וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תראי איך אני נראה, משהו יכול לשבור אותי?" 8 חודשים אחרי השריפה, אורי בורי נפתחה מחדש

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 20:20

8 חודשים בדיוק, אחרי הלילה הנורא בו נשרפה כליל, מסעדת אורי בורי נפתחה השבוע מחדש, ליווינו את אורי ירמיאס ברגעי הפתיחה המרגשים, ובדקנו מה אוכלים באורי בורי גרסת 2022

אורי בורי. עופרי ג'אנו,
אורי ירמיאס בפתיחת המסעדה שלו השבוע/עופרי ג'אנו

את ה-12 במאי 2021 אין ישראלי שיכול לשכוח. אירועי אלימות בין יהודים לערבים בכל הארץ איבדו שליטה, פוגרומים ברחובות, לינצ'ים בלוד, בעכו ובבת ים, והצתה של בתי עסק בעיר עכו, בהם מלון עכותיקה, מסעדת מרקטו, מסעדת אורי בורי ומלון האפנדי, בו נפצע אנושות, ומת בבית החולים לאחר מספר שבועות חתן פרס ישראל, אבי הר אבן.

בעוד רבים מאיתנו המשיכו בחייהם, עם זיכרון כואב של אחד השבועות הקשים בתולדות המדינה, אורי ירמיאס, הבעלים של אורי בורי ומלון האפנדי, חי את הזכרון הזה מדי יום. בשונה מהרבה אחרים, הוא לא מונע משנאה, אלא דווקא מתקווה. הוא קם לבוקר חדש, של שיקום ההריסות הרבות, של בנייה מחדש, ולא רק מבחינה פיזית.

המלון, אחד היפים והמיוחדים בארץ, ניזוק פחות מהמסעדה מבחינת פגיעה במבנה, רוב עבודת השיקום הייתה להציל את עבודות האמנות יקרות הערך שבמקום, והמלון חזר לפעול לפני 3 חודשים. אבל מסעדת אורי בורי, אחד המוסדות הקולינרים הבולטים בעיר עכו, נזקקה לשיפוץ רציני ובנייה מחדש. במשך 8 חודשים עבדו כאן יום יום, עד שאתמול, היא שבה לפעילות, ונפתחה לקהל הרחב, לראשונה מאז הלילה הנורא ההוא.

מנות דגים באורי בורי. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
כל המנות האייקוניות נשארו/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

וזה לא שבינתיים ירמיאס נח, שלושה שבועות אחרי השריפה הוא העמיד מקום חלופי, בשער נעמן בעכו, שם הגיש בדיוק את אותו אוכל שהוא מגיש כבר שנים רבות במסעדה שלו. ירמיאס הוא לא אדם שיישב בחיבוק ידיים ויחכה, הוא רצה להיות בעשייה ולדאוג לצוות שלו לתעסוקה בזמן הזה, כדי לא לאבד אותו. "ביום שבת בחצות הוצאנו את המנה האחרונה במסעדה החלופית" סיפר לי ירמיאס השבוע, בפתיחה המחודשת של אורי בורי המקורית. "אתמול עשינו כאן ארוחה לעובדים שעשו את השיפוץ, עד אתמול בשבע בערב הם עוד עבדו פה, ורצינו להודות להם על העבודה הזאת".

היה קשה לבנות את הכל מחדש?
"אני לא יודע מה זה קשה" אומר ירמיאס בחיוך מתחת לשפם המפורסם שלו. "הייתה עבודה עם המון פרטים, עם התמדה, ההבנה הקשה שהאויב של הטוב הוא הטוב ביותר, אז כל הזמן היינו בשאלה מתי לעצור את השיפורים. כל דבר משמעותי שאנחנו יכולנו לשנות - שינינו, עד לרמה שבאמת קשה להאמין".

לא היה לך ספק שתפתח פה שוב?
"שום ספק. ביום למחרת השריפה כבר כשראיינו אותי הודעתי שאני פותח שוב".

לא היה רגע אחד ששבר אותך בתקופה הזאת?
"תראי איך אני נראה, משהו יכול לשבור אותי? שום דבר. יש לי צוות שהוא נדיר באיכותו וזה היה מחזק העבודה של כולנו יחד".

עוד בוואלה!

מהו סוד ההצלחה של אורי בורי?

לכתבה המלאה
סשימי סלמון עם סורבה ווסאבי. רעות  סהר, מערכת וואלה! NEWS
סשימי סלמון עם סורבה ווסאבי/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

את אירוע הפתיחה החגיגי כיבד בנוכחותו גם השגריר האמריקאי החדש בישראל, תומאס ניידס, שמתגלה כפודי לא קטן. אחרי שצייץ בחשבון הטוויטר שלו, שעם הכניסה לתפקיד סימן וי על השניצל של ציון ברחוב הירקון, הוא סיפר באירוע הפתיחה שפקד את מסעדת אורי בורי (החלופית) באחד השבועות הראשונים שלו בארץ, כי קרא על המסעדה בעבר בניו יורק טיימס.

ניידס סיפר בהתרגשות שישב לאכול עם ירמיאס והתפעל מאוד מהאוכל, אבל בעיקר מיחסי האנוש של השף. "העובדה שאורי מצליח לחבר יהודים וערבים יחד כקהילה, ולבנות משהו, כדיפלומט וכבן אדם, זה פשוט מעורר השראה. ישבתי עם אורי שעתיים וחצי לארוחת צהרים, לפני חמישה שבועות, והוא פשוט סיפר לי על כל מלצר, כל נותן שירות, כל טבח, את הסיפור של כל אחד, מי הוא ומאיפה הוא מגיע".

אפרסמון מסקרפונה וביצי דגים באורי בורי. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
אפרסמון מסקרפונה וביצי דגיים באורי בורי/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

מה אוכלים?

במסעדה עצמה אין הרבה חדש. היא לא מעוצבת כמיטב המסעדות החדשות והטרנדיות, המראה שלה פשוט ונקי, עם חלונות גדולים שמשקיפים על הים של עכו. כי כשיש נוף כזה, מי צריך יותר מזה? זה נכון גם לגבי האוכל. גם באורי בורי מודל 2022 תמצאו את אותן מנות אייקוניות שמגיש ירמיאס במקום כבר שנים. כמו תמיד, במרכז הבמה יש שפע של הדגים הכי טריים שיש, חלקם בהגשה נקייה למדי, וחלקם בגרסאות קצת יותר מתחכמות.

בין מנות הדגל של המקום יש סשימי סלמון - פרוסות סלמון טרי ברוטב סויה, עם סורבה וואסבי (52 שקלים), או סביצ'ה מוסר - נתחי דג ים בלימון, שמן זית, צלפים ובצל סגול (53 שקלים), יש בייבי מושט - דגי מושט בקרמל, עם סלק ועירית (54 שקלים), מרק פירות ים, בגדלים שונים לפי בחירה, תמנון בערק ופקוס (53 שקלים), קוקי סן ג'אק (85/142 שקלים) ועוד מנות רבות וטובות, קלאסיות יותר ופחות, של דגים ופירות ים.

אורי בורי, ראש עיריית עכו והשגריר האמריקאי. יח"צ,
ירמיאס, עם ראש עיריית עכו והשגריר האמריקאי/יח"צ

"אורי הוא מגדלור, אדם יוצא דופן, שממשיך למרות מה שקרה במסעדה ובמלון" סיכם בטקס הפתיחה ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי "כל בעלי המסעדות והמלונות חוזרים בכל הכוח. עכו מלאה בכל סופ"ש. אין לנו דרך אחרת. אנחנו חיים פה יחד, עמים שונים, תרבויות שונות. אני קורא לכל תושבי ישראל - תבואו לכאן".

אורי בורי, ההגנה עכו, 04-955-2212, ראשון - שבת 0:00 - 12:00

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully