וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס פרסי המטבח הישראלי: המסעדה הכי טובה, השף המצטיין והפיתה שאסור לפספס

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 19:03

עולם האוכל הישראלי הסיר אבק ותככים, עטה על עצמו (ברובו, לא צריך להגזים) חליפות, והתכנס כדי לבחור תלמידים בולטים. אלו התוצאות

רז רהב, טקס פרסי המטבח הישראלי 2022. רפי דלויה,
בראש המחנה. רהב/רפי דלויה

קרבות הרייטינג המרים שמלווים את ריאליטי האוכל הישראלי בשנים האחרונות פינו אמש (שני) מקום למנצחת אחת ברורה - כש"משחקי השף", על כוכביה וטאלנטיה, כבשה את טקס פרסי המטבח הישראלי השני.

האירוע הנוצץ, שהתקיים במלון בראון BoBo בתל אביב, הכתיר את OCD של רז רהב כמסעדה המצטיינת, העניק לאסף גרניט ולאורי נבון את תואר השפים המצטיינים, וסימן את "היבה" של יוסי שטרית כמסעדה החדשה המצטיינת.

רשת 13, יש להניח, ימנפו את זה מכאן. אנחנו נצלול לרשימת הזוכים המלאה.

יוסי שטרית, טקס פרסי המטבח הישראלי 2022. רפי דלויה,
כבוד לאדמה. שטרית/רפי דלויה

הטקס נערך בחסות אמריקן אקספרס וסוגת, והובל על ידי עמית אהרנסון, נירית וייס, דוד קישקה וגרטל שיינר. הוא נוסד כדי "להוקיר מצוינות ויצירתיות במטבח הישראלי", ומבקש "להאיר זרקור על שפים, מסעדנים, יזמים, יצרנים, חקלאים ויוצרים שתורמים ליצירת תרבות קולינרית מקומית, יצירתית ומשגשגת".

ככזה, הוא התפרש על פני שטח גיאוגרפי רחב למדי, התעקש (ובצדק) לחגוג גם מחוץ לגבולות תל אביב, והבליט אנשי אוכל מקומיים, על תשוקתם, מקצוענותם ולבם.

פרסי המטבח הישראלי 2021

מי המסעדה הכי טובה בארץ?

לכתבה המלאה
אסף גרניט, אורי נבון, טקס פרסי המטבח הישראלי 2022. רפי דלויה,
פאוור קאפל. גרניט ונבון/רפי דלויה

לבד מ-OCD, גרניט ונבון ושטרית, נבחר אוהד לוי (מסעדת מאמו באילת) כשף המבטיח של המטבח הישראלי. מזללת ג'סמינו בתל אביב היא מוקד אוכל הרחוב המצטיין, ואילו עזבה שבכפר ראמה נבחרה למוסד הישראלי המצטיין.

המסעדה הכשרה המצטיינת היא פסקדו הנהדרת באשדוד, ברוט התל-אביבית נחגגה כמסעדה בעלת תפריט יין מקומי מצטיין, ומסעדת הקז'ואל הנבחרת היא 25M משוק הכרמל.

אפרת אנזל ואורן לוקסנבורג, טקס פרסי המטבח הישראלי 2022. רפי דלויה,
מצוינות בתיעוד. אנזל ולוקסנבורג/רפי דלויה

אסיף, המרכז לתרבות האוכל בישראל, נבחר כמיזם המצטיין לקידום המטבח המקומי, אילסר ברמת הגולן היא מיזם מיזם האגרו/פוד טק המצטיין, אנשי "עלה עלה" קיבלו פרס מצוינות לחקלאות, מחלבת ברקנית מכפר יחזקאל זכתה לכבוד המוקיר יצרן ארטיזנלי, ואילו איקה שוקולד ומאפיית עמיתה בתל אביב חלקו את הפרס למאפייה-מגדנייה המצטיינת.

פרסים נוספים חולקו לתכנית הריאליטי "בואו לאכול איתי" ולפודקאסט "אנזל ולוקסי" של אפרת אנזל ואורן לוקסנבורג (מצוינות בתיעוד המטבח הישראלי), ולד"ר אורי מאיר צ'יזיק (מדיה חברתית).

פרסי הוקרה מיוחדים, שהוענקו מטעם הנהלת הפסטיבל ואמריקן אקספרס, כיבדו את רמה בן צבי (המטבח של רמה בנטף) על "השראה יוצאת דופן", ואת אייל שני ושחר סגל.

יחי זינו, טקס פרסי המטבח הישראלי 2022. רפי דלויה,
כשרה מצטיינת. יחי זינו (פסקדו) ואהרנסון/רפי דלויה

"מסעדת OCD של השף רז רהב בלטה בזירה הקולינרית המקומית כבר מיומה הראשון", הסבירה ועדת הפרס את בחירתה, "הבר סביב המטבח הפתוח הפך לאחד המקומות הנחשקים עבור חובבי האוכל המקומיים - מקום ששמור לאירועים מיוחדים ושחובה לנסות לפחות פעם אחת. אם מצליחים להשיג מקום, כמובן.

"כיום מציגה OCD מטבח ישראלי מודרני עם תפריט המתחלף מדי עונה, והיא ניצבת בראש המחנה לא רק בכל הנוגע לאוכל אלא גם בתחומים נוספים - השירות במסעדה, באופן חריג מאוד בישראל, כלול במחיר, והחוויה כולה יותר מקורצת למסעדות עולמיות המתהדרות ביותר מכוכב מישלן אחד".

גרניט ונבון הוגדרו כ"פאוור קאפל המוחלט של המטבח הישראלי החדש", ו"מי שמנהלים יחד אימפריה שכבר מזמן הפכה חובקת עולם. הם החלו את המהפיכה הקולינרית של שוק מחנה יהודה - יש שיאמרו אף את המהפיכה הקולינרית של ישראל - אך מעבר להצלחה המיידית של המסעדות יש להעריך אותם על כך שהם מהווים את פס הייצור העיקרי בארץ לשפים וטבחים מוכשרים - מי שצפויים להמשיך ולעמוד בשנים הקרובות בחוד החנית של המטבח הישראלי החדש".

שטרית, על פי הוועדה, "הביא בהיבה לידי ביטוי את הכבוד שהוא רוחש לאדמה, למסורות מטבח מקומיות, לחומרי הגלם של המזרח התיכון ולשפע הניחוחות והטעמים של המטבח הישראלי, תוך שימוש בטכניקות מטבח מגוונות ליצירת מנות מרהיבות באסתטיות שאין שניה לה, ומנעד מרקמים וטעמים מיוחד ומפתיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully