וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,000 שנה של אוכל, ספוילר אחד: זה הולך להיות הגג הכי לוהט בעיר

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 12:44

מרכז אסיף בתל אביב מטפס על כתפי ההיסטוריה הטעימה של כולנו וצופה רחוק קדימה עם סדנאות אוכל, ארוחות פופ-אפ, מטבח יוצא דופן וגינה מדהימה

בושוויק, תל אביב/שי מכלוף

ולפעמים, מתוך ההריסות, צומחת תקווה חדשה: שנה ומשהו ארוכות מאוד, ארוכות מדי, של מגיפה עולמית, חל"ת מקומי ומבצע צבאי, הורידו את תעשיית האוכל הישראלית על ברכיה וכמעט הצליחו לשבור אותה כליל. היא יצאה מזה, כך נראה, חזקה אפילו יותר.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

שבועות ספורים לאחר שהדי הזוועות האלה מתחילים להירגע (אם כי לא באשר לחל"ת, שעדיין נותן אותותיו בכל מקום), מתחילות לצוץ לא מעט כותרות חיוביות על פתיחות חדשות והשקות שהתעכבו. מסעדות חדשות, מיזמים חדשים, דוכנים חדשים ולא מעט יין.

אחת מאותן פתיחות, עם זאת, מרגשת אותנו במיוחד - בעיקר כי לא מדובר על "עוד אחת", אלא על משהו אחר, שמטפס על מאות (ואלפי) שנות אוכל, וצופה מהגובה הזה קדימה.

מרכז אסיף, תל אביב. עמית גירון,
כולל אינספור מתכונים. מרכז אסיף/עמית גירון

"אסיף", שעתיד להיפתח בתחילת יולי בלב תל אביב, מוגדר כמרכז לתרבות האוכל בישראל. הוא צפוי לכלול ספריה ציבורית עם 1,500 ספרי מחקר ואינספור מתכונים, גלריה שתציג תערוכות מתחלפות וטעימות, וכן ארכיון דיגיטלי לתיעוד ההיסטוריה הקולינרית של ישראל.

הוא צפוי גם, מן הסתם, לעשות אוכל - והרבה. יהיו בו מעדניה עם תוצרת ישראלית בלבד, ובית קפה מבית שפרה ופועה, גינה אקולוגית מקסימה על הגג, טסט-קיטשן לשימור מתכונים ומורשת בהובלת איילת לטוביץ', סדנאות וגם ארוחות פופ-אפ (לא חשבתם שיוותרו כאן על פופ-אפ, נכון?) של שפים מקומיים ובינלאומיים.

סינגפור, מוסקבה, ברלין, ישראל

האוכל היהודי הכי טעים בעולם

לכתבה המלאה
מרכז אסיף, תל אביב. עמית גירון,
קווים לדמותו של המטבח הישראלי החדש. מרכז אסיף/עמית גירון

החזון של "אסיף", שהוקם בחלל שאיכלס בעבר את מסעדת L28 המוצלחת, על השפים המתחלפים שלה, אינו בוחל במילים קטנות, ובצדק - על פי הגדרת מייסדיו, מדובר במרחב תרבותי וקולינרי שישרטט קווים לדמותו של המטבח הישראלי החדש ויהווה מקום להתנסות במנות, במתכונים ובחומרי הגלם המרכיבים אותו.

הרעיון הוא תוצר של דיאלוג קורונה מתמשך בין נעמה שפי ובין אשת העסקים והפילנתרופית טרי קאסל, שתר אחר "דרך יצירתית לתמוך בגסטרונומיה הישראלית, לסייע לצמיחתה, לתעד את התרבות הקולינרית המקומית, ולשמש עבורה בית למחקר, שיחה ועשייה טעימה". התוצאה, כאמור, היא אסיף - ארגון ללא מטרות רווח שיפעל בשיתוף עם Start-Up Nation Central.

מרכז אסיף, תל אביב. עמית גירון,
מהגינה למטבח. הגג של מרכז אסיף/עמית גירון
"אוכל הוא מדיום נגיש וחושני שמאפשר שיח בנושאי זהות, ונותן במה לקבוצות שונות בחברה הישראלית"

המילים הללו, עמוקות ומכובדות לכשעצמן, צפויות להגיע לצלחת בכמה תצורות - בחלל המרכזי תפתח קבוצת פועה הוותיקה מעדניה ובית קפה, שיציע תפריט המבוסס על חומרי גלם מקומיים. לטוביץ' המוכשרת תנהל במקביל את מטבח הניסיונות במקום, שיוקדש לבחינה מקצועית של מתכונים היסטוריים לפני פרסומם, והתנסות בחומרי גלם יצירתיים ושיטות בישול חדשניות.

לבד מאלה, יפנה אסיף זרקור לחדשנות טכנולוגית ישראלית ולפרוייקטים שמשנים את האופנים שבהם אנו מייצרים וצורכים מזון, וינסה להנגיש לקהל פתרונות של סטארטאפים מקומיים, מדענים, וחקלאים שפועלים לצמצום הפגיעה בטבע ובסביבה. כאן נכנסת גם הגינה הוורטיקלית שהוקמה על הגג, ואמורה לספק לכל המיזמים האלה - סדנאות וארוחות ובישולים - חומרי גלם ראויים.

"ב-15 השנים האחרונות עבדתי בניו יורק במשרות שונות בתחום הקולינריה היהודית והישראלית וראיתי את המהפך הדרמטי שעבר המטבח הישראלי ותפיסתו בציבור הרחב ובתקשורת", תיארה שפי, מייסדת ומנכ"לית ה-Jewish Food Society הפועל לשימור מורשת יהודית קולינרית, ומנכ"לית אסיף, "אוכל הוא מדיום נגיש וחושני שמאפשר שיח בנושאי זהות, ונותן במה לקבוצות שונות בחברה הישראלית. אני נרגשת".

seperator

מרכז אסיף, לילינבלום 28, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully