וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז טקסס, גבעתיים: ההמבורגר הכי טוב בעיר קם מהאש, והביא חברים

26.7.2022 / 8:30

בלי להתבכיין, בלי להתלונן, בלי להתייאש, עם הסטייק הכי מפתיע (והכי משתלם) שאכלנו לאחרונה

פריז טקסס נשרפה הלילה - צפו בנזק שנגרם למקום/יואב גוטמן

רובם היו מנצלים את ההזדמנות כדי לעשות חושבים. חלק היו קופצים על ההפוגה הכפויה, ש"סונכרנה" ממילא עם החופש הגדול, ויוצאים לנפוש קצת עם הילדים. אחרים היו מורידים הילוך, מסדירים נשימה ודופק - ומהססים. כך או כך, כמעט כולם היו מתלוננים, מתבכיינים, מתעצבנים ומתייאשים. אבל לא האנשים שעושים את "פריז טקסס".

פחות מחודש עבר מאז ששריפה כילתה את מזללת ההמבורגרים המצליחה באזור הבורסה של רמת גן, המשטרה עדיין תרה אחר פיענוח, אבל מסעדה חדשה כבר הוקמה כמה מאות מטרים משם. ימים ספורים של הרצה משוגעת ומיוזעת, התנפלות המונית מוצדקת כבר מורגשת, ובקרוב גם העוגן של מתחם המכולות יקום מהאפר, ינער את עצמו, ויחזור להאכיל את סובביו.

כן, שני מקומות במקום אחד. זה לא מהלומת-נגד. זה נוק-אאוט. זה לא קאמבק. זה שיעור לחיים.

העוגן השמנמן עדיין מוטל. פריז טקסס

השריפה הכניסה אותנו להלם, והפתיחה הגבעתיימית הגבירה אותו, אבל ביקור במקום סידר מהר מאוד את הראש, ועוד יותר מהר את הבטן

הארוחה האחרונה ב"פריז טקסס" הרמת-גנית הותירה המון סימני שאלה לגבי המתחם העירוני, ומעט מאוד סימני שאלה לגבי האוכל (וגם הצעה אסרטיבית לדיל הרפקתני עם שחר חסון, אבל זה פחות חשוב) - מדובר היה, בלי התפתלויות ובלי פוליטיקות, בהמבורגר הכי טוב שאכלנו באזור גוש דן לאחרונה. ואכלנו.

השריפה הכניסה אותנו להלם, והפתיחה הגבעתיימית הגבירה אותו, אבל ביקור במקום סידר מהר מאוד את הראש, ועוד יותר מהר את הבטן.

התפריט שועתק כמעט במלואו - עוגן שמנמן של המבורגרים (כולם בגודל 220 גרם, כולם מ-100% בשר בקר מיושן מגידול מקומי), שני כריכים בדמות ספייסי קריספי צ'יקן וסלופי ג'ו, מנות-צד מצוינות, שני סלטים, שתי גירסאות כנפיים, ו"אולטימייט צ'יפס" עתיר שחיתויות.

אה, ומקרר.

המלבן הצונן והשקוף שהוצב בירכתי "פריז טקסס" החדשה נלחם בעוז בלחות יולי-אוגוסט ודורש עבודת וישרים בלתי פוסקת. כשזה קורה, נחשף מה שהוא השדרוג הגדול ביותר שנולד מהמהלך.

מבחן ההישרדות

המבורגר מהטובים שיש כאן, בקלות

לכתבה המלאה
פריז טקסס, מזללת המבורגרים, גבעתיים. יניב גרנות, מערכת וואלה!
התבססות אורגנית. טבעות הבצל של פריז טקסס/מערכת וואלה!, יניב גרנות
פריז טקסס, מזללת המבורגרים, גבעתיים. יניב גרנות, מערכת וואלה!
עתיר שחיתויות. הצ'יפס של פריז טקסס/מערכת וואלה!, יניב גרנות
הבשר היה קיים הרי, והיד בטח קיימת. עכשיו יש גם מימושים

"פריז טקסס" הגישה בתחילת דרכה סטייקים מצוינים גם לקרניבורי הבורסה, אבל ירדה מהסיפור הזה באופן מהיר יחסית, ונשארה מאז עם חלום, ופנטזיה. הבשר היה קיים הרי, והיד בטח קיימת. עכשיו יש גם מימושים.

תפריט ההרצה מציע, לעת עתה, חמש אפשרויות בשרניות, המתחבאות בצניעות בלתי הולמת במעלה הדף - טרטר (42 שקלים) ויסברטאן קצוץ גס, "וכל מה שטוב בטרטר", סלט קצבים המשדך סקירט סטייק לעלים ירוקים ולווינגרט חרדל (59 שקלים), מנת סטייק וצ'יפס (59 שקלים) קלאסית, "פפר סטייק" (77 שקלים) מנתח פלאנק, עם בייקון טלה, וגם אונגלה (72 שקלים).

האחרון, גודל אידיאלי של נתח קצבים, בלתי-מפלצתי ומושלם-חלוקתי, רוחץ בחמאת לימון ופרמזן, שוכב על עלים ואספרגוס. הוא מגיע בתצורת מדיום שחומה-ורודה-אדומה - כזו שמדינות שמרניות יותר היו ממהרות לצנזר מפאת פורנויותה - ומספק את הפתיח הכי טוב שאפשר להזמין לפני ההמבורגר. "זה הגודל שרצינו", מתארים ההוגים, "כמה ביסים טובים, אבל שלא יפילו את כל השולחן".

השדרוג הכי גדול של המהלך. פריז טקסס

הסמאש המעט ביישן לוקח שתי קציצות קטנות, מחבק איתן דאבל גבינת צ'דר והרבה מאוד בצל אחרי הרבה מאוד מחבת. התוצאה היא חופה של בשר ומיצים, וזוג שלא רוצה לזוז מהכיסא בירח הדבש

מלבדם, כאמור, רוחשת הפלאנצ'ה המבורגרים - הנוחתים עליה מתפריט מובנה ומהודק, אך גם מקומבינציית תוספות מופרעות, המורכבות על ידי לקוחות מופרעים עוד יותר.

יש "רגיל" ככל שאתם יכולים לקרוא למעולה רגיל, ויש צ'יזבורגר, יש "דיפינג בורגר" עם רוטב צרפתי לטבילה ו"פנטסטיק משרום" (69 שקלים) עם חמאת כמהין, פטריות ביין, חמאה וגאודה, ויש "רודיאו דרייב" (72 שקלים) עם סנט מור, ריבת חלפיניו ורוטב צ'יפוטלה.

ה"אולטימייט בורגר" (72 שקלים) מצדיק את שמו על ידי הוספה של רוטב ג'ק דניאלס, קורנדביף, צ'דר וטבעות בצל, ה"סופר הוט אלבמה" (76 שקלים) שופך גבינת פרובלונה ואבוקדו, בייקון טלה וקומבינציית רטבים חריפה, והסמאש המעט ביישן (55 שקלים) לוקח שתי קציצות בגודל 110 גרם, מחבק איתן דאבל גבינת צ'דר והרבה מאוד בצל אחרי הרבה מאוד מחבת. התוצאה היא חופה של בשר ומיצים, וזוג שלא רוצה לזוז מהכיסא בירח הדבש.

פריז טקסס, מזללת המבורגרים, גבעתיים. גיל אבירם,
אין צורך בפילטר. פריז טקסס/גיל אבירם

קשה עד בלתי אפשרי לדעת מה עבר בראש של יואב גוטמן, איתמר וינטרוב וערן בכור מול האש מאכלת החלומות שהזעיקה אותם באמצע הלילה לקונטיינרס.

קשה עד בלתי אפשרי להבין מאיפה השלישייה הזאת לקחה אנרגיה כדי לא להתייאש, להגיד לחברים ולבני משפחה שעכשיו זה בדיוק *לא* הזמן לנוח, ולצאת שוב לדרך.

התוצאה היא כנראה שיא ישראלי חדש בפתיחת מקום, והתבססות אורגנית לחלוטין בלב רחוב כצנלסון ההומה בגבעתיים. ככה זה אש.

"פריז טקסס", כצנלסון 59, גבעתיים, ראשון-חמישי, 12:00-24:00, שבת 16:00-24:00, 03-7506070

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully