וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואז, בלב מבצר האליטה הישנה, נגלה לפנינו גלגל שווארמה כבש אימתני

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 11:40

לא ברור מתי ייצא לכם להיקלע לרמת השרון, אבל אם גם לכם היא נשמעת כמו מסך ברזל של אריסטוקרטיה, דעו שיש בה גם אחלה שווארמה

יוני 71 רמת השרון. דוד רוזנטל
השווארמה של יוני 71/דוד רוזנטל

יש דברים שפשוט לא נשמעים כאילו הם יכולים ללכת יחד. שמן ומים, עופרה חזה וירדנה ארזי, שמעון מזרחי והפועל תל אביב. קחו, למשל, את רמת השרון, מבצר האליטה הישנה, מעוז אריסטוקרטי שהסמל המסחרי שלו הוא פרי מתנשא כמו תות שדה. עכשיו צרפו לעיר הזאת את המילה "שווארמה" ואולי תיווכחו גם אתם כמה שהחיבור הזה לא טבעי.

לא הייתי שנים ברמת השרון. בהיותה עטופה בכביש 2, 4 ואיילון הכול עובר לידה ולא דרכה. הגורל הפגיש אותי בבוקר מאוחר באמצע השבוע עם רחוב סוקולוב, אולי הנקי והמצוחצח ביותר מבין הרחובות הראשיים בערי ישראל. בכל זאת, מוניטין של שנים צריך לשמר וסוקולוב מייצג את העיר בכבוד. בלב הרחוב, על הצומת עם שדרות ביאליק, שתי שווארמיות צמודות: "שווארמה בשדרה" ולצידה "יוני 71".

יוני 71 רמת השרון. דוד רוזנטל
בר סלטים חולני הכריע את הכף/דוד רוזנטל

לא באתי עם דעה קדומה, אבל שווארמיה בוחרים לפי פרמטר אחד עיקרי: גלגל כבש. היעדר קיומו באחת מהן היה מקל על הבחירה, אולם בשתיהן היה בלוק שחום ומזמין. אז מדוע הרגליים הלכו דווקא לכיוון יוני 71? משתי סיבות. האחת - בר הסלטים החופשיים שלו נראה חולני. השנייה, לא פחות עניינית וחשובה - יש לו שם מסקרן של סרט תיעודי על דמות מהמוסד או של סדרת מתח בהשראת ספריו של הרלן קובן.

סרט מתח לא היה במקום הזה, שפעיל כבר ארבעים שנה ומוכר לכל רמת שרוני באשר הוא. למעשה, הכול היה צפוי - צעד קליל פנימה, ריור של הומר סימפסון כשהוא רואה דונאט והזמנה ללא התלבטות של כבש בצלחת. מנה כזאת עולה 69 שקלים (79 עם שתייה), המחיר הממוצע באזור המרכז. פיתה תגרום לכם להוציא 44 שקלים, וגם זה, לצערנו, כבר הפך להיות נורמה. לך תתרגל לקידומת 4 על חתיכת בצק עגולה עם בשר, אבל אלה הם חיינו.

מכאיב לדעת כמה מהר הפך מה שנראה בעיניי רק לפני חודשיים כשוד לנחלת הכלל. בבועה היקרה שבה אנחנו חיים, מי שאין שטר של 100 שקל בכיסו או סכום דומה בכרטיסו לא ייהנה מארוחת צוהריים הגונה. 79 שקלים הם מחיר לא זול, אבל זו המציאות ולנו לא נותר אלא להתיישר עימה. הדרך היחידה כמעט לא להתמסר לתכתיב הזה היא להפסיק לחלוטין עם שווארמה, ואת זה, כידוע, לא ניתן לעשות, ומי שטוען שזה אפשרי, חיסמו אותו עכשיו בכל הרשתות החברתיות.

עוד בוואלה!

חשבתי שלא נולדה מנת הרחוב שתנצח אותי, עד שהגעתי לשניצל של תמיר

לכתבה המלאה
יוני 71 רמת השרון. דוד רוזנטל
69 שקלים לארוחה כזאת/דוד רוזנטל

המנה שהגיעה הייתה יפהפייה, פוטוגנית וליוותה אותה ההעמסה מהבר שמכיל כל טוב. באמת שהיה קשה לבחור, אלה היו עושר בעיניים וחדווה בלב. כעת הגיע החלק העיקרי של הסיפור: הטעם. קשה להרוס שווארמה כבש, אבל יש דרכים לעשות את זה, ולצערי חוויתי בעבר לא מעט כאלה. למרבה השמחה, במהרה התברר כי ביוני 71 שומרים על רמה נאותה. הבשר היה טרי וניכר שעלה זה עתה על הגלגל, התיבול בסיסי, מינון החומץ מעט גבוה מדי, הצ'יפס עשוי במידה הנכונה. הכול היה שם נכון, לטוב כי "נכון" הוא מושג שלא באמת יכול להיות שלילי, ולרע כי "נכון" זה לא "מצוין". בסך הכול בסדר פלוס. בסך הכול זו מנה טובה.

יוני 71 רמת השרון. דוד רוזנטל
אם תיקלעו לרמת השרון/דוד רוזנטל

החוויה מיוני 71 הייתה חיובית. לא "וואו" אבל עושה את העבודה מבחינת איכות, נותן הרבה יותר משדמיינתם ברמת הכמות. המקום נקי, מרווח ומזמין והשירות מהיר וטוב. לא ברור מתי ייצא לכם להיקלע לרמת השרון, אבל אם גם לכם היא נשמעת כמו מסך ברזל של אריסטוקרטיה, דעו שיש בה לא מעט אפשרויות. מתישהו אצטרך לחזור. אחרי הכול, גם "שווארמה בשדרה" ו"פלאפל הפעמונים" מחכים.

יוני 71, סוקולוב 71, רמת השרון, 03-6316161

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully