וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשקט בשקט: מסעדת טוטו נפתחה מחדש

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 8:00

שנתיים בדיוק לאחר שנסגרה, השף ירון שלו פותח את טוטו המחודשת מודל 2022, והיא במילה אחת - וואו. אז מה בתפריט? איך מזמינים מקום? ומה עלה בגורל המנות האייקוניות? כל הפרטים כאן

שנתיים בדיוק. זה הזמן שעבר מהרגע שמסעדת טוטו של השף ירון שלו נסגרה לפעילות. בהתחלה לא היה מדובר בעניין יוצא דופן. בדיוק לפני שנתיים, במרץ 2020 נסגרו כל המסעדות בישראל בשל התפרצות מגיפת הקורונה בארץ. אלא שכמה חודשים חלפו, המסעדות החלו להיפתח מחדש, גם אלו שחיכו מעט עד יעבור זעם, נפתחו לבסוף, או שהודיעו שייסגרו לגמרי, ורק גורלה של טוטו לא לגמרי היה ברור.

השף ירון שלו, גזר על עצמו שתיקה, אך למקורבים וחברים סיפר שהוא מתכוון לפתוח שוב, ובגדול. מדי פעם העלה טיזרים בחשבון האינטסגרם שלו, שיתף בתמונות של המסעדה הרוסה לגמרי, ועדכן שהיא עוברת שיפוץ נרחב, וכי הוא מחפש עובדים שיצטרפו אליו.

טוטו, רק נזכיר, נחשבה, ממש עד לרגע הסגירה, לאחת המסעדות המובילות והאהודות בישראל. בשורה אחת עם מסעדות כמו שילה, פרונטו וטאיזו, וממש כמו מוסדות שהיו ואינם עוד, כמו הרברט סמואל, רפאל ומול ים. חובבי אוכל רבים קיוו, כי סופה של טוטו לא יהיה כמו זה של שלוש האחרונות.

ובכן, הוא לא.

בלי לדבר עם התקשורת, בלי פוסט פתיחה חגיגי, בימים האחרונים, פשוט פתח ירון שלו את טוטו שלו. הוא ידע שכבר הבאזז יעשה את שלו, והוא אכן עשה.

תפריט לא תמצאו באתר, ניתן להזמין מקומות טלפונית (אם יענו לכם), או דרך לינק להזמנות (אם תצליחו לאתר מקום פנוי). המסעדה כרגע פתוחה בימים שני - שישי בלבד, החל משבע בערב.

אבל אנחנו שמנו ידינו בכל זאת על התפריט של טוטו החדשה. אז אמנם מבחינת עיצוב שינה שלו את המסעדה לחלוטין, אבל תנו לנו להרגיע אתכם בעניין האוכל, מנות הדגל האהובות של טוטו עדיין כאן. וכן, לא נמתח אתכם יותר מדי, אנחנו מדברים על הפיצה החריפה ועל הניוקי ערמונים. לשניהם שלום.

מה חוץ מזה? התפריט מחולק לחמש קטגוריות - קרות, פיצה, פסטה, ים וסטייקהאוס, לצד תפריט נוסף של מנות ספיישל.

בין המנות הקרות יש למשל חציל שלם שרוף באש גלויה בדיוק כמו שאתם זוכרים (כך הוא נקרא בתפריט, זאת לא תוספת שלנו), טרטר בקר טוטו סטייל, טונה ספרדית מעושנת פרוסה דק, ירקות פריכים, טוסטים ואיולי ביתי ועוד.

עוד בוואלה!

450 שקלים לסועד: מה אוכלים במסעדה החדשה של השף יוסי שטרית?

לכתבה המלאה

בחלק הפיצות תמצאו כאמור פיצה קלאסית חריפה ורוקט, פיצה סלמי עם זיתים שחורים ובצל סגול, ופיצה לבנה עם פטריות יער ובייקון. באגף הפסטות יש את הניוקי האלמותי - ניוקי תפו"א וריקוטה, חמאה מלוחה, ערמונים ופרמזן, וגם פפרדלה ראש של עגל חלב, וטורטליני זנב בציר עגל, ירקות של חורף ופירה סלרי, עוד שתי מנות שזכורות לטובה מן העבר.

אגף הים מציע דגי ים מטוגנים בשלמותם, עם ויניגרטים ממזרח למערב, בר ים צלוי בנוסח ברמונדי וקבב לוקוס בגריל פחם. אם אתם אנשים של בשרים תוכלו ללכת על פילה בקר וכבד אווז עם ציר עגל ופטריות מורל, וכמובן סטייקים על העצם. זאת כאמור, בנוסף לתפריט ספיישלים משתנה, עם מנות כמו סשימי דגי ים על הקרח, פסטה שחורה חריפה ועוד.

התפריט, כפי שישימו לב, לקוחות טוטו האדוקים, לא עבר שינויים רבים מדי. הרבה מנות אהובות נשארו ונשמרו, כי למה בעצם להחליף סוס מנצח?

קינוחים במסעדת טוטו. מיה א דור, מערכת וואלה!
אל דאגה, גם הקינוחים כאן/מערכת וואלה!, מיה א דור

המסעדה, לעומת זאת עברה שינוי מאסיבי. הבר הרחב שינה את מיקומו, המטבח ענק ופתוח, ובאופן כללי, אין ממש זכר לטוטו הישנה. קשה שלא להתפעל מהמקום החדש, המסעדה מושקעת, יוקרתית ומרשימה מאוד, והמטבח הולך לעורר קנאה אצל לא מעט שפים.

לא תמיד הכל היה ורוד עבור ירון שלו וטוטו. במאי 2014 פוטר שלו מהמסעדה, לאחר שלא הסתדר עם שותפו דאז יובל שניר (בר לחם), שקנה את המסעדה מספר חודשים קודם לכן. זמן קצר אח"כ מונה השף מושיק רוט לעמוד בראשה של טוטו, חיבור שלא החזיק מעמד יותר מחודשים ספורים. שלו לא ויתר ומצא רוכשים אשר קנו עבורו את טוטו מחדש, והוא חזר לקדמת הבמה, אל הבייבי שלו, בסגירת מעגל די מרגשת יש לציין.

כעת, שוב מוכיח שלו, למי שניסה להספיד אותו, שהוא, וגם טוטו, לא הולכים לשום מקום.

טוטו, ברקוביץ' 4, תל אביב, 03-6935151, שני - שישי: 19:00-00:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully