ומציע עסיסיות מסוימת שחסרה בהמבורגרים כאלה, אבל רחוק מהעסיסיות של בשר על הגריל. מצד שני, המראה "המדמם" הרתיע והיה מוזר לטבעונים שבינינו. הטעם של הקציצה רחוק מלהיות טעם של בשר, מי שרגילים להמבורגר בשרי לא התחברו למוצר בקלות, אבל השוו אותו לקציצה תעשייתית של מקדונלדס מתוך חיבה לז'אנר. הטבעונים שהתגעגעו להמבורגר מצאו כאן תחליף ראוי שעובד מצוין עם הלחמנייה, הירקות והרטבים הטבעוניים. חובבי הבשר כנראה יישארו לפחות כרגע עם הדבר האמיתי.

רשימת המסעדות המגישות ביונד בורגר בעמוד הפייסבוק של Kaya

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully