וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש בראנץ' מלכותי חדש בעיר, בהצלחה עם הריפיל

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 11:50

הקמות, חלומות, השקות והנחתות טעימות: החדשות הטעימות של ישראל

סיור באסיינדה של פטרון, מקסיקו/עידו איז'ק

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - הקמות, חלומות, השקות והנחתות טעימות. וזאת רק תחילת השבוע.

בתיאבון!

חיים כהן מארח את מוטי טימן, יפו תל אביב

השפים חיים כהן ומוטי טיטמן משתפים פעולה. יח"צ,
חגיגה קולינרית. השפים חיים כהן ומוטי טיטמן בדואט קולינרי/יח"צ

איזו חגיגה זו כששני שפים גדולים חוברים יחד. הפעם אלו הם השף חיים כהן ומוטי טיטמן ממסעדת מלגו ומלבר שמבשלים לנו ערב קולינרי יוצא דופן.

ביום שלישי הקרוב (10.1) יארח כהן במסעדתו יפו תל אביב את טיטמן לערב קולינרי טעים במיוחד, במהלכו יגישו השניים מנות כמו טרטר טונה, קרקר תפוח אדמה, גלייז עגבניות מגי וחמאת זעתר (68 שקלים); קרוקט הוואנה, תירס שרוף, פרמז'ן וקרם הבנרו (56 שקלים); צלחת שרקוטרי (78 שקלים); לחוח ונקניקיית צ'וריסו עם איולי חרדל וכרוב כבוש (66 שקלים); אניולוטי, בצל שרוף, מסקרפונה ומוח עגל עם ציר עוף חום וסחוג (102 שקלים); מולים במיסו לבן, בייקון, כרישה ומנגולד (89 שקלים) וחזה ברווז צרוב, אורז אסור, רוטב תפוזים וסומק (175 שקלים).

שבוע אחרי יכנס כהן למטבחו של מלגו ומלבר ויהיה האורח של טיטמן, הכניסו כבר ליומנים -
17.1.23.

פרטים נוספים כאן

חדשות האוכל

קר, מתחמם, לוהט: מעשנת הבשר שצחקה לחורף בעיניים

לכתבה המלאה

תפריט חורף, המטבח של רמה

המטבח של רמה, נטף. איתמר גיזנבורג,
המטבח של רמה/איתמר גיזנבורג

מסעדת הפארם טו טייבל הנהדרת בנטף חוגגת את העונה הקרה (וגם את זכייתה של רמה בן צבי בפרס ההשראה בטקס המטבח הישראלי האחרון) עם תפריט חדש, המשלב ירקות שורש חורפיים וטאבון לוהט.

תוכלו למצוא כאן, בין היתרף פוגאס עם קרם סלק ועגבניות מיובשות, רוסט סינטה עגל, אנילוטי ארטישוק ירושלמי ומסקרפונה, פילה דניס עם רוטב יוגורט חם, עבניה שרופה, קראמבל צלפים ותפוחי אדמה, צלע טלה וגם לילות ביירות לקינוח. מחיר: 296 שקלים לאדם.

פרטים נוספים כאן

המחלבה הלבנה, R2M

המחלבה הלבנה, R2M. טל סיון צפורין,
גבינות של המחלבה הלבנה/טל סיון צפורין

קבוצת האוכל בהובלת רותי ומתי ברודו משיקה את "White Dairy", מחלבה תל-אביבית שמשקיפה לעבר איטליה וצרפת, אבל יודעת לדבר עברית.

המחלבה עתידה לייצר עשרות גבינות למסעדות הקבוצה ועברו לקוחות פרטיים, אך בסניפי דליקטסן ניתן למצוא כבר עכשיו ארבעה סוגי לאבנה מתוצרתה, כמו גם חלומי עם נענע, גבינה צפתית, פטה, מורבייר, פקורינו שומר, קרוטן, וולנסי, וגם יוגורט ומוצרלה טריה.

פרטים נוספים כאן

בראנץ', חצר גולדמן

מסעדת חצר גולדמן. אסף קרלה,
מסעדת חצר גולדמן/אסף קרלה

המסעדה היפואית בהובלת השף פאדי יעיש משיקה את "רויאל ג'ורדיין", ארוחת בוקר ירדנית מלכותית.

הארוחה, שמשלבת בין המטבח הערבי והאוכל הים-תיכוני, מספרת את חייו של יעיש ומוגשת בשישי-שבת עד השעה 13:00 בצהריים. תוכלו למצוא בה פתיחים במילוי חוזר כמו לחמניית זעתר טרי וגבינת ג'יבנה עם תבלין סודי, חומוס פול סורי ו"סלט ירקות פלאחי", קוביות גבינת טולום עם ריבת פלפלים ירוקים, לאבנה עם זעתר בלאדי, חצילונים כבושים וגם עיקרית לבחירה מתוך "מ'פרקה ירדני" (מקושקשת עם עשבים, תפוח אדמה מטוגן ושמנת), ספיחה עם בשר כבש קצוץ, ביצים לבחירה, שקשוקה "חלאב" וגם בנדיקט על בריוש. לסיום, יוגש תה עם בקלאווה ירדנית או פרנץ' טוסט. מחיר: 115 שקלים.

פרטים נוספים כאן

תפריט חורף, Joy Garden

Joy Garden, רמת גן. גל קולוג,
מסעדת Joy Garden/גל קולוג
Joy Garden, רמת גן. גל קולוג,
מסעדת Joy Garden/גל קולוג

המסעדה הירוקה שבלב הפארק הלאומי ברמת גן מקבלת את החורף עם תפריט מותאם של משקאות חמים, מרקים הום-מייד ומנות מנחמות שמשקיפות לעבר האגם.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, אגז בנדיקט ואבוקדו על בריוש, כריך "הקולות של פיראוס" עם פטה וחציל קלוי, וגם שקשוקה תרד של בוקר, פסטה שמנת-סלמון, פולנטה עם פטריות ואספרגוס, וגם ארטישוק בצזיקי.

פרטים נוספים כאן

גלידה Bona Bono

גלידה Bona Bono, תל אביב. יהונתן בן חיים,
גלידה Bona Bono/יהונתן בן חיים

ההתקררות העקבית לא הרתיעה את עמית פרטוש, שהקים בלב תל אביב את "Bona Bono", ג'לאטו איטלקי-ישראלי חדש, בעבודת יד כמובן.

הגלידרייה החדשה (והוורדרדה כמובן) ויתרה על הוויטרינה המוכרת לטובת סירים גדולים ששומרים על אוצרותיה, ועל מרקמם. היא מציעה מילקשייקים, יוגורט עם תוספות, קרפים, רטבים סמיכים וגם טעמים קבועים ומתחלפים של גלידה כמו לוטוס צ'יזקייק, עוגת גזר, ריקוטה וקרם פיסטוק, בייגלה ושוקולד לבן, חמאה חומה ופקאן מלוח, מילפיי טופי ושקדים וגם יציאות טבעוניות דוגמת לימונענע וג'ינג'ר. מחיר: 19-27 שקלים לגביע או כוס, 60 שקלים לחצי קילו.

פרטים נוספים כאן

מעורב ישראלי, שקמה ו-Ontopo

מעורב ישראלי, שקמה ו-Ontopo. נועם פריסמן,
ארוחת מעורב ישראלי של שקמה ו-Ontopo/נועם פריסמן

בירת הקראפט הישראלית ואפליקציית המסעדות משתפות פעולה לכדי שלושה ערבי קונספט קולינריים, שכמהים לנוסטלגיה וטעמים.

הערבים, שיתקיימו ב-10, ב-11 וב-17 בינואר במסעדת "פארוק בשוק", יארחו את "פלאפל כדורי" מהוד השרון ואת "חומוס חליל" מרמלה, ויציעו תפריט מיוחד, "ישראלי אולטימטיבי".

בערב הראשון תוכלו למצוא פלאפל חם של כדורי, סלטים ביתיים ומנת ספיישל בדמות קרפצ'יו סביח מפורק. שני הערבים הבאים יציעו מסבחה עם פיתה חמה, וגם מעורב ירושלמי על חומוס.

פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully