וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תהיו זריזים מספיק, כאן תוכלו לטעום את מנת הגמר של זוכה מאסטר שף

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 11:16

הלל גרדי, רועה הצאן שזכה בעונת העשור של מאסטר שף חובר למצפה הימים לשיתוף פעולה מפתיע, אבל גם מאוד מתבקש

קובנייה דג עם יוגורט של הלל גרדי. יגאל פרידמן,
קובנייה מוסר ים על יוגורט, זרעי עגבניה וקרקר סומק. מנת הגמר של הלל גרדי במצפה הימים/יגאל פרידמן

בשבועות הקרובים יגיש זוכה עונת העשור של מאסטר שף, הלל גרדי, את מנת הגמר שזיכתה אותו בניצחון לצד מנות נוספות במסעדת מלון מצפה הימים, כחלק מסדרה של שש ארוחות חד פעמיות.

גרדי רועה צאן ומטפל באמצעות עיזים, הגיע לתוכנית לאחר שחוות העיזים שבה עבד, נסגרה וחברים שהתענגו על מאכליו, רשמו אותו כמתמודד. עם מנות יוצאות דופן מחומרי גלם שליקט מהטבע ולא פחות חשוב, עם כנות כובשת ואישיות רומנטית שקצת קשה להשיג בימינו, הוא זכה לא רק להגיע לגמר ולנצח, אלא גם להיות אחד המתמודדים המעניינים והמסקרנים שיצאו מהתוכנית בשנים האחרונות.

אז מה לרועה הצאן שמספר איך למד את מהות טעמם של עלים וצמחים יחד עם העיזים במרעה למטבח של בית מלון? במקרה של מלון מצפה הימים החיבור הזה כמעט מתבקש.

הלל גרדי מאסטר שף. יגאל פרידמן,
הלל גרדי בחווה האורגנית של מלון מצפה הימים/יגאל פרידמן

מלון מצפה הימים השוכן למרגלות הר כנען וצופה אל ראש פינה, הכינרת והחרמון היה תמיד שונה בנוף המלונאות הישראלי. מלבד המיקום האסטרטגי והנוף המהפנט, הוא יושב בתוך חווה חקלאית הכוללת 72 דונם של גידולים אורגניים בהם גדלים מרבית הירקות והפירות המוגשים לאורחי המלון וגם רפת המונה כיום כ-50 פרות ודיר עם 200 עיזים. מהחלב שנחלב בכל בוקר בשטח החווה מייצרים במחלבת המלון את כל הגבינות המופלאות המוגשות במסעדת המלון, כולל אפילו את החלב בפינות הקפה האישיות שבכל חדר.

עוד בוואלה! אוכל

המסעדה הגלילית שמגישה סטייקים במחירים שת"א יכולה לחלום עליהם

לכתבה המלאה
החווה האורגנית של מלון מצפה הימים. אסף פינצ'וק,
החווה מונה 72 דונם של גידולים אורגניים בהם גדלים חומרי הגלם המוגשים לאורחי המלון/אסף פינצ'וק

אגריטוריסמו תוצרת הארץ

את המושג פארם טו טייבל (Farm To Table), מהחווה לשולחן או מהחווה לצלחת, שהיום שגור בפיהם של מסעדנים ושפים רבים, לא בטוח שד"ר יעקב ירוס הכיר, כשחלם את המלון לראשונה בשנת 1926 וגם לא כשפתח אותו לבסוף כ-40 שנה מאוחר יותר כבית הבראה. אבל ללא צל של ספק הוא הבין את חשיבות החיבור בין האדם לאדמה כחלק מהצורך להבריא ולרומם את נפשו וגופו.

במקומות שונים בעולם, ובאירופה בפרט, ניתן למצוא אירוח בחוות חקלאיות המכונות לעיתים גם אגריטוריסמו (Agriturismo), תיירות חקלאית המספקת תחת קורת גג אחת חווית אירוח במלואה - מלינה במקום כפרי ופסטורלי הרחק מהמולת העיר ועד ארוחות מחומרי גלם טריים על טהרת תוצרת החווה החקלאית. בארץ, מלון מצפה הימים היה ונשאר חלוץ בתחום האירוח הייחודי.

הלל גרדי בגבנייה של מלון מצפה הימים. יגאל פרידמן,
מהחלב שנחלב בכל בוקר מייצרים את הגבינות עבור המלון. גרדי בגבנייה במצפה הימים/יגאל פרידמן

בשנת 1982 רכש את שטחי החווה והמלון סמי חזן. כבוגר בית הספר מקווה ישראל האמין חזן בדרכו של ד"ר ירוס והמשיך לטפח את שטחי החווה מתוך אמונה שיש להמשיך בקשר ההדוק בין תוצרת חקלאית אורגנית מקומית לבין קולינריה גבוהה. בד בבד הוא גם הפך את חדרי האבן הצנועים, למפנקים יותר ומתאימים לאירוח בוטיקי כולל הוספה של בריכת שחייה וספא, מה שמציב את המלון כאחד המלונות היוקרתיים בארץ.

לפני כשש שנים רכשה את מבנה המלון רשת ישרוטל כחלק ממלונות ה- Exclusive, ולמרות ששטח החווה החקלאית נשאר בבעלותו של סמי חזן, הקשר הסמביוטי בין החווה למלון ממשיך להתקיים כמו בעבר. רונן וולדמן, מי שנכנס לנעלי שף המלון עם הגעתה של רשת ישרוטל, מודה שהוא זוכה לחוויה ששפים מעטים, בטח מתחום המלונאות בארץ, יכולים רק לפנטז עליה. את המנות בארוחת הבוקר והערב הוא משנה ומתאים כמעט בכל יום בהתאם לתוצרת שהחווה מספקת. "עוד מעט" הוא מספר, "יתמלאו גם גדות הנחל הקטן הזורם בשטחי החווה בנענע חבק (נענעת נחלים) ובגרגיר נחלים וגם הם יככבו במנות השונות כמו בכל שנה בעונה זו".

הלל גרדי והשף של מלון מצפה הימים רונן וולדמן. יגאל פרידמן,
השף רונן וולדמן והלל גרדי מבשלים יחד במלון מצפה הימים/יגאל פרידמן

אחרי שנאלץ לעזוב את החווה של משפחת זלצר שנסגרה בהרי יהודה וניצח בגמר מאסטר שף, מצא גרדי את ביתו בחוות עיזים חדשה, חוות עין כמונים הוותיקה, השוכנת במרק 30 דקות נסיעה ממצפה הימים.

שיתוף הפעולה בינו לבין המלון הוא גם הפעם הראשונה של רועה הצאן במטבח מקצועי, ולא סתם מטבח, אלא כזה המחזיק צוות גדול ומאכיל בו זמנית מספר רב של אנשים. ובכל זאת, החיבור של המלון לאדמה והקשר עם וודלמן, שף המלון הרגיש לו נכון וגם מלמד אותו המון, הוא מספר.

אם תהיו זריזים מספיק ותצליחו לשריין מקום לאחת מחמש הארוחות שנותרו בחודש הקרוב, תזכו לטעום לצד המנות של מסעדת המלון גם את מנת הגמר של גרדי - קובנייה מוסר ים על יוגורט עם זרעי עגבנייה וקרקר סומק ומנות נוספות שלו כמו לחם טאבון עם סלסת עגבניות, ציטרה ופטה מהחווה שרופה בטאבון; סלט ניצנים המורכב משלל נבטים כמו נבטי צנונית וברוקלי עם קולורבי פריכים, גרגירי רימון ועלי זעתר ומנה של דג בקונפי שמן זית הראשון למסיק שעבר צריבה בטאבון המותירה אותו רך ועסיסי עם עור פריך מעל.

קונפי לברק בטאבון של הלל גרדי. יגאל פרידמן,
קונפי לברק בטאבון עם זעתר, קרעי פיתה ושום קונפי. מנה נוספת של הלל גרדי/יגאל פרידמן

במידה ולא הספקתם להשיג מקום, תוכלו לתאם סיור בחווה בעין כמונים בה יארח אתכם גרדי ויזמין אתכם ללקט איתו לפי העונה עלי חוביזה, פטריות אוזן יהודה, לטעום פירות אשחר, אלה ועזרר וגם לסיים בארוחת שטח בה הוא צולה את הבשר והירקות בבטן האדמה.

הארוחות הבאות במצפה הימים יתקיימו בתאריכים: 23/11, 28/11, 11/12, 13/12, 18/12. עלות אירוח על בסיס חצי פנסיון במצפה הימים הכולל ארוחת ערב עשירה בסגנון בופה של הלל גרדי יחד עם השף רונן וולדמן החל מ-1463 שקלים. למי שרוצה להזמין ארוחה ללא אירוח ניתן בתיאום מראש בלבד בעלות של 220 שקלים לאדם. לפרטים נוספים ותיאום.

לסיור ליקוט וארוחה עם הלל גרדי, בתיאום מראש מול חוות עין כמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully