וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפה האהוב עליכם חושף איזה סוג בני אדם אתם

21.4.2022 / 0:01

מומחה להתנהגות אנושית טוען שאנחנו יכולים לדעת המון על האדם שיושב מולנו - רק ממבט קצר בקפה שהזמין. האם הוא הצליח לקלוע בול לאישיות שלכם?

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

לכל אחד מאיתנו יש את הקפה המועדף עליו, אך האם ידעתם שבכל פעם שאתם מזמינים אותו או מכינים לעצמכם - אתם למעשה חושפים המון על האישיות שלכם?

דארן סטנטון, מומחה להתנהגות אנושית, בלש משטרה לשעבר ופסיכולוג, טוען שיש משמעות עמוקה יותר לקפה האהוב עליכם מלבד עניין של טעם. זה גם נשמע הגיוני: קחו את האדם הקרוב אליכם ששותה קפה שחור והשוו אותו לאדם אחר שאתם מכירים ששותה נס. לדברי דארן, ההבדלים מתבטאים לא רק בשני צדי הקיצון אלא בכל אחד מ-7 סוגי הקפה הפופולריים השונים, כשכל אחד מהם עשוי לקבוע האם אתם חברותיים ומהנים או מתבודדים ומתנשאים.

דארן שוחח עם Delish על המשמעות של סוגי הקפה השונים עבור אלו ששותים אותם, ואפיין כל אחד מהם. הנה הפרשנות שלו:

אבל קודם גלו לנו

הקפה המועדף עלי הוא

קפה שחור
לאטה
קפוצ'ינו
אספרסו
מוקה
פלאט וייט
38129 משתתפים

קפה שחור

קפה שחור. ShutterStock
קפה שחור/ShutterStock

קפה שחור, או אמריקנו, הוא הקפה שהכי קל להזמין, מכיוון שאפשר לדלג על שאלת סוג החלב שאתם מעדיפים. לדברי דארן, חובבי קפה שחור הם בדרך כלל אנשים נחושים, ממוקדים ומונעי מטרה. המומחה מוסיף שהשאיפה של חובבי הקפה השחור עשויה גם להניע אותם להיות "עצמאיים ובעלי עוצמה" - כלומר הם עשויים להיות לעיתים בעלי "מנטליות אנוכית", לדבריו.

לאטה

קפה לאטה. ShutterStock
קפה לאטה/ShutterStock

על אף שהקפה נותן לנו בדרך כלל בוסט של קפאין, אל תצפו שחובבי הלאטה יהיו היפראקטיביים - מכיוון שהם למעשה הנינוחים ביותר מכל שותי הקפה, לדברי דארן. המומחה להתנהגות טוען שאוהבי לאטה עשויים להיות טיפוסים של "אמצע הדרך" שלא אוהבים לקחת סיכונים מיותרים. הוא הוסיף: "שותי לאטה נוטים להיות מתונים, נעימים, שמחים ללכת עם הזרם. הם רק רוצים משהו פשוט לשתות, ללא סיבוכים".

קפוצ'ינו

קפוצ'ינו. ShutterStock
קפוצ'ינו/ShutterStock

מוקצף יותר מהלאטה הוא הקפוצ'ינו הפופולרי, שהוא למעשה משקה הרפתקני יותר - ההופך את מי ששותה אותו לאדם יותר "מהנה" מזה של הלאטה. דארן אומר שחובבי הקפה האלה לא מפחדים מטריטוריה לא ידועה, ולכן הם בעלי ראש פתוח ותמיד שמחים לנסות משהו חדש.

אספרסו

אספרסו. ShutterStock
אספרסו/ShutterStock

בדומה לחבריהם חובבי הקפה השחור, כל מי שנכנס לבית קפה ומעז להזמין לו אספרסו, רגיל או כפול, הוא כנראה אדם מסוג ה"בלי שטויות, דבר תכלס", לדברי דארן. המומחה אומר שאדם המזמין אספרסו הוא "הרפתקני ועוצמתי" ו"חזק באופיו" - וכנראה שהוא גם מסוג האנשים שמזמינים שוט וויסקי או רום בפאב.

מוקה

קפה מוקה. ShutterStock
קפה מוקה/ShutterStock

המשקה שמשלב את התחכום של הקפה עם המתיקות של השוקולד. המוקה הוא "כנראה החמוד מכל סוגי הקפה". דארן מאמין שכל מי שחובב מוקה הוא אדם "מאוד מוחצן, ראוותני, ועלול להיות די רועש". חבריו יראו בו "מסמר המסיבה", אם עוד מישהו משתמש בביטוי הזה.

פלאט וייט

פלאט וייט קפה. ShutterStock
פלאט וייט קפה/ShutterStock

לפי דארן, הפלאט וייט (1/3 אספרסו, 2/3 חלב רותח וקצף מוקרם) אהוד על סנובים, או ליתר דיוק - "סנובי קפה" שאוהבים את "הטעם הנרכש" של המשקה החזק. לדבריו, "הפלאט וייט הוא קפה הרבה יותר חזק ובעל טעם נרכש. אנשים שאוהבים אותו הם אנשים שאוהבים את הלבד שלהם. הם עומדים על דעותיהם, לא משנה מה, ויש להם דעות ברורות בנושאים רגישים במיוחד"

למומחה יש דעות דומות גם לגבי חובבי הקורטאדו הספרדי (מנת אספרסו, חלב חם ומעט קצף), שהם לדבריו "טיפוסים אינטליגנטים" אך גם נהנים להיצמד לכללים ולשגרה הקבועה שלהם.

מוסיפי הסירופ

קפה עם תוספות. ShutterStock
קפה עם תוספות/ShutterStock

לאלו מכם שאוהבים תוספת מתוקה בקפה, דארן טוען שסביר להניח שאתם אנשים "אמינים" ו"יצירתיים" - מכיוון שאתם אוהבים להוסיף טוויסט לקפה הרגיל. המומחה מאמין שמי שמוסיף סירופ לקפה שלו "שמח להתנסות" בטעמים חדשים, כמו גם בדברים אחרים בחיים.

אז האם הקפה האהוב עליכם אכן מייצג אתכם?

  • עוד באותו נושא:
  • קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully