וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף יש כאן מקום כמו הטברנות העממיות האמיתיות ביוון

עודכן לאחרונה: 21.10.2022 / 11:01

היד שעל האוכל הבסיסי ב"היווני" טובה ואוהבת, התמחור מגוחך במונחים שהתרגלנו לבלוע כאן בשנה האחרונה והנעימות שורה בכל

היווני. אשר חביבי,
היווני/אשר חביבי

"היוונייה" הוא בר אוכל שמוביל אשר חביבי בשוק הכרמל כבר למעלה מ-11 שנים. זה אחד המקומות המתוקים והנעימים בשוק, שהוא תמיד הימור בטוח כשרוצים לנשנש וללגום משהו על הבר, תוך כדי קניות בשוק. בחודשים האחרונים החל חביבי להפעיל, לגמרי מתחת לרדאר, את "היווני" - בר אוכל בשוק בצלאל, תחת כותרת המשנה "אלכוהול ומזטים".

שפע שולחנות ברחבה החיצונית בצירוף שולחנות נוספים בפנים, מפות משובצות לבנות כחולות, מוסיקה יוונית ותמונות עם צילומים מיוון; לא האלמנטים העיצוביים הבסיסיים והצנועים הם היוצרים את תחושת האותנטיות שמרגישים מייד כשמתיישבים אצל היווני. זו העובדה שמדובר במקום אמיתי להבדיל מסינתטי. הבעלים לוקח, מארח, מבשל, מגיש וגם מפנה מהשולחן. טוב, יש מלצרית שעוזרת לו. אבל יש משהו ב"היווני" שמזכיר את הטברנות העממיות האמיתיות האלו, שתמצאו בכל מקום ביוון.

לא רק שהתפריט איננו יומרני, הוא עממי. יש בו את החשודים המיידיים מגזרת המזטים (צזיקי, עלי גפן, פאבה וחברים), שני סלטים ודגים במיני ורסיות - מסביצ'ה, דרך קלמרי וסרדינים מטוגנים ועד לתבשיל קציצות פיקנטי. בגזרת המשקאות משובצים מיני אוזו, בירה יוונית (מיתוס), סנגריה לבנה ואדומה וקוקטיילים בסיסיים ביותר. זה לא מקום שחייבים לאכול בו ראשונה ועיקרית. אפשר להסתפק גם בדרינק וסלט או כמה מזטים ותו לא.

היווני. אשר חביבי,
פלפל פדרון ביווני/אשר חביבי

התחלנו עם שתי מנות מאגף המזטים: פלפל פדרון (28 שקלים) וסקורדליה (33 שקלים) לצד סלט יווני (45 שקלים). במנת הפדרון שמונה פלפלונים צרובים כהלכה, ללא חריכת חסר או יתר וללא פדרון סורר ומורה מהסוג החריף. הסקורדליה הייתה דחוסה במידה, שעועיתית כמתבקש ונטתה אל הצד החמצמץ. מכל הארוחה הזו, ששפעה ביטויי יד מדויקת, זו הייתה המדויקת קצת פחות. הסלט, עם ירקות חתוכים גס כמו ביוון, להבדיל מקצוץ כמו במקומותינו, זיתים, צלפים ופטה מצוינת, היה טוב ממש. עניין של חומרי גלם בעיקר.

המשכנו לספיישל ברוסקטה קלמרי (60 שקלים). על שתי פרוסות לחם נחו די הרבה קלמרי טרי צרוב על סלט טורקי עם בצל ירוק קצוץ. זו הייתה מנה רבת קסם. פרוסות הלחם היו עבות וטובות, עם "קשה" מתפצח, הסלט הטורקי היה עשיר ועז טעמים, ביתי להבדיל מתעשייתי וטעים-טעים, והקלמרי שמעליו נצרבו בדיוק לנקודה הנכונה. פריכות ה"קשה", ספוגיות הלחם, עזות הסלט טורקי וימיות הקלמרי החרוך; כל אלו חברו זה לזה למנה עממית שחוכמת הטעם הפשוט והטוב והיד האוהבת והמדייקת הפכו אותה למנצחת.

המשכנו למנת ביניים נוספת, פרליני אנשובי (55 שקלים), וקצת נבהלנו ממנת הענק שהגיעה לשולחננו - לא ביניים ולא נעליים. המון אנשובי מטוגנים בפירורי לחם, עם איולי ולימון. הזמנו אותה כי רצינו רק לנשנש עוד קצת בטרם עוברים לדגים אבל היא הייתה כה משמחת שוויתרנו על כל עקרונות התזונה שלהם אנחנו משתדלים להיות נאמנים רוב ימות השנה, עד כדי כך שחיסלנו את הטוגנים בידיים. כמה פשוט, ככה טעים.

בשבוע שעבר

אנחנו יודעים איפה אכלנו את הארוחה הגרועה של השנה, אבל מי מסעדת השנה שלנו?

לכתבה המלאה
היווני. אשר חביבי,
ברוסקטה קלמרי, חוכמת הטעם הפשוט והטוב והיד האוהבת והמדייקת הפכו אותה למנצחת/אשר חביבי

מפאת גודל המנה הקודמת ויתרנו על אחת משתי מנות הדגים שעליה זממנו, והסתפקנו בתבשיל קציצות דגים (70 שקלים) - שלוש קציצות מבוססות מוסר, ברוטב עגבניות חריף ממש וטעים ממש. מנה ביתית, עממית, לא בדיוק יוונית אבל למה להיות קטנוניים.

כשהתעניינו בקינוחי היום הסביר לנו חביבי שחלק מהזמן הוא מכין קינוח אבל היום לא ממש יצא לו. המלצרית הפנתה אותנו לגלידריה הצמודה ואמרה שהם מפנים אליהם ושאפשר בהחלט לשבת עם הגלידה במסעדה. כך עשינו והאמת שדי הצטערנו. כל ארבעת הטעמים בשני גביעי הגלידה שדגמנו התגלו כמתוקים מדי, בעייתיים במרקמם, רחוקים מאוד מכל איכות בסיס מתבקשת. קצת חבל. עד עכשיו היינו בהחלט שבעי רצון ובהסתמך על דגימתנו מהיווני אפשר להניח שקינוח מטעמו היה לכל הפחות נחמד. אבל זה לא פגם בתחושה הכללית מערב הנשנושים החביב.

seperator

היווני הוא תוספת סימפטית לגמרי לנוף. לא מדובר במקום שמתיימר להיות שחקן משמעותי בסצנה אלא בבר אוכל ולגימות עממי שלא מכוון גבוה אבל את הפשוט והבסיסי עושה היטב ממש. לא מתפשרים שם על חומרי הגלם, שמדיפים טריות ורעננות. היד שעל האוכל הבסיסי טובה ואוהבת, התמחור מגוחך במונחים שהתרגלנו לבלוע כאן בשנה האחרונה והנעימות שורה בכל. תרצו, הנה עוד מצטרף, הפעם מכיוון יווני מסורתי, לגל הברים הגסטרונומיים נטולי היומרה והסימפטיים, שמתנהלים עם הפנים לרחוב, שהולך ומתרחב לאחרונה. אמנם רובד ההתייחסות הידענית ליין חסר כאן, אבל האהבה לאלכוהול רבת נוכחות וגם בבירה מחבית יודעים בהחלט לטפל.

כמבקר שטורו מוקדש רוב הזמן למסעדות חשובות, לכל הפחות חשובות בעיני עצמן, אני מוצא את עצמי מתבקש לא מעט על ידי מכרים ומיודעים להמליץ על מקומות פשוטים וחמודים, שאפשר לצאת אליהם בכיף בערב, לשתות הרבה ולאכול נחמד. להלכה בקשה טריוויאלית, כמעט בנאלית; למעשה, משימה לא לגמרי אפשרית, כי יש מעט מקומות כאלה. היווני הוא לגמרי כזה וצריך להחזיק לו אצבעות שיכה שורש ולנו שיישאר כמו שהוא.

היווני, בית לחם 3 ת"א

חשבון:

פלפל פדרון - 28
סקורדליה - 33
סלט יווני - 45
ברוסקטה קלמרי - 60
פרליני אנשובי - 55
תבשיל קציצות דגים - 70
פעמיים שליש בירה מחבית - 50
חצי ליטר בירה מחבית - 29
סך הכול: 370

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully