וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוב, הרע והיקר: בדקנו את השווארמיות החדשות במתחם הבורסה ברמת גן

5.7.2022 / 9:30

אל שמש המיתולוגית במתחם הבורסה ברמת גן הצטרפו עוד שתי שווארמיות - אפנדי והנסיך. דוד רוזנטל יצא לבדוק וחזר ברגשות מעורבים

שווארמה אפנדי מול שווארמה הנסיך. דוד רוזנטל
הנסיך מול אפנדי/דוד רוזנטל

לפני מספר חודשים חוויתי גירושין כואבים. לא, לא מדובר באשתי היקרה (היי, הדרי), אלא במערכת יחסים מורכבת, ארוכה ומשמעותית בהרבה, זוגיות של למעלה מ-35 שנים. כן, כמובן, הכוונה היא לשווארמה שמש. בשנות ה-80 וה-90 הרביתי לבלות בסניף הוותיק בז'בוטינסקי, ובשנים האחרונות לפחות פעם בשבוע נהגתי לעצור ברחוב תובל ברמת גן, בדיוק באמצע הדרך בין צפון תל אביב לגבעתיים. זו הייתה רוטינה קבועה, עד שבעליית המחירים הגדולה נשברתי.

הרבה מנות בפיתה עולות היום 45 שקלים. בראייה לאחור אני כבר משלים עם קפיצת המחיר, אבל קשה לי להשלים עם חזירות. לשווארמה שמש יש שני סמלים עיקריים. האחד, החיובי, הוא איכות הבשר. זו אחת משווארמות העוף הטובות ביותר, לדעתי, שיש בארץ. הסמל השני הוא גודל המנה. הפיתה הזעירה הפכה כבר מזמן לסימן היכר מאוד לא מחמיא של שמש. כל עוד המחיר נע סביב ה-40 שקל אפשר היה להבליג. לשלם על זה 46 שקלים? לא, תודה.

העניין הוא שבמשך שנים שמש הייתה היחידה בסביבה, אבל לפתע קמו לה בחודשים האחרונים שתי מתחרות - אפנדי והנסיך. לא מדובר בסתם מתחרות, אלא בכאלה שיש להן את אופציית עגל. האם מתחם הבורסה בדרך להפוך לרובע השווארמיות בדומה לרחוב יפו הנערץ והקדוש בחיפה? זה משהו שהייתי חייב לבדוק.

אפנדי - תובל 18 רמת גן

שווארמה אפנדי. דוד רוזנטל
לא מושלם אבל משתלם. לאפה של אפנדי/דוד רוזנטל
  • מחיר בפיתה: 40 שקל
  • מחיר בלאפה/בגט: 49 שקל
  • מחיר בחמגשית: 59 שקל

בשבוע שעבר

מילה אחת קטנה בעיראקית גרמה לי להכנס לרכב ולהתחיל לנסוע

לכתבה המלאה

אפנדי ברחוב תובל 18 מדגימה היטב את המונח "להסתכל בלבן של העיניים". החוצפה למקם שווארמייה ממש מול מוסד ותיק כמו שמש ראויה להערכה. האם מדובר באומץ או טיפשות? הייתכן שיקום בעל עסק ויחליט כך לקרוא תיגר על מוסד כל כך ותיק?

באפנדי עשו את זה, ואפשר לומר שבסך הכול בהצלחה. ראשית, המחיר נמוך משמעותית משמש בכל הקטגוריות, מה שללא ספק יצר זליגת לקוחות. העובדה שאין הבדל בין העגל לפרגית משחקת אף היא לטובתם, וחמגשית ב-59 שקלים לא תמצאו בכל מקום. בהחלט הוגן.

באשר לשווארמה, הייתי מדרג אותה כ"טובה". הלאפה הייתה מצוינת, הבשר חביב אבל ראוי ליותר תיבול. בביסים מסוימים הוא הרגיש לי מעט תפל, אם כי בסך הכול היה יותר מבסדר. מנות הצד מוגשות בנדיבות ובשורה התחתונה זה מקום שאתן לו עוד יותר מצ'אנס אחד בעתיד, גם בזכות הנגישות הגבוהה שלו עבורי. במדד הכמות/איכות הוא עובר בהצלחה סבירה.

הנסיך - אהליאב 3, רמת גן

שווארמה הנסיך. דוד רוזנטל
המראה טוב, השווארמה פחות. הנסיך/דוד רוזנטל
  • מחיר בפיתה: 39 שקל
  • מחיר בבגט: 44 שקל
  • מחיר בלאפה: 49 שקל
  • מחיר בצלחת: 59 שקל

בשווארמה הנסיך מתגאים מאוד בדונר. המחירים דומים, מספיק אטרקטיביים ונמוכים משמעותית משמש. השווארמייה ממוקמת ברחוב אהליאב 3, ממש בפינה של תובל, מטרים ספורים משתי המתחרות.

לשווארמה של "הנסיך" קוראים "שווארמה פיסטוק" והגלגל אכן נראה מפתה, כשבשר שחום ועסיסי נוטף ממנו ובתוכו נעוצות חתיכות פיסטוק. יש רק בעיה אחת: המראה מטעה. שווארמה הנסיך היא אולי הגרועה ביותר שאכלתי בתקופה האחרונה.

נתתי למקום צ'אנס פעמיים. בפעם הראשונה שהגעתי הבשר היה חרוך מגלגל שלפחות לתחושתי הסתובב כבר מספר ימים והיה בדרכו להסתיים. זה היה בלתי אכיל. 'תקלה', חשבתי לעצמי, והגעתי במרווח של שבוע בפעם השנייה. ובכן, מסתבר שזו לא תקלה אלא שיטה. עם בשר כל כך חרוך וחסר טעם, קשה להעריך את התוספות (הצ'יפס והסלט היו לא רעים, אבל מה זה משנה?)

אף פעם לא נעים לקטול. אנשים עבדו קשה כדי להקים עסק, בנו אותו בעמל רב ומנסים לייצר מוניטין, אלא שאחרי הגישה המסויגת הזאת הזאת חובה לומר את האמת - יש סטנדרט מסוים שצריך לעמוד בו והנסיך נמצא עמוק מתחת לקו האדום כרגע. מכיוון שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני (ובמקרה הזה אפילו שניוני), הנסיך איבד אותי לתקופה הקרובה. אולי מתישהו, בעוד כמה חודשים, אערוך שם ביקור נוסף, בתקווה שעד אז יאמינו בעלי המקום בהחלפה תכופה יותר של הגלגל ובתיבול נאות יותר של הבשר.

שווארמה שמש

  • מחיר בפיתה: 46 שקל
  • מחיר בלאפה: 56 שקל
  • מחיר בחמגשית: 72 שקל

תגדילו את הפיתה ו/או תורידו את המחיר ואחשוב לחזור להיכנס אליכם.

פסק הדין

הזכרתי קודם את שדרת השווארמיות המצוינת של רחוב יפו בעיר התחתית בחיפה, דוגמה ומופת לכל חובב של גלגלים מסתובבים. האם מתחם הבורסה בדרך לשם? אפילו לא קרוב. ובכל זאת, אם אתם עוצרים שם, במשוואת כמ"א (כמות-מחיר-איכות) אפנדי מנצחת בגדול. שמש לא כדאית בגלל שחיטת הארנק והנסיך חייב, פשוט חייב שיפור מהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully