וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשו לעצמכם טובה וסעו לעזבה

20.9.2018 / 6:10

עם אחת ממנות החומוס הטובות בישראל, מנת שישברק שמצדיקה נסיעה במיוחד וקינוח ששווה המתנה של 20 דקות (אם לא יותר), אבי אפרתי מבטיח לעצמו שיחזור שוב לעזבה בקרוב מאד ומפציר בכם לעשות את אותו דבר

שישברק ושולחן עמוס במסעדת עזבה כפר ראמה. דרור עינב,
עזבה, השישברק הטוב בארץ/דרור עינב

עזבה היא מבכירות המסעדות הגליליות-ערביות בישראל. חביב ומינרווה דאוד הקימו אותה לפני קרוב לעשרים שנה, ומאז הם פועלים באותו מבנה, באחת הכניסות לכפר ראמה, על כביש עכו-צפת. הגענו לעזבה לאחר שנים רבות מידי בהן לא ביקרנו בה. בעבר רווינו שם הרבה טוב אבל איכשהו, ביקורינו האחרונים בראמה כללו ארוחות ראויות בסלע הנוטרים ובשראביכ. לעזבה לא הגענו. זכרנו היטב שכשטוב בעזבה, זה הכי טעים שיש, והגענו עם לא מעט ציפייה.

אחר צהריים בשבת מהבילה של קיץ שמסרב להסתיים, עזבה מלאה אבל לא מפוצצת. שני חללים פשוטים מאד למראה, לא מעוצבים כלל אך נעימים מאד וממוזגים היטב יש בעזבה. חביב דאוד המוחצן, שאי אפשר להיות במקום כשהוא שם ולא לחוש בנוכחותו הדומיננטית, איננו. הוא ללא ספק קצת חסר בנוף.

כמו במסעדות הערביות הנחשבות, ערכת סלטים און דה האוס אין כאן. במקומה, יש ראשונות שמזמינים בנפרד ועל כל אחת מהן משלמים, וטוב שכך. כשיגיע היום שבו אף מסעדה ערבית לא תגיש סלטים על חשבון הבית נדע שמשהו טוב ונכון קרה כאן. הזמנו חומוס (25 שקלים), סלט ירקות (25 שקלים), כרובית בטחינה (25 שקלים), חציל בטחינה (30 שקלים), מג'דרה (25 שקלים) ובמיה (35 שקלים), שהגיעו במהירות הבזק. החומוס, בקערה גדולה, עם הרבה שמן זית וגרגירים, היה טעים במיוחד. היה בו איזון נדיר למדי וקרוב למושלם של מרקם, רמת שומניות, מליחות וחמצמצות. מדובר ללא ספק באחת ממנות החומוס הטובות בישראל. גם סלט הירקות היה נהדר. רענן, מלא חיים, עם עלי גרגיר לא חריפים ולא מרירים מידי. כל ירק בו היה מליגת העל. אהבנו מאד גם את המג'דרה, עם שפע בצל בשמן זית. אין סיבה אפילו להתחיל לנסות להשוות בין המג'דרה הגלילית האמיתית, העשויה ללא קיצורי דרך, עם עדשים שחורות ובצל, לזו המזרחית, הלא ערבית, עם עדשים ירוקות, אורז ותבלינים מזרחיים. לא כוחות. זו של עזבה הייתה מצוינת בכל הקשר.

כרובית בטחינה מסעדת עזבה כפר ראמה. דרור עינב,
כרובית בטחינה/דרור עינב

לצד החומוס, הסלט והמג'דרה, הנפלאים, אכלנו גם מנות ירקות - כרובית בטחינה, חציל בטחינה ובמיה. הן היו טובות, אף אם לא מצוינות ממש. הכרובית והחציל היו אפויים עם המון טחינה. מרקמם היה טוב אבל עודפי טחינה הפכו את כל הקומבינציה למעט כבדה מידי. הבמיה טופלה בדייקנות והוגשה ברוטב על בסיס עגבניות, מעט חרפרף ולא רע. 'בסדר' כאמור, לא נפלא. כל המנות היו עצומות בגדלן וברור שהזמנו הרבה יותר מידי.

כולן נשארו על השולחן, עברנו לעיקריות: קובה סיניה (80 שקלים), שישברק (80 שקלים) וירקות ממולאים (70 שקלים). גם עכשיו, כמה מפתיע, היו המנות עצומות. הקובה סיניה, שכבות-שכבות של בורגול ובשר טחון, הייתה טעימה ביותר. בשר איכותי, במרקם נכון. בורגול מעט שחום בשכבה העליונה, מרקם טעמים שחושף כבוד רב למסורת, ניסיון, הקפדה וכישרון. מנה טעימה להפליא.

מנת השישברק הייתה הרבה יותר מסתם טעימה. היא הייתה מדהימה. 9 כיסנים שמחברים בצק, מלית בשר ורוטב יוגורט לכדי שלמות אמיתית. קילומטראז' השישברק הפרטי שלי הוא עצום. זו מנה שאני נוהג להזמין במסעדות ערביות מהז'אנר הרלוונטי תמיד. לא אגזים אם אומר שזו מנת השישברק הטובה ביותר הזכורה לי כאן. רק היא לבדה מצדיקה נסיעה לראמה. הירקות הממולאים באורז ובשר טחון - פלפלים וקישואים עצומים ברוטב עגבניות, ייצגו את חלק ה'בסדר' של הארוחה. הכול היה טוב ועשוי ללא רבב או פגע, אבל ליד המצוינות של הקובה סיניה והמושלמות של של השישברק, קל יותר להחוויר מלנצוץ.

בשבוע שעבר

כיף בבנדיקט! אז מה רוצים החמוצים מהתקשורת?

לכתבה המלאה
קובה במחבת מסעדת עזבה כפר ראמה. דרור עינב,
קובה סיניה, טעימה ביותר/דרור עינב

חיכינו כעשרים דקות למאפה הסולת-גבינה (40 שקלים) לקינוח. כפית אחת ממנו, כשהגיע, הבהירה שגם כפל זמן בהמתנה כדאי. זה קינוח אדיר שנשען על איכות מרשימה של הגבינה, שימוש חכם, לא מוגזם במתוק, ותזמון אפייה מדויק ביותר. ממנות הקינוח הטובות במסעדות ישראל בכלל. זו מנה עצומה, משפחתית לגמרי, שגם ממנה, כמו רבות מהמנות המתוארות בביקורת זו, הותרנו מחצית לפחות.

425 השקלים שעלתה הארוחה הזו, לפני שתייה ושירות, מתעתעים משהו. מדובר במסת אוכל מופרכת. ארבעה רעבים תקעו עד התפוצצות, והרבה אוכל נארז בקופסאות ונאכל למחרת, בבית. שורה תחתונה: אפשר וצריך להזמין הרבה פחות בעזבה. אם יודעים מה להזמין אפשר לאכול שם את אחת הארוחות הערביות-גליליות הטובות בישראל, כשכמה מהמנות מייצגות את הטוב ביותר שניתן להעלות על הדעת במסגרת הז'אנר וכאמור בחלק מהמקרים, לא רק בו. משך הזמן שיעבור עד הביקור הבא שלנו בעזבה יהיה קצר הרבה יותר הפעם. שאפו על היכולת להתמיד במצוינות לאורך שנים רבות כל כך. אם אתם בגליל בסוכות, פרגנו לעצמכם להיות אושפיזין אצל בני הזוג דאוד, לקובה סיניה, שישברק ועוגת גבינה-סולת. זו באמת אחת האופציות היותר שוות בצפון, ובכלל.

עזבה, צומת ראמה מערב, כפר ראמה, 04-9888808

חשבון לארבעה:

חשבון עזבה. מערכת וואלה! NEWS
חשבון עזבה/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully