וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד הלוהט: 8 סיורי אוכל מומלצים ברחבי הארץ

יוליה פריליק-ניב

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 15:50

כשחו"ל לא ממש על הפרק, זהו תור הזהב דווקא של תיירות הפנים, ויש כל כך הרבה מה לראות ולאכול כאן. זוגות, קבוצות חברים, משפחות או טיול מהמשרד - קבלו 8 סיורי אוכל מומלצים ברחבי הארץ

סיור אוכל בוואדי נינאס. דרור עינב, דרור עינב
סיור אוכל בוואדי ניסנס/דרור עינב, דרור עינב

זה לא עניין חדש מאוד, אבל נראה שבשנה האחרונה הפכו סיורי אוכל מקומיים לבילוי מועדף על רבים ורבות. ובצדק. מדובר במכנה הרחב ביותר כי כולם אוהבים לאכול והשפע הוא עצום כך שיד מכוונת תמיד תעזור לבחור את התחנות שבהן חייבים לעצור. וכך ברחבי הארץ ובעיקר בשווקים אפשר לראות מזוגות דרך קבוצת חברות / חברים, משפחות, קולגות לעבודה, אורחים מחו"ל ועוד מטיילים בעקבות הביסים תוך הסברים של מדריכים ומדריכות יודעי ח"ן. ליקטנו כמה מהשפע שיש.

אינג'ירה מסעדת תרדוס האריתראית נווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
סיור אוכל בנווה שאנן/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

התחנה המרכזית החדשה, תל אביב

רגע לפני שהאזור משתנה לחלוטין עם פינוי התחנה המרכזית "החדשה" כדאי לקפוץ לאכול שם ובסביבה. סיור מודרך של אברהם טורס בנווה שאנן בתל אביב ובפאתי התחנה המרכזית החדשה‎‎ מציע לתיירים ולישראלים קולינריה, תרבות ואנשים בתל אביב האחרת, כולל טעימות כמובן.

לא צריך לטוס לקצה העולם כדי לטעום אוכל אותנטי מסין, סודן, הודו, נפאל, הפיליפינים, אתיופיה, אריתאיה ועוד. מהגרי העבודה - בעיקר מאפריקה ומהמזרח הרחוק - הביאו איתם לאזור את הקולינריה שלהם והיא ייחודית. בסיור מציעים להכיר דרך האוכל והטעמים את שכונת נווה שאנן המסקרנת שרבים נמנעים מלהגיע אליה. בין התחנה המרכזית החדשה לשכונה הסובבת אותה קיים מארג אנושי מרתק לתוכו נשזרים אנשים מכל העולם הנושאים תארים כמו "פליטים", "מבקשי מקלט" ו"מהגרי עבודה". דרך ההיכרויות ובתי האוכל הקטנים אפשר ללמוד איך ולמה דווקא שכונת נווה שאנן הפכה לאזור המהגרים.

מתי? ימי שישי בשעה 13:30, יוצאים מאברהם הוסטל תל אביב (לבונטין 21).

כמה זמן? כשעתיים וחצי.

מחיר: מ-180 שקלים למשתתף.

לפרטים נוספים על סיורי תחנת המרכזית של אבהרם טורס

עוד בוואלה!

ערבה לחיך: סיור אוכל מדברי ב-10 תחנות טעימות

לכתבה המלאה
קולינריה יפואית בעגמ'י. אפיק גבאי
שכונת עג'מי ביפו/אפיק גבאי

סיור קולינרי בשכונת עג'מי ביפו

מיכל ששון ביבי, מורת דרך ותיקה שמתמקדת בסיורים שלה בתל אביב וביפו, גרה בתשע השנים האחרונות בשכונת עג'מי ביפו, ועורכת לאורכה ולרוחבה סיורים בנושאים שונים. אחד הסיורים הוא בין בתים מקומיים במטרה לאכול מאכלים ערביים אותנטיים מידי בשלנים ובשלניות ולשמוע על הסיפורים האישיים שלהם. הסיור נקרא הבטן הרכה - סיור קולינרי בעג'מי, יפו. במהלכו הדלתות נפתחות וכך גם הלבבות. גם בסיורים אחרים שעורכת מיכל בעג'מי משולב אוכל, בדרך כלל בתחנה אחת או שתיים, וטועמים מאכלים כמו מנסף / מקלובה / ממולאים.

מתי? בתיאום מראש בלבד.

כמה זמן? כשלוש שעות.

מחיר: מ-50 שקלים לאדם לטעימות, כ-1,500 שקלים להדרכה קבוצתית, בהתאם למספר התחנות והמאכלים.

לפרטים נוספים על סיורי אוכל בעג'מי

חלות במאפיית ויז'ניץ. לירז אלה
חלות במאפיית ויזניץ' בבני ברק/לירז אלה

בני ברק

לא רחוק ממרכז תל אביב, בבני ברק, מתקיים עולם שונה וייחודי שהוא כמו מסע בזמן. גיל להב, מומחה לסיורים קולינריים בארץ ובעולם, הפיק סיור טעימות וסיפורים ייחודי שמוביל אברך מקומי שמכיר כל פינה בבני ברק. גיל חוקר כבר יותר מ-30 שנה את הביס המושלם בכל מיני שווקים ויעדים, בהם נצרת, שוק הכרמל, שוק התקווה ועוד, והוא פותח צוהר לעולם מסוגר ומרתק - הקולינריה והאנשים של בני ברק. איפה אוכלים טושלנט בערבי חמישי? איפה קונים דגים מלוחים וכבושים? איפה יש חלות לוהטות? מה הם ההבדלים בין סוגי הקיגל השונים? ועוד ועוד. עוברים בתחנות תוך סיפורים על אורח החיים החרדי, הזרמים, כשרויות, מעדניות ובתי אוכל מומלצים, מנהגי השבת ועוד. יש סיורים לקבוצות סגורות ויש סיורים פתוחים.

מתי? ערבי חמישי מ-18:30 (או בתיאום מראש עבור קבוצה סגורה).

כמה זמן? כשעתיים וחצי.

מחיר: 185 שקלים למשתתף.

לפרטים נוספים על סיור קולינרי בבני ברק

סנדוויץ' טוניסאי אצל רונן, שוק נתניה. יח"צ, אפיק גבאי
סנדוויץ' טוניסאי בשוק נתניה/אפיק גבאי, יח"צ

סיור בשוק נתניה

שוק נתניה הוא אחד השווקים האותנטיים האחרונים שנותרו במרכז הארץ. הוא שוק ירקות ופירות במהותו ולצד הבסטות פועלים דוכני אוכל רחוב, מעדניות ומסעדות שוק, רובן עדתיות. הילה סער עורכת סיורים קולינריים מרתקים ברחבי השוק, שחלקו מקורה וחלקו פתוח. הסיור מתמקד בשוק ובמוסדות הקולינריים הוותיקים שבו, מתוך דגש וכבוד גדול למסורת, לקהילתיות ולעונתיות שמאפיינות את השוק.

"יש בשוק שפע של חומרי גלם טריים, באיכות מדהימה ובמחירים נוחים. ומעבר לזה - יש בו את האוכל הטריפוליטאי והטוניסאי הכי טעים, ואת האנשים הכי חמים ונחמדים שתפגשו", אומרת הילה שמסבירה בכל תחנה על האנשים שמאחורי הדלפק ועל ההיסטוריה של האוכל שהם מגישים. וכמובן טועמים בשפע מנות כמו פלאפל, בוריקה, סנדוויץ' טוניסאי, דגים כבושים ומעושנים, תבשילים טריפוליטאיים, קינוחים צרפתיים, ערק ועוד.

מתי? ימי רביעי, חמישי ושישי, בשעות הבוקר.

כמה זמן? כשלוש שעות.

מחיר: 175 שקלים למשתתף.

לפרטים נוספים על סיורי אוכל בשוק נתניה

סיור אוכל בוואדי נינאס. דרור עינב, דרור עינב
סיור אוכל בוואדי ניסנס/דרור עינב, דרור עינב

טיול בטעמים בוואדי ניסנס, חיפה

משה אנג'ל עורך את טיול בטעמים בוואדי ניסנס בחיפה. משה, איש של תיאטרון וקולינריה (שבעבר החזיק בכמה מסעדות), עורך סיור שיש בו הרבה אוכל אבל גם הרבה תוכן וכיוונים למחשבה. משה מדבר הרבה על עונתיות, על מקומיות, על טריות, על בריאות, על המטבח הערבי אבל במובן הרחב של המילה - הקולינריה של המרחב השאמי. יש אוכל טעים בשפע, מטבעוני דרך דגים (עונתיים) ועד בשרי, תבשילים עונתיים לצד נצחיים (למשל פלאפל שכבר מכינים לפי אותו מתכון עשרות שנים), יש ערק, קפה וגם מתוקים. בתקופה הזו האזור כולו מקושט לכבוד החג של החגים כך שעוד יותר יפה לסייר דווקא עכשיו.

מתי? לאורך כל השבוע, למעט ימי ראשון.

כמה זמן? כשעתיים וחצי-שלוש שעות.

מחיר: 199 שקלים למבוגר,147 שקלים לילד בגיל 14-7 (עד גיל 7 ללא תשלום).

לפרטים נוספים על הסיורים של משה אנג'ל בוואדי ניסנס

ויש כמובן גם את סיורי האוכל של ארז גולקו בוואדי ניסנס

ואת הסיורים הנהדרים של נעמה סובול בוואדי ניסנס

חצ'פוריב מסעדת תלפיות , שוק תלפיות חיפה. אפיק גבאי,
סיור אוכל בשוק תלפיות/אפיק גבאי

סיור בשוק תלפיות, חיפה

השפית ורד פרן היא מהראשונות שהאמינו בשוק תלפיות בחיפה ופתחה שם לפני שנים סטודיו לסדנאות בישול ולארוחות, לצד העברת סיורים קולינריים בשוק תלפיות האותנטי. ורד עוברת בין כמה וכמה תחנות בשוק, מפלאפל אותנטי בצבע זהב דרך מאפייה קווקזית אותנטית ומעדניות דגים וחמוצים ועד הדוכנים שעמוסים בפיצוחים, ירקות, פירות וחומרי גלם טריים. "שוק תלפיות הוא ייחודי במרקם האנושי והמגוון שלו. הוא מהווה כור היתוך לקיבוץ גלויות מכל העולם ודו קיום בין יהודים וערבים", אומרת ורד. את הסיור אפשר לסיים על סל מלא בכל טוב כדי לקחת הביתה או בסדנת בישול בסטודיו של ורד במרכז השוק.

מתי? בתיאום מראש.

כמה זמן? כשעתיים וחצי לסיור (סדנה בתוספת זמן).

מחיר: 160 שקלים למשתתף בסיור; תוספת לסדנה.

לפרטים נוספים על הסיורים של ורד פרן בשוק תלפיות

ת'רידי בחומוס חומוס אל-עבד אבו חמיד בעכו. אלון מסיקה,
סיורי אוכל בעכו/אלון מסיקה

סיורים בעכו ובתרשיחא

ורית פורן בעלת המיזם "העולם על פי נורית" עורכת שני סיורי אוכל חווייתיים - בסמטאות תרשיחא ובשוק בעכו. בתרשיחא יוצאים למסע טעימות שמתחיל בסמטאות השוק הישן דרך מאפיית בוטיק, השוק של שבת על הירקות והעלים העונתיים, חומוס, תבשילים, פלאפל, ממתקים מסורתיים לבנוניים, עראייס ולסיום גלידת בוזה. נורית מספרת כי "תרשיחא הוא כפר צבעוני ומרתק, המורכב מאוכלוסייה כמעט שווה של נוצרים ומוסלמים שחיים זה לצד זה. לצד קולות ומלאכות מהעבר יש בו סצנה מתפתחת של מקומות בילוי צעירים".

בעכו מעבירה נורית את המטיילים הרעבים דרך הסמטאות של השוק, על הריחות והטעמים שהתגבשו בו. טועמים תבשילים מקומיים, ממולאים, סלטים, מתוקים, תבלינים, דגים טריים מהים הסמוך ועוד, כולל ביקור בבית של בשלנית מקומית ובכמה מסעדות קטנות וייחודיות.

מתי? בתיאום מראש.

כמה זמן? כשלוש שעות.

מחיר: 200 שקלים למשתתף.

לפרטים נוספים על הסיורים של נורית פורן

פלאפל בירושלים. יעל לאור
פלאפל במזרח ירושלים/יעל לאור

סיורי שיטוט בירושלים

לילך רובין מובילה ברחבי ירושלים סיורי שיטוט, דהיינו סיורים בקבוצות קטנות ובקצב איטי, בדרך כלל רחוק מהמקומות הצפויים והסטנדרטיים. המיזם שלה walk eat jlm נועד כדי להנגיש אזורים חדשים בירושלים, שלא נתפסים כאזורים שאפשר לתייר בהם. אחד השיטוטים הוא בשכונות הצפון-מזרחיות של ירושלים - בית חנינה ושועפט. אלו שתי שכונות שמפתיעות מאוד בסצינה הקולינרית שלהן (הדיפולט הוא מסלול חלבי של כ-10 תחנות, יש אפשרות לבשרי בתשלום נוסף).

מתי? בתיאום מראש.

כמה זמן? כשלוש-ארבע שעות.

מחיר: 280 שקלים לאדם, 120 שקלים לילד בגיל 10-7.

לפרטים נוספים על הסיורים של לילך רובין בירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully