וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לשבור קופת חיסכון: היינות הכי טובים (ומשתלמים) לראש השנה

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 14:58

אבי אפרתי בוחר את היינות המומלצים לחג, כולל כאלה שיחזירו לכם עודף מ-50 שקלים

עד 70 שקלים

ברקן, גולד, קברנה סוביניון. יח"צ,
ברקן, גולד, קברנה סוביניון/יח"צ

ברקן, גולד, קברנה סוביניון 2020, 39 שקלים

אם יקב גדול נמדד ביכולתו לייצר יין מרכולים בסיסי וזול באיכות נאה, ברקן יוצאים עם "גולד, קברנה סוביניון 2020" מצוין ממש. יש כאן בפירוש המון יין במעט כסף. גוף מלא ומורכבות רבים דיים להחזיק אפילו ארוחת בשרים.

היוצר, בראשית, פטי ורדו 2020. יח"צ,
היוצר, בראשית, פטי ורדו 2020/יח"צ

היוצר, בראשית, פטי ורדו 2020, 40 שקלים

אדום עוצמתי, פירותי, מוחצן, שמח וללא ספק מיינות ה-value for money הבולטים על מדפי החנויות בערב ראש השנה הנוכחי.

כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון מרלו. איל קרן,
כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון מרלו/איל קרן

כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון מרלו 2021, 45 שקלים

רמל של השנים האחרונות שידרגו את סדרת "פרייבט קולקשן" לרמות אחרות לגמרי. מדובר ללא ספק באדום הכי טוב ש-45 שקלים יכולים לקנות. גוף בינוני בנוי היטב, עיגול וריכוך מצד המרלו, חמיצות טובה. יין שקונים בארגזים ושומרים לחורף.

בנימינה, & Wine בשר בקר 2021. אפרת אשל,
בנימינה, & Wine בשר בקר 2021/אפרת אשל

בנימינה, & Wine בשר בקר 2021, 60 שקלים

סדרה חדשה של יקבי בנימינה שבה מפיקים יינות המיועדים למאכלים מוגדרים, בתמחור מקטגוריית ה"זול-בינוני". היין הנוכחי מיועד לבשר בקר, מספק את הסחורה במידה של איפוק נאה,לא ישתלט על השבר אלא ילווה אותו, ומספק תמורה ראויה לגמרי ל-60 שקלים.

טפרברג, אינספיירד, סוביניון בלאן – פרנץ' קולומבארד. אייל קרן,
טפרברג, אינספיירד, סוביניון בלאן – פרנץ' קולומבארד/אייל קרן

טפרברג, אינספיירד, סוביניון בלאן - פרנץ' קולומבארד 2021, 70 שקלים

ארומאטי, פריך, רענן ומוחצן; היין הזה הוא הנציג הלבן של עולם היין החדש בטעימה. הוא עשוי ללא דופי ואוהבי יינות מהסוג הזה יהנו ממנו מאד לצד סביצ'ה, טרטר ושאר חברים מן הים בשולחן החג.

עודף ממאה

מולי, פט נאט אשכולית ורודה. יח"צ,
מולי, פט נאט אשכולית ורודה/יח"צ

מולי, פט נאט אשכולית ורודה 79 שקלים

משקה מבוסס אשכולית ורודה מתובלת של בית המשקאות הבוטיקי "מולי". תסיסה טבעית שהחלה במיכלי נירוסטה ונמשכה בבקבוק יצרה משקה שישמש כאפריטיף או מלווה נפלא למנות ראשונות. יש כאן עכירות, מרירות ונוכחות מהממת לשפע תבלינים ופרחים. פחות מתאים לארוחה מלאה אבל לחלוקה לארבעה עד שישה לוגמים עם חיך מנוסה ומתקדם שלא חוששים ממריר, הוא מושלם. חייב להילגם קר מאד או על קרח.

תבור, אקו, אדום. מיכל סודאי,
תבור, אקו, אדום/מיכל סודאי

תבור, אקו, אדום 2016, 89 שקלים

סדרת "אקו" של תבור היא אושר גדול. להבדיל מרוב תוצרי היקב את היינות שלה מוצאים בחנויות יין, להבדיל ממרכולים, והיא כוללת לבן, רוזה ואדום. האדום הנוכחי שתבור שחררו מבוסס על קברנה סוביניון, מרלו, סיקה וקברנה פרנק וצבר מספר שנות התיישנות. הוא יין לא פחות ממצוין שניכר באיפוקו, איזונו והמקדם הגסטרונומי שלו. מחפשים אדום עם עודף ממאה? הנה אחת הרכישות היותר טובות על המדפים כרגע.

רקנאטי, גליל עליון, כרם לבנון קברנה סוביניון. עמרי מירון,
רקנאטי, גליל עליון, כרם לבנון קברנה סוביניון/עמרי מירון

רקנאטי, גליל עליון, כרם לבנון קברנה סוביניון 2019, 95 שקלים

קברנה סוביניון זני איכותי במיוחד, ששומר הן על מאפייני הזן והן על מאפייני הטרואר - מול הרי לבנון. גוף בנוי היטב, לא שרירי מידי, פרי מקסים, לא עמוס מידי, חמיצות מצוינת, ניקיון ואיפוק. ילווה בהצלחה גם בשרים איכותיים ממש. תמורה מעולה ממש לכסף.

כישור, ויונייה 2021. יח"צ,
כישור, ויונייה 2021/יח"צ

כישור, ויונייה 2021 95 שקלים

חומצי, ארומאטי, מינרלי, עם נוכחות לפרי צהוב, נגיעה טרופית ומידה של שמנוניות. יופי של ויונייה מיופי של יקב. מטובי הלבנים המקומיים במחירי הביניים.

עד 130

דלתון, Grounded,  צורימן 2021. יח"צ,
דלתון, Grounded, צורימן 2021/יח"צ

דלתון, Grounded, צורימן 2021, 110 שקלים

ייו אדום מהזן הקדום צורימן שחור, מצפון רמה"ג. התיישן 8 חודשים באמפורות (כדי חרס), כמו בימי קדם. מתובל, עשבוני, ארומאטי ופאנקי למדי. מתאים לבשרים מעושנים וגבינות קשות. יין מצוין ממש, למבינים. טוב יהיה אם ביקב דלתון ימשיכו לתת ליינן גיא אשל יד חופשית לעוד מיזמים מקוריים.

ברבדו, שיראז 2020. יח"צ,
ברבדו, שיראז 2020/יח"צ

ברבדו, שיראז 2020 119 שקלים

בברבדו, "יקב הפרופסורים", עושים יינות "עולם חדש" מצוינים מסוגם. כזה הוא גם היין הנוכחי שיש בו עוצמה, מוחצנות, אלכוהוליות רבה והוא עשוי ללא כל דופי טכני.

אחת, רוסאן-ויונייה 2021. יח"צ,
אחת, רוסאן-ויונייה 2021/יח"צ

אחת, רוסאן-ויונייה 2020, 120 שקלים

"אחת" הוא היקב האישי והזעיר של היננית ניצן סברסקי. היין הנוכחי, האיכותי מאד, מבוסס 58% רוסאן ו-42% ויונייה. זהו יין ארומאטי שניחן במקדם מינרליות נאה, שפע ניואנסים ומידה מבורכת של תחושת איבוק, פועל יוצא של ההתיישנות על השמרים. לוגמים מנוסים, חובבי לבנים של דרום צרפת, יעופו מאד על היין הזה.

אבוהב, מרקא יעלה 2020. יח"צ,
אבוהב, מרקא יעלה 2020/יח"צ

אבוהב, מרקא יעלה 2020, 120 שקלים

בלנד מבוסס מרלו (70%) וסירה (30%) של אבוהב, יקב הבוטיק הצפתי הכשר למהדרין. פרי דחוס, בשל מאד, כוח ועוצמה, נוכחות עזה לעץ ואינטנסיביות רבה. תמורה לא רעה בכלל לכסף.

פלדשטיין, גילגמש 2019. יח"צ,
פלדשטיין, גילגמש 2019/יח"צ

פלדשטיין, גילגמש 2019, 120 שקלים

היינן המחונן והוותיק אבי פלדשטיין משגר בלנד אדום מבוסס קברנה סוביניון, סירה, קריניאן, גרנאש, ארגמן ורוסאן. שמו של היין ניתן לו כאזכור לאפוס האשורי "עלילות גילגמש" והוא מלא נפח, עם יסודות ים תיכוניים מוחשיים, נוכחות ברורה לירקרקות וחמיצות מצוינת. מטובי האדומים בקבוצת המחיר.

פינטו, חולות, לבן 2020. יח"צ,
פינטו, חולות, לבן 2020/יח"צ

פינטו, חולות, לבן 2020, 130 שקלים

פינטו הוא יקב בוטיק חדש הממוקם בירוחם, עליו חתום מקצועית היינן יעקב אוריה. "חולות, לבן 2020" הוא בלנד מבוסס רוסאן ומעט שנין בלאן מכרמים בנגב (מצפה רמון ורמת הנגב). כמו טובי היינות הלבנים מאיזורים גבוהים בנגב, הטרואר הייחודי מעניק אופי ללא תחרות. כמו טובי היינות של אוריה, יש בו עומק, מינראליות ויובש נהדרים. יין אוכל לבן יבש לא פחות ממצוין.

130 צפונה

רזיאל, רוזה 2021. יח"צ,
רזיאל, רוזה 2021/יח"צ

רזיאל, רוזה 2021, 139 שקלים

קסטל, ראשון היקבים העצמאיים בארץ שגדל עם השנים והפך למתועש, נודע בבלנדים הבורדולזיים המצוינים שלו: גראנד וין ופטיט קסטל. ליין היין הקטן שפתחו בני משפחת קסטל בחצר ביתם ברמת רזיאל מכונה "רזיאל" והאוריינטציה שלו שונה לגמרי. זה כמעט יקב גראז' שעושה יינות בסגנון ים תיכוני - דרום צרפתי. הוא עולה אמנם לא מעט אבל איכויותיו ראויות מאד. הפרי מאופק, היובש טוב, יש מידה נאה של איבוק והמקדם הגסטרונומי מצוין.

יתיר, נחל יתיר 2019. יח"צ,
יתיר, נחל יתיר 2019/יח"צ

יתיר, נחל יתיר 2019, 150 שקלים

75% סירה והשאר מלבק מיער יתיר חוברים לאדום שמייצג את יקב יתיר במיטבו: מלא, פירותי, מתובל, עשיר ואלגנטי מאד. על קו הרצף המבדיל בין עולם היין הישן החדש הוא הרבה יותר קרוב לזה האחרון. ככזה, הוא עשוי מצוין.

ויתקין, גרנאש בלאן 2021. יח"צ,
ויתקין, גרנאש בלאן 2021/יח"צ

ויתקין, גרנאש בלאן 2021, 150 שקלים

גרנאש לבן הוא מהזנים היותר מרתקים שמגדלים כאן. הוא גם נדיר מאד, גדל במשורה וזהו הבציר התשיעי בלבד להפקתו על ידי ויתקין - היקב שהיה חלוץ המהפיכה הים תיכונית בעולם היין הישראלי. אף הדרי ועשבוני, חיך מינראלי, מורכב ממש ומרתק ממש. זה יין דרום צרפתי באופיו אבל כזה המיועד למתקדמים בלבד. שווה לשים את היד על שני בקבוקים ולהניח אחד להתיישנות. יין שלגימתו קר ממש כמקובל רק תפגע במורכבותו ושיותר ממומלץ להניח לו לנשום שעה לפחות טרם לגימה.

אלכסנדר, רזרב, קברנה פרנק. יח"צ,
אלכסנדר, רזרב, קברנה פרנק/יח"צ

אלכסנדר, רזרב, קברנה פרנק 2019, 165 שקלים

צבע אדום סגלגל, באף פרי אדום ושפע תבלינים, בחיך פרי מרוכז ועומס רב. כמו כל יינות יקב אלכסנדר, זהו יין מוחצן מאד שעשוי לא פחות ממצוין במסגרת חוקי הז'אנר אליו הוא שייך. יין-יין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully