וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם מדברים על התערוכה של קוסאמה - עכשיו בואו נדבר על מה שחשוב באמת

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 12:27

התערוכה המבוקשת של יאיוי קוסאמה נפתחת היום לקהל הרחב, ובמסעדת פאסטל הסמוכה לא נשארים אדישים ומשיקים ארוחה עסקית מיוחדת למבקרים, כרטיס משולב עם סיור לילי, ותפריט ספיישלים בהשראתה, שמחזיר לחיים את ביצת הפברז'ה של מול ים. הנה כל הפרטים

פאסטל - ארוחה בהשראת יאיוֹי קוּסאמה. חיים יוסף,
ביצת פאברז'ה בפאסטל, בהשראת קוסאמה/חיים יוסף

התערוכה הכה מדוברת (ובעיקר הכה מצולמת) של האמנית היפנית יאיוי קוּסאמה במוזיאון תל- אביב, אמנם נפתחת באופן רשמי לקהל הרחב רק היום (15 בנובמבר). ועדיין, כבר קשה היה להתחמק מלראות אותה מככבת בפיד האינסטגרם שלכם בשבועות האחרונים, והיד עוד נטויה. 40,000 הכרטיסים הראשונים שיצאו למכירה, אזלו תוך יומיים. ובכל פעם שנפתחת המכירה למועדים מאוחרים יותר - הכרטיסים נחטפים במהירות, כך שלמעלה מ-100,000 כרטיסים נמכרו עד כה.

אז בעוד שאת כל הפרטים המעניינים על התערוכה, תוכלו למצוא במדור העיצוב שלנו, אנחנו כאן כדי לדבר על הדברים החשובים באמת - מה אוכלים לפני או אחרי התערוכה? כי הרי אף בילוי לא שלם באמת בלי ארוחה טובה.

במסעדת פאסטל, הסמוכה למוזיאון תל אביב, צפו את הטירוף שיהיה סביב התערוכה המיוחדת של קוסאמה, והחליטו להערך בהתאם. השף קובי בכר, העומד בראש המסעדה בשנתיים האחרונות, בנה תפריט מנות צבעוני בהשראתה, אשר יוגש במהלך כל שעות היום, לצד התפריט הקבוע של המסעדה.

תערוכה של יאיוי קוסאמה במוזיאון ת"א. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
זרועות התמנון, הגרסה של קוסאמה/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק
פאסטל - ארוחה בהשראת יאיוֹי קוּסאמה. חיים יוסף,
זרועות התמנון - הגרסה של בכר/חיים יוסף

המנות המיוחדות מבוססות על חומרי גלם עונתיים עם נגיעות של אלמנטים מן המזרח. כך למשל בתפריט המיוחד תוכלו למצוא מנות שמתכתבות עם מוטיב הדלעת אצל קוסאמה, כמו פופ ארט דלעת- סקאלופ צרובים על הפלאנצ'ה, זביון מיסו, אורז בר פריך וסלט גרגיר נחלים (82 שקלים) או קינוח של דלעת משוגעת - עוגת ספוג, קומפוט, שמנת חמוצה, פילה קלמנטינה וגלידת תבלינים עוקצת (62 שקלים). זרועות התמנון - על גריל פחמים, עדשים מאסלה, צ'אטני עגבניות "מגי", יוגורט בפאלו ועשבי תבלין טריים (98 שקלים) קורצות כמובן למיצב זרועות התמנון הורודות המוצגות במוזיאון, יש מנת דגי אינסוף - קוביות דג נא עטופות באבקת אצות, ביצי דג מעופף וצ'לי מותסס ומעושן (76 שקלים) גם מוטיב הנקודות החוזר אצל קוסאמה מקבל ביטוי בתפריט, עם מנה של נקודות אבודות - צ'אודר תירס "גילי", סרטן כחול, קרם גזר ומרווה, קולי כרישה שרופה ושמן בזיל תאילנדי (72 שקלים).

עוד מנה שזוכה לעיטור הנקודות הידוע היא ביצת הפברז'ה המפורסמת. בכר, שף המסעדה, כיהן כסו-שף של יורם ניצן במול ים במשך 10 שנים, וכעת לכבוד התערוכה, הוא מחזיר לחיים את אחד הקינוחים שהיו הכי מזוהים עם המסעדה. ביצה הפאברז'ה היא חתיכת אמנות בפני עצמה, מדובר במעין כדור בדולח עשוי סוכר, שעם שבירתו, מתגלה בפנים קציפת תפוז, סורבה מנדרינה לואיזה, סוכריות קופצות ופירות יער טריים. קחו בחשבון רק שמחירה עומד על 85 שקלים (למנת קינוח, כן?)

פאסטל - ארוחה בהשראת יאיוֹי קוּסאמה. חיים יוסף,
דגי אינסוף/חיים יוסף

מעבר לתפריט המיוחד שיוגש בפאסטל, ניתן יהיה לרכוש מראש באתר המוזיאון, ארוחה עסקית מיוחדת, שתוגש מדי יום בין השעות 15:30-17:00, הכוללת מנה ראשונה, עיקרית וכוס יין במחיר מיוחד של 125 שקלים (ללא הגבלות של בחירת מנות.

בנוסף, החל מיום שלישי, ה-23 בנובמבר, מדי יום שלישי יפתח המוזיאון לראשונה את שעריו לביקור לילי ויוצע כרטיס משולב (180 שקלים, או 140 למנויים) הכולל 1+1 על קוקטיילים ותפריט מנות הספיישל (ואין כמו סיור לילה במוזיאון).

פאסטל. חיים יוסף,
קוקטייל בהשראת קוסאמה/חיים יוסף

לצד האוכל, לוקחת פאסטל חלק בהשקת מותג הוויסקי סינגל מאלט החדש בישראל - Aberfeldy . מדובר בוויסקי עטור פרסים שזכה לכינוי "לגימת הזהב" והוא יוגש ב-3 גרסאות יישון: 12, 16 ו-21 שנים . לצידו יחגגו גם את מותג Dewar's, שגם הוא זוכה להשקה במסעדה בגרסאות יוקרתיות של 18 ו-25 שנות יישון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully