וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קר, מתחמם, לוהט: מעשנת הבשר שצחקה לחורף בעיניים

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 7:26

תפריטים מיוחדים לעונה הקרה, שיתופי פעולה מחממי לב והשקות מסקרנות: החדשות הטעימות של ישראל

סיור באסיינדה של פטרון, מקסיקו/עידו איז'ק

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - תפריטים מיוחדים לעונה הקרה, שיתופי פעולה מחממי לב והשקות מסקרנות. וזאת רק תחילת השבוע.

בתיאבון!

פסטיבל חורף, מרלוזה

מסעדת מרלוזה, שוק הכרמל. יניב גרנות, מערכת וואלה!
מסעדת מרלוזה/מערכת וואלה!, יניב גרנות

המסעדה האהובה עלינו בשוק הכרמל חוגגת את העונה הקרה עם שיתופי פעולה מחממי לב, ובטן.

על פי התכנון, מור חזן ודור אבן יארחו כאן בשבועות הקרובים את אוהד לוי (Mamo), את תומר טל (ג'ורג' וג'ון) ואת מיכל בוטון ואנה שפירו (עמיתה).

הערב הראשון (יום שני, 2 בינואר) יכלול, בין היתר, קישואים מהערבה ממולאים באורז עגול וראס אל חנות, לאבנה מעושנת ועלים ירוקים וכיסוני מוסר קצוץ על ציר לוקוס, מנגולד ושמן צ'ילי. שבוע לאחר מכן, תמצאו פה טרטר דג ים עטוף בעלי חרדל עם ויניגרט היביסקוס וכרוב מלפוף ממולא באורז בר ויוגורט שום, וסגירת החגיגה (ב-16 בינואר) תכלול שילובי דגים-בצקים מפתים כמו פילה בר ים במחית עגבניות מיובשות, עטוף וצלוי.

פרטים נוספים כאן

חדשות האוכל

יש המבורגר-מפלצת חדש על הדרך. תנו לריח לכוון לכם את האוטו

לכתבה המלאה

יודי, חיפה

יודי, חיפה. אממה,
יודי בר/אממה
יודי, חיפה. אממה,
יודי בר/אממה

שוק תלפיות הגועש מתחדש ביודי, בר אוכל ואלכוהול שמח.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, כרוב מהטאבון עם טחינה, סלסת עגבניות ובצל ירוק, סביצ'ה טרחון עם ירוקים ושמן אתרוגים, דגים מטוגנים מהים עם צ'יפס ואיולי פרמזן, קולקציית פיצות מיוחדת מהטאבון וגם קינוחים דוגמת בסבוסה פולנטה עם אגוזים מקורמלים, קרם לאבנה וסומק, או מוס שוקולד 70% עם טראפלס שוקולד זעתר, קוביות טופי מלוח וקראמבל קקאו.

פרטים נוספים כאן

תפריט חורף, Harvey's Smokehouse

Harvey's Smokehouse, ירושלים. אליקים כהן,
מסעדת Harvey's Smokehouse/אליקים כהן

מעשנת העץ בבירה התכוננה לחורף העירוני המאתגר עם תפריט מיוחד בהובלת השף חיים (הארווי) סנדלר.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, אצבעות אנטריקוט מעושן ומזוגג ברוטב ברביקיו, צ'יפוטלה ודבש (68 שקלים), פסטרמה חזה בקר שחזרה מ-12 שעות עישון (38 שקלים ל-100 גרם), כרע עוף (28 שקלים), צ'וריפאן ארגנטינאי-אמריקאי (בשר צלעות מפורק ומעושן, נקניק צ'וריסוס, רוטב צ'ימצ'ורי, שום קונפי ואיולי חרדל, 98 שקלים) וגם ירקות אנטיפסטי על האש (36 שקלים).

אלו מצטרפות לתפריט הקבוע של המקום, הכולל גם טקסס ברביקיו נאצ'וס, למשל, "פופקורן צ'יקן", כנפיים, פלטות בשר בהרכבה עצמית ועיקריות כמו דג טרי, חזה עוף מעושן ברוטב ברביקיו וכריכים אימתניים.

פרטים נוספים כאן

נונו ג'וזף

נונו ג׳וזף, ראשון לציון. גיל אבירם,
גלידריית נונו ג׳וזף/גיל אבירם

רחוב רוטשילד הראשל"צי התחדש עם גלידריית בוטיק איטלקית, המקדשת את סבא נונו ג'וזף.

הגלידרייה, תוצאת חלומותיו (ועבודתו הקשה) של יוסי אלגריסי תציע טעמים כמו פנקוטה קיווי, קראמבל שוקולד, קרם ברולה, תאנים וריקוטה, קרמל קשיו מלוח, וקלאסיקות מתבקשות כמובן. מחיר: 18 שקלים לכדור, 24 לצמד, 30 לשלישייה, קילו גלידה ב-95 שקלים.

לבד מאלה, יהיו גם פרוזן יוגורט, קפה טוב, מאפי בוקר, עוגות בחושות, וקינוחים כמו ופל בלגי, ברד פודינג ואפוגטו וניל, כמו גם שידוך מתבקש בין קרואסון טרי וגלידה טרייה לא פחות.

פרטים נוספים כאן

רוטשילד 11

רוטשילד 11, תל אביב. אמיר מנחם,
מסעדת רוטשילד 11/אמיר מנחם

מסעדת הבשר החדשה בלב השדרה התל-אביבית מציעה תפריט בהובלת השף ברק אלחמיש, הרבה מאוד אלכוהול שילווה אותו וגם מוזיקה מושקעת.

אפשר למצוא כאן, בין היתר, סינטה עגל (150 שקלים ל-300 גרם), את "הקבב של אלכס" (פיתה, בצל, סומאק, עשבי תיבול וטחינה, 89 שקלים), פילה וכבד אווז, אנטריקוט, צלעות טלה בקראסט פיסטוק ועשבי תיבול וגם המבורגר כמובן.

פרטים נוספים כאן

תפריט ספיישלים, מנטנטן

מנטנטן, תל אביב. יהונתן בן חיים,
מסעדת מנטנטן/יהונתן בן חיים

היפנית האנרגטית מתל אביב משיקה תפריט מיוחדות חדש לכבוד החורף, בהובלת השף מאקוטו אוקאזאקי.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, לבבות עוף על גריל פחמים (24 שקלים), קארי אודון עם בצל ירוק, תרד וטוגראשי (68 שקלים), ברקודה מהגריל (64 שקלים), ספייריבס בצ'ילי ושום מותסס (78 שקלים), וגם טטאקי טונה צרובה ברוטב פונזו וג'ינג'ר (74 שקלים) - שמצטרפות כולן לתפריט הראמן-סושי-איזאקיה הקבוע במקום.

פרטים נוספים כאן

דבאח ביג מרקט, מעלות תרשיחא

דבאח ביג מרקט, מעלות תרשיחא. גיל אבירם,
מתחם דבאח ביג מרקט/גיל אבירם

ג'וואד דבאח לקח את אחד ממרכזי הקניות הגדולים בצפון ושידרג אותו עם מתחם אוכל (ובילוי9 חדש.

יש כאן בית קלייה שמטפל בקפה, בפיצוחים ובתבלינים, מעדניית גבינות גדולה שיודעת להציע מחלבות גליליות קטנות ומעצמות אירופיות, מאפייה, מוקד יין ואלכוהול וגם קצביות ומדפי חומרי גלם טריים.

לצד אלה, מושק כעת מתחם אוכל ובו דוכנים שמציעים שפע טרי - שווארמת עגל ושיפודים על האש, למשל, המבורגרים ותבשילים ביתיים, פיצות וקינוחים כמובן.

בעתיד מתוכננות להתקיים כאן גם סדנאות מקצועיות, ובינתיים אפשר ליהנות מקישוטי ינואר חגיגיים.

פרטים נוספים כאן

שוקומבו, יטבתה

שוקומבו, יטבתה. אלי שגב,
שוקומבו של יטבתה/אלי שגב
שוקומבו, יטבתה. אלי שגב,
שוקומבו של יטבתה/אלי שגב

נקודת העצירה ההכרחית בדרך לאילת מקבלת את מטיילי החורף עם משקה חדש, המשלב קרמבו ושוקו או אספרסו, חלב (יטבתה כמובן) מוקצף, קצפת (יטבתה, שוב כמובן) טריה ומקל שוקולד. מחיר: 24 שקלים.

לצד פצצת השחיתות הזאת, יוגש גם לאורך החורף תפריט מרקים רחב, כולל מרק אפונה, מרק בצל, חרירה, מרק שום וגירסת ארטישוק ירושלמי דרומית. מחיר: 20 שקלים.

פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully