וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החצר, הפנקייק והדרינק המושלם: למה להתעצבן, בעצם?

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 8:25

כל מה שטבעונים שוחרי בריאות מחפשים באוכל שלהם מופיע כאן בתפריט, אבל ההפתעה המשמחת באמת מגיעה ממקום בלתי צפוי

חצר MULA. ליהי שורש, מערכת וואלה!
חצר שמרחיקה את המולת הרחוב. MULA/מערכת וואלה!, ליהי שורש

נתחיל אולי מלשבור את אחת הדעות הקדומות הכי נפוצות על טבעונים - אנחנו, ממש כמוכם, אוהבים את האוכל שלנו טעים, מושחת לעתים, בריא לפעמים, מלא קלוריות אם צריך, אבל טעים זה בטוח.

למה אני בכלל טורחת להבהיר את זה מלבד העובדה שנמאס לי מדעות קדומות? כי השבוע הגעתי לבית קפה שהאג'נדה הבריאותית-טבעונית-סביבתית שלו צועקת מכל מקום, אפילו מהשם שלו (MULA - Conscious Café), ולמרות שיכולתי להתעצבן, אני, חובבת מתוקים ידועה, מצאתי שם כמה פנינים.

חטיפי שוקולד MULA. ליהי שורש, מערכת וואלה!
עוד צעד קדימה. MULA/מערכת וואלה!, ליהי שורש
פנקייק כוסמת בננה MULA. ליהי שורש, מערכת וואלה!
בקטע טוב. הפנקייק של MULA/מערכת וואלה!, ליהי שורש

MULA היא אחותה הקטנה של "באנה" המוכרת, אבל היא לקחה את נושא הטבעונות עוד צעד קדימה, כך שהתפריט לא כולל גלוטן (בשורה מעולה לצליאקים ולנמנעים), לא כולל סוכר לבן מעובד - אלא בעיקר סוכר קוקוס, ללא מוצרים מן החי וכלים מתכלים לצד כוסות חרס שאפשר לקנות ולעשות ריפיל בהנחה.

בבית הקפה שמגדיר את עצמו "חברתי" ושממוקם ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ישנה גם חצר קטנה ומקסימה בה מתקיימים גם מפגשים חברתיים ושיעורי יוגה בבוקר, למשל.

מה הסיכוי של מקום כזה להפוך לאבן שואבת לא רק עבור שוחרי בריאות וחובבי מאצ'ה וספירולינה? לא ברור. מה שכן ברור, לי לפחות, זה שיותר מקומות צריכים לשים את הכסף והכוונה שלהם איפה שהפה שלהם. ושלנו.

"פשע! לתבוע את הנוכלים!"

נקניקיות בשר הוגשו בטעות ממתקן טבעוני

לכתבה המלאה
MULA, תל אביב. אופיר יעקב,
מהפך מתוק. Mula/אופיר יעקב

אבל מספיק עם אג'נדות. מה אוכלים כאן? התפריט במקום קטן וכנראה עבר כמה סבבים מאז הפתיחה. בגזרת המלוחים תמצאו פה את הטוסט אבוקדו הטרנדי (38 ש"ח), סלט עלים (26/38), פלוט בטטה (כן, כן - ללא גלוטן) עם לאבנה קשיו (34 ש"ח) ומעין בודהה בול של קינואה, עדשים, ירקות שורש ואצות (46 ש"ח).

בנוסף, יש גם מבחר של כריכים משתנים. אנחנו טעמנו אחד עם חביתת חומוס ולאבנה, ולמרות שהלחם הרגיש כמו הדבר האמיתי, מה שנכנס בתוכו דרש עוד כיוונון, בעיקר בכמות, כי הטעם היה טוב.

משקאות MULA. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מושלם. דירטי צ'אי של Mula/מערכת וואלה!, ליהי שורש
משקאות MULA. ליהי שורש, מערכת וואלה!
לחובבי המאצ'ה. Mula/מערכת וואלה!, ליהי שורש

במתוקים המצב השתנה לגמרי. התפריט כולל פנקייק כוסמת-קינואה-בננה עם נוטלה ביתית (46 שקלים), פודינג צ'יה מחלב אורז קוקוס, שבבי קקאו, גרנולה כוסמת ופרי עונתי (28 שקלים), וגם מוזלי קוקוס קשיו עם גרנולה כוסמת, גוג'י ברי ופירות העונה (34 שקלים).

הפנקייק היה טעים והמרכיבים הבריאים שלו הורגשו (בקטע טוב). הנוטלה הביתית הייתה טעימה מאוד ואולי שווה לבעלי המקום למכור צנצנות קטנות לכל מי שמחפש מתוק-בריא, אבל האמת היא שהכי טובים היו חטיפי השוקולד בוויטרינה. הם לא זולים, אבל עשירים, שוקולדיים וכיף לדעת שאין בהם סוכר.

MULA, תל אביב. אופיר יעקב,
עוד קצת וזה שם. Mula/אופיר יעקב

השוס האמיתי, לפחות בעינינו, נמצא בכלל במחלקה של משקאות החורף, שכוללת מולה מאצ'ה - אבקת עלי תה ירוק יפני צעירים, מייפל וחלב מן הצומח (24 שקלים), קקאו - קקאו נא, שורש מאקה, מייפל, מלח הימלאיה וקאיין (24 שקלים), והמשקה החדש שלנו מעכשיו - "דירטי צ'אי", עם ג'ינג'ר, קינמון, ציפורן, הל, וניל ושוט אספרסו (27 שקלים) - משקה מושלם לאוהבי הצ'אי והקפה שמשלב את השניים בצורה מושלמת. ת'כלס, איך לא חשבו על זה קודם.

"MULA", יהודה הלוי 52, תל אביב, 03-6192192

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully