וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא האמנו שגם תורה של המסעדה הזאת יגיע להיסגר

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 14:31

אחרי 44 שנות פעילות מסעדת פקין תסגור החודש דלתות בפעם האחרונה, ומבחינתנו מדובר בסיומה של תקופה. אז עד מתי אפשר לבוא לאכול אגרול שמנוני עם רוטב זרחני? ומה סיפר לנו בעצב הבעלים שלה, בעיצומו של משבר הקורונה?

מסעדת פקין. אייל גרניט,
מסעדת פקין. נוסטלגיה/אייל גרניט

בשנות ה-70, כשהקולינריה בישראל בכלל ובתל אביב בפרט, הייתה רחוקה שנות אור ממצבה היום, המטבח השולט בארץ, היה דווקא המטבח הסיני. היה זה אחד המטבחים האהובים והפופולארים בישראל, לפחות בפרשנות המקומית שהעניקו לו, בעיקר בזכות שתי נציגות בולטות של הז'אנר. מסעדות שף עוד לא ממש היו כאן, וכשרצינו להתפנק הלכנו לסינית האדומה, או לפקין. ובכן את גורלה של הסינית האדומה כולנו מכירים, וכעת, אחרי 44 שנה, הגיע הזמן להפרד גם מפקין הצפון תל אביבית.

מסעדת פקין נפתחה בגלגולה הראשון בשנת 1978 ברחוב יד חרוצים בתל אביב והייתה לאחת משלוש המסעדות הסיניות הראשונות בישראל והיחידה שנותרה מביניהן עד היום. לאחר מכן עברה לפעול ברחוב דיזנגוף וב-30 השנים האחרונות פעלה בשכונת צהלה בתל אביב.

לפני שש שנים התחלפה גם הנהלת המסעדה, שביקשה לשמור על צביונה. בשנים האחרונות ניסו בפקין לרענן מעט את העניינים עם אירוח של שפים מובילים כמו ישראל אהרוני ורועי סופר.

פקין. אנטולי מיכאלו,
מסעדת פקין. נלחמה עד הסוף/אנטולי מיכאלו

בני קנטר, בן ה-74 מי שהקים את פקין, לפני 44 שנים, חזר בשנים האחרונות לנהל אותה. בראיון שערכנו עמו לפני שנתיים, בעיצומו של משבר הקורונה אמר אז בכאב "החיים ישתנו. תמיד אמרתי שמסקרן אותי לראות מה מכל איומי הארמגדון יגיע בסוף. לא חשבתי שאני אשב במרפסת הביתית שלי ואסתכל איך העולם מחלק את הקלפים שלו מחדש", מעיד קנטר, תוך שהוא מנסה להפיק מעט לקחים מהמשבר. "אנחנו מעולם לא היינו מסעדת-שף. מעולם לא גבה לבבנו, אבל כן יש מסעדות שצריכות לעשות עכשיו חשבון נפש", אמר, "בתנ"ך, המילה משבר מציינת גם את הנקודה ברחם שאליה מגיע העובר לפני הלידה, וממנה הוא יוצא לעולם. אלו חיים חדשים, וגם זו הזדמנות לחיים חדשים, לענף ולכולנו".

הראיון עם הבעלים המיתולוגי של פקין

לא חשבתי שאני אשב במרפסת הביתית שלי ואסתכל איך העולם מחלק את הקלפים שלו מחדש"

לכתבה המלאה

המסעדן לי פן, הבעלים של פקין בשנים האחרונות מסר בתגובה "עצוב. פקין האהובה, שגדלתי בה בתור ילד והפכתי להיות הבעלים שלה, נסגרת. אחרי התלבטויות רבות, הוחלט לסגור את המקום ולצאת לדרך חדשה. זהו פרק ישן שנסגר כדי שניתן יהיה לפתוח פרק חדש. אני מזמין את האורחים שלנו לבוא ולהנות מהמאכלים האייקונים והאהובים בחודש האחרון של המסעדה".

מסעדת פקין תפעל עד סוף החודש, ה-31 באוגוסט, ועד אז אתם יכולים להגיע ולאכול את המנות האייקוניות כמו בקר בחצילים, עוף חמוץ מתוק, עוף בקשיו, מרק תירס וכמובן אגרול עם רוטב אדום זרחני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully