וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק תמונות יפות האי הזה מייצר, גם אחלה יין

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 15:37

אבי אפרתי סוקר ארבעה יינות מיקב ארגירוס שבאי היווני סנטוריני, אחד השמות החמים בעולם היין

סנטוריני , יוון. ShutterStock
סנטוריני , יוון/ShutterStock

האי היווני סנטוריני הוא כבר מספר שנים אחד השמות החמים בעולם היין למבינים. טובי יינות האי וזן הדגל שלו - האסירטיקו, מאכלסים את תפריטי היין במסעדות נחשבות ברחבי העולם. ארגירוס הוא מהיקבים המיוחסים והמצליחים באי ויינותיו זוכים לתהודה רבה בעולם. בטעימה הנוכחית שני יינות בסיס של ארגירוס, מסדרת "אטלנטיס", לבן ואדום, יין ביניים מבוסס אסירטיקו ואסירטיקו נוסף, גבוה, מכרמים עתיקות מאד באי.

יינות הבסיס מספקים תמורה נהדרת לכסף. הלבן, עם 90% אסירטיקו וזנים משלימים, מוחצן מעט, מסורתי פחות ונותן המון איכות ואופי בפחות משמונים שקלים. האדום נוטה לקו מאופק וים תיכוני יותר וגם הוא מטובי היינות בקטגוריית המחיר. יין האסירטיקו מסדרת הביניים אוצר בתוכו את כל הטוב שאסירטיקו יודע לתת אך טרם הגיע לשיא בשלותו ושווה לתת לו זמן התיישנות נוסף. לעומתן, האסירטיקו הגבוה, מבציר 2018, הוא משיאי מופעיו של הזן והז'אנר ומומלץ במיוחד.

אלו יינות נכונים לכל מזג אויר - חם כקר. לסתיו הנוכחי ולאוכל הים תיכוני שלנו הם לבטח ייטיבו להתאים. לחיים!

2020  Argyros, Atlantis White. יח"צ,
2020 Argyros, Atlantis White/יח"צ

2020 Argyros, Atlantis White

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי אסרטיקו (90%), את'ירי (5%) ואיידאני (5%) מסנטוריני. תסיסה קרה במיכלי נירוסטה. ללא עץ. צבע זהוב בהיר. באף פרי לבן, הדרים, ארומאטיות. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 79 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, עוף, פסטה.

דבר המבקר: פרי טוב ולא עמוס מידי, חמיצות חדה, רבת נוכחות, מינראליות מפתיעה במיוחד בהקשרי העלות המפתיעה. יין מוחצן במידה ומלא איכויות. תמורה לא פחות ממצוינת ל-79 שקלים.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים: לבן פגזי ממש בפחות משמונים.

עוד בוואלה!

יקב טורס: לא רק למבינים ביין

לכתבה המלאה
2017 Argyros, Atlantis Red. יח"צ,
2017 Argyros, Atlantis Red/יח"צ

2017 Argyros, Atlantis Red

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: אדום על בסיס 90% מנדי לאריה ו- 10% מאברוטראגנו מסנטוריני. תסיסה במיכלי נירוסטה והתיישנות בת 6 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בנפח 500 ליטר. צבע אדום כהה מעט אטום, נוטה לשחור. באף פרי אדום, שחור ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 79 שקלים.

הכי מתאים ל: "על האש", מינוט סטייק, כריכי בשר. סטייקים.

דבר המבקר: החיך מלא בפרי שחור מרוכז ורב נוכחות (שזיף שחור) ומתובל במיוחד. למרות העוצמה, זה יין שמחויב לתפיסה ים תיכונית שבסיסה מתינות ואיפוק. משמעות התפיסה הסגנונית הזו היא שמדובר ביין אוכל מוצלח מאד, שלא ישתלט על הבשר אלא ייטיב ללוות אותו. תמורה מצוינת ממש לכסף ואדום שכולו אופי. אוהבי יינות "עולם חדש" מובהקים לא יסתדרו איתו. חובבי ז'אנר הים התיכון, יעופו. תמורה נהדרת לכסף.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: המון יין בלא הרבה כסף.

Argyros, Assyrtiko 2020. יח"צ,
Argyros, Assyrtiko 2020/יח"צ

Argyros, Assyrtiko 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% אסירטיקו מגפנים בנות 80 עד 100 שנה על אדמה וולקנית בסנטוריני. תסיסה קרה במיכלי נירוסטה. צבע זהוב בהיר. באף הדרים ומינראליות. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 135 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים ובשרים לבנים.

דבר המבקר: אסירטיקו לימוני, ארומאטי מאד, עם חמיצות חדה ונימה מינראלית ברורה. יש בו כל מה שאסירטיקו במיטבו צריך ועוד, רק שהוא מעט עול ימים כרגע. שנה בתנאי אחסון נכונים תוציא ממנו בוודאי את המיטב. כדי לקבל ממנו את כל הטוב שבו, מומלץ לחכות.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשלוש מילים: קנו אך התאפקו.

Estate Argyros, Cuvee Monsignori 2018. יח"צ,
Estate Argyros, Cuvee Monsignori 2018/יח"צ

Estate Argyros, Cuvee Monsignori 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% אסירטיקו מגפנים בנות למעלה מ-200 שנה (!), הנטועות על אדמה וולקנית, בעיצוב "סל" הייחודי לסנטוריני. בציר ידני ותסיסה במיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה. צבע זהוב. אף הדרי ופרחוני. גוף בינוני-מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 190 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות, צדפות, לובסטרים, בשרים לבנים.

דבר המבקר: הגפנים העתיקות, בנות המאתיים, בצירוף הקרקע הוולקנית של סנטוריני, נוכחים בכל ניואנס של היין המצוין הזה. הדרים, פרחוניות, חמיצות, מינראליות רבת נוכחות, מליחות ושפע בלתי נגמר של אופי. יין נפלא ממש, שהספיק לקבל נפח במהלך התיישנותו בבקבוק וראוי לגמרי ללגימה כבר עתה. פוטנציאל ההתיישנות, בתנאי אחסון ראויים, הינו בן 5-7 שנים לפחות, אולי אף יותר. אסירטיקו בשיאו.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה. יקר אבל שווה כל פרוטה. יינות מקבילי איכות מהמדינות הממותגות של אירופה יעלו הרבה יותר).

בשבע מילים: לבן יבש נהדר ואסירטיקו באחד משיאי מופעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully