וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקו תאי: תאילנד על החוף של תל אביב

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 12:59

את האתגר להפוך את חוף הים בתל אביב למקום בילוי, שהאוכל בו הוא לא פשרה, אלא החוויה עצמה, לקחו על עצמם הצמד נדב ודניאל, עם האוכל התאילנדי המטריף שלהם, ומבחינתנו מדובר בחיבור מושלם

קוקו תאי. אפיק גבאי,
קוקו תאי. התאילנדית של נדב ודניאל על חוף פרישמן/אפיק גבאי

אנחנו כמעט משעממים את עצמנו לכתוב שוב, על איזה באסה שאין אוכל ראוי על חוף הים. אין ספור כתבות, על כמה הסיפור הזה מפוספס, על כמה רצועת החוף בישראל בכלל, ובתל אביב בפרט, לא מנוצלת כראוי. וזה לא שלא היו נסיונות, אבל מסתבר שזה אתגר לא כל-כך פשוט. כל פעם זה מתחיל בהבטחה גדולה, ומסתיים בקול ענות חלשה. היה זה ביוני של לפני חמש שנים, טרום קיץ 2017, שראיינו כאן את עומר מילר עם קאליפסו שלו, עם הבטחות על מהפכה קולינרית בחופי הים. באופן אירוני למדי, בדיוק במקום בו עמד מילר עם ההבטחה הזאת, על חורבותיה של קאליפסו בחוף פרישמן, נפתחה השבוע להרצה מסעדת קוקו תאי. האם הפעם זה יהיה שונה?

מה שבטוח, זה נראה מבטיח. את המושכות הקולינריות של קוקו תאי, קיבל צמד השפים נדב ודניאל, מאחוריהם עומד צוות המסעדנים המנוסה של קפה אירופה, עם עוד חיזוק של אנשי לילה ומסעדנים. כל אלה התאגדו למען מטרה אחת מקודשת - שהפעם הסיפור הזה יעבוד.

ולמה לא בעצם? האם יש חיבור הגיוני יותר מאוכל תאילנדי וחוף הים של תל אביב?

קוקו תאי. אפיק גבאי,
נדב ודניאל. אי אפשר לא להיות בעדם/אפיק גבאי

צמד המסעדנים ובני הזוג נדב ודניאל, זכורים לרבים לטובה מהשתתפותם בעונה הראשונה של המטבח המנצח MKR. נדב, אשר גדל בערבה למשפחה חקלאית, הכיר והתוודע לעולם הקולינרי של עובדי החקלאות התאילנדים, מהם למד את מסורת האוכל התאילנדי. שנים לאחר מכן הצטרפה למסע הקולינרי והזוגי דניאל ומשם יצאו השניים למסע ארוך בתאילנד.

מיד עם סיום העונה, בתקופת הקורונה, הם תרגמו את ההצלחה ואהבת הקל לפופ אפ משלוחים מוצלח. בהמשך הגישו השניים את האוכל שלהם במלון דן קיסריה, וכעת בשלה העת מבחינתם, לקפוץ למים המלוחים של חופי תל אביב.

'קוקו תאי', היא מסעדת ים תאילנדית, המציעה תפריט מסקרן, יוצא דופן ומעורר תיאבון שמקבל את מלוא ההשראה ממחוז 'איסאן', חבל הארץ הצפוני וההררי של תאילנד, שמטבחו ושלל המנות המאפיינות אותו הפכו לסימן ההיכר של בני הזוג. אל כל אלו חיברו נדב ודניאל מנות חוף מדגה טרייה שהתלכדו לכדי תפריט מפתה.

עוד בוואלה! אוכל

DNA: מתחם האוכל החדש (והשווה) של תל אביב

לכתבה המלאה
קוקו תאי. אפיק גבאי,
מיאנג קאם פלה בקוקו תאי/אפיק גבאי

בתפריט, שמחולק לראשונות, ביניים ועיקריות, תמצאו בין היתר גנג רום קוואן פלה - קוביות דג ים, הל שחור, שורש כורכום, שאלוט ואטרייה קריספית (66 שקלים), קרצ'אי גונג סוד - שרימפס קריסטל נא, מלפפון, קרצא'י, גלנגל, כוסברה, קשיו ושמן צ'ילי (72 שקלים), נאם טק - סלט נתחי שייטל בגריל פחמים, ירוקים תאיים, למון גראס , בצל סגול, תאי צ'ילי ושבבי אורז קלוי (68 שקלים), טוד מאן פלה - קציצות דגים בהשראת הילדות של נדב בערבה. חסה פריכה, ג'ינג'ר, למון גראס, גרידת ליים, אטריות אורז, ירוקים תאיים, צ'ילי אדום, בוטנים וקריספי שום (86 שקלים, פלה לואי סואן - דג שלם מטוגן, תמרינדי, שאלוט, ירוקים תאיים, בצל ירוק, משולשי ליים, ג'ינג'ר וקשיו מקורמל (138 שקלים), מסמאן פלה מוק - קלמרי בגריל פחמים, קארי תאילנדי דרומי, תפו''א, בצלים, רוטב דגים, כוסברה, בזיל תאי וקריספי שאלוט. מוגש לצד רוטי מלוח (92 שקלים) ועוד.

המטבח המרשים שהקימו השניים, מכיל ציוד מסורתי, ובו מכין צוות המסעדה, מידי יום ובעבודת יד, את הבסיסים לשלל המנות - תערובות קארי, צירים, לחמי רוטי שטוחים ודקיקים, בוטנים ואגוזים שנעשים בקלייה עדינה ותבלינים המיובשים ומבושמים בשיטה המסורתית. אל אלו משודכים דגים, פירות ים, ירוקים תאילנדיים טריים, נתחי בשר דקיקים ועוד.

קוקו תאי. אפיק גבאי,
רטבים שנעשים במקום/אפיק גבאי

קוקו תאי תפעל בחלל פנימי מעוצב המשקיף דרך חלונות ענק על חוף ימה של תל אביב. בכניסת המסעדה מרפסת עץ עם מקומות ישיבה באוויר הפתוח. המקום פועל למעשה כבר משעות הבוקר, כאשר במהלך הבוקר מוגש תפריט ארוחות בוקר, עם טוויסט תאילנדי, בצהרים מנות תאילנדיות מעט יותר קלילות, כולל מנות מותאמות לילדים, ובשעות הערב, יוגש התפריט המלא והמושקע, שמהווה למעשה את גולת הכותרת של המקום. במהלך היום החלל הפנימי צפוי להישאר סגור, והאוכל יוגש רק בחוץ. הזמנת מקומות תתאפשר רק בשעות הערב (ראשון עד שישי, החל מ-19:00).


קוקו תאי, שלמה להט 17 חוף פרישמן תל אביב, 077-9386220

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully