וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארלי (aerli): קולי נאלם ליבי נרגש בא לשכונה קרמבו חדש

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 8:21

העונה החלה: קרמבו חדש נחת בארץ והוא לא דומה לשום דבר אחר שטעמנו קודם

קרמבו ארטיזנלי מדנמרק. באדיבות aerli,
קרמבו ארטיזנלי מדנמרק/באדיבות aerli

הטמפרטורות עוד לא ממש החלו לרדת, אבל באוויר יש כבר תחושה של סתיו וזהו האות, הסימן הרשמי לפתיחת עונת הקרמבו בארץ, פינוק החורף האולטימטיבי שלנו. ובעוד שבחברת יוניליוור המשווקת העקרית כבר מדברים על העלאת מחירים וכנראה גם מחסור צפוי, אנחנו טעמנו קרמבו מעולם אחר שבשקט-בשקט עשה לכאן עליה מדנמרק בחודש האחרון.

אם תשאלו כל דני גאה, הוא יגיד לכם שארץ מוצאו של הקרמבו היא דנמרק, שם הוא מכונה אגב, פלו דה בולר (flodeboller), שפירושו כדור שמנת. ולמרות שהמוצר הדני כמו גם הישראלי, אינו מכיל בכלל שמנת, אתם יכולים לתאר שאת שמו הוא קיבל בזכות מרקמו הענוג.

בשנה שעברה הייתה זו חברת ווילי פוד שהחלה לייבא לארץ קרמבו מדנמרק, אבל אל תבלבלו בין הקרמבו הדני המסחרי הנמכר בארץ תחת השם "תן בו" לבין העולה החדש, הפעם מדובר במוצר שונה.

קרמבו ארטיזנלי מדנמרק. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
הוא רק נראה תמים. קרמבו ארטיזנלי מדנמרק במילוי אוורירי/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד

בהבדל ניתן להבחין כבר עם הביס הראשון ורעש הפיצוח של שכבת השוקולד העבה והאיכותית העשויה שוקלוד מריר מ-60 אחוזים מוצקי קקאו של חברת קליבו. קרם הביצים בפנים רך ואווירי באופן מיוחד, עשוי ביצים אורגניות, למקרה ששאלתם, ומתובל וניל מדגסקר אמיתי.

ומה בנוגע לביסקוויט? הוא בכלל לא קיים. את כל ה'מבנה הקרמבואי' מחזיקה שכבת שוקולד עבה מחוזקת בפולי קקאו גרוסים, מה שהופך אותו למתאים גם לנמנעים מגלוטן.

עוד בוואלה!

המקום הכי חם בחורף: התגנבנו למפעל קרמבו

לכתבה המלאה
קרמבו ארטיזנלי מדנמרק. באדיבות aerli,
מפעל קטן לייצור קרמבו הפועל על אנרגיה ירוקה מהרוח/באדיבות aerli
"שום דבר ממה שאכלתי בארץ לא הזכיר לי את הטעם של המקור. הרגשתי שהישראלים שכל כך אוהבים קרמבו, בכלל לא מבינים מה הם מפסידים"

"בדנמרק לכל שוקולטייר יש את הקרמבו הארטיזנלי הייחודי שלו ובבתי הקפה הם מוגשים לצד הקפה כמו פרלינים" מסביר יעקב מלכיאור, מי שעומד מאחורי הבאתו לארץ של העולה החדש.

מלכיאור שבעצמו עלה לארץ בצעירותו מדנמרק, לא שכח מעולם את טעמו המתוק של המעדן הדני. "שום דבר ממה שאכלתי בארץ לא הזכיר לי את הטעם של המקור. הרגשתי שהישראלים שכל כך אוהבים קרמבו, בכלל לא מבינים מה הם מפסידים", הוא מסביר את החלום שקינן בו תמיד על הבאתו של כדור השמנת מילדותו לארץ. אבל בקורונה, כשכל העולם עצר מלכת והיה רגע זמן לחשוב ולחשב מסלול מחדש, זה קרה - מלכיאור, כבר לא ילד, אלא אבא בעצמו, החליט שחלומות צריך להגשים.

קרמבו ארטיזנלי מדנמרק. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
שומעים את ההבדל בביס הראשון. שכבת שוקולד עבה ופציחה/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד

אחרי לא מעט טעימות של יצרני קרמבו מקומיים בדנמרק וניסויים, כי מסתבר שלא כל כך קל לייבא קרמבו במטוס - לחץ האוויר גורם להם להתפוצץ, הוא התחיל להביא לארץ את קרמבו הגורמה הדני הראשון לארץ.

ארלי (aerli), תתחילו לשנן, הוא שמו של מותג הקרמבו שלבסוף נבחר על ידי מלכיאור ופירוש שמו הוא כנות בדנית. לפחות שמונה טעמים שונים של קרמבו מייצר מייקל לארסן, גיק של קרמבו והבעלים, במפעל הבוטיק הקטן שלו הפועל על אנרגיה ירוקה של הרוח. כולם, עשויים מחומרי גלם איכותיים בלבד, תוך הקפדה על שמירה של איכות הסביבה. בין הטעמים של לארסן תמצאו קרמבו עם מלח גס, קרמבו עם קוקוס, קרמבו במילוי ורוד של תות ורוברב, קרמבו עם מרציפן ועוד.

קרמבו ארטיזנלי מדנמרק. באדיבות aerli,
מארזי הקרמבו של aerli/באדיבות aerli

כרגע ניתן למצוא בארץ את הקרמבו הקלאסי של aerli במארזים של ארבע יחידות, במחיר 35 שקלים למארז במעדניות וברשתות שיווק כמו טיב טעם, טבע קסטל וניצת הדובדבן.

בעתיד נקווה שיגיעו לארץ גם טעמים נוספים והשאלה האם להתחיל לאכול את הקרמבו מהביסקוויט, אולי כבר לא תהיה כל כך רלוונטית.

  • עוד באותו נושא:
  • קרמבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully