וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו ריקים, בואו רעבים, בואו שמחים: המלצות אוכל (וקפה) שוות לדרום אדום

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 7:28

לחם חם שנאפה לפני רגע, גלידה שנותנת פייט לאיטליה וההיא שהעמידה בחוץ את התור הכי מוצדק באזור. וזה עוד לפני הכלניות, כן?

בווידאו: אשפה שהשאירו מטיילים אחרי פסטיבל דרום אדום/צילום: קק"ל

השנה ה-18 של פסטיבל דרום אדום מביאה איתה, למרבה הצער, את אותן התלבטויות מסורתיות - כמה חזק אפשר להמליץ על נסיעה בצל חשש להסלמה ביטחונית (נוספת) באזור עוטף עזה, מתי בדיוק כדאי לפרסם את אותן המלצות, ואיך לעזאזל אפשר לשלוט בסדר היום המעט מוטרף של ישראל, כשהיומן מעניק לך ארבעה סופי שבוע בלבד כדי למקסם כלניות.

המדריך השלם לדרום אדום 2023
דרום אדום 2023: איפה *באמת* רואים כלניות?
15 המלצות אוכל שוות לא פחות לדרום אדום

התשובה הטובה ביותר והיעילה ביותר, כנראה וכרגיל במקומותינו, היא להתעלם לחלוטין מכל רעשי הרקע, להיכנס לאוטו ברגע שיש לכם זמן, ולהפסיק לנסות להנדס חיים אחרים בזמן שכל הטוב הזה מחכה כל כך קרוב לכאן.

ולכן, אספנו כמה המלצות אוכל קטנות, מעט עצירות קפה הכרחיות, מעדניות שעדיין לא נסגרו על מה הן רוצות להיות כשהן יהיו גדולות (וטוב שכך), וגם אימפריה נשית אחת, שרק במקרה לא אופה את עצמה בחו"ל. מזל שלנו, מזל שלכם, בתיאבון!

גאולה בר, תקומה

עגלת הקפה המשודרגת בקיבוץ תקומה נערכה לפסטיבל מבעוד מועד, הרחיבה שעות וימי פעילות, והציבה שלוחה טעימה גם ביער שוקדה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, ארגזי פיקניק מוקפדים ובהם סלט עגבניות, פרנה חביתה שמנמנה, פרעצל פטה וסלק, קרואסון עם סלמון מעושן וקרם פרש, מאפים מתוקים וגם בקבוקי יין שיסגרו לכם מעגל, ופינה.

פרטים נוספים כאן

ויהי אור

אל תחכו לסימן, פשוט בואו

לכתבה המלאה

קראווג'יו, כוכב מיכאל

עדי ויובל מגדירים את המקום שלהם כ"מסעדת אוכל אומנותי", וההבטחה הזאת מתגשמת מהכניסה המעט מחוספסת למה שהיה פעם מפעל אריזת פרחים, ועד החלל הפנימי הנהדר, ובו יצירות, חפצים וגם הרבה אוכל כמובן.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, את תוצרי האפייה הביתית של יובל (פוקאצ'ה לוהטת ופיצה לוהטת לא פחות, למשל, ובשישי דברים פחמימתיים נוספים למכירה הביתה, כמו גם בופה עמוס ונדיב), ארנצ'יני ו"ניוקי עננים", שניצל עם פירה וריבת בצל, כריך אנטריקוט ו"אסאדו של לילה".

פרטים נוספים כאן

דרך הזית, זמרת

קצת משתלה, קצת בית קפה, ובעצם כל מה שצריך לטיול סוף שבוע שבו השאיפה הבסיסית בו היא בדרך כלל לשתות משהו, ולקנות משהו.

יש כאן שייקים טבעיים ומיצים סחוטים, וגם מארז "דרום אדום" מיוחד ובו כל טוב הארץ, ועוד קצת (כלומר, גבינות וקישים, ירקות טריים ומיץ תפוזים, מקלות מלוחים ולחמים חמים, מטבלים ומוזלי, וגם בקבוק יין לבן, בכל זאת הגענו, לא?).

פרטים נוספים כאן

צ'לה, ניר עם

עגלת הקפה המוצלחת מבטיחה חוויה בדיוק כמו "בקיבוץ של פעם", ומצליחה איכשהו גם לעמוד במילה, וגם לא ליפול לקלישאות.

יש כאן קפה מוצלח, מאפים טריים, קערות יוגורט-פירות-גרנולה צבעוניות, סחלב מחמם ובורקס פריך, אבל בעיקר יש כאן אוויר טוב, קצת דשא וצל-עצים, ואת אותה תחושה של "טוב שהגענו".

פרטים נוספים כאן

גליאלה, אורים

הג'לטריה הקיבוצית הסימפטית הזאת מצליחה לעשות צפון איטליה במערב הנגב, עם התעקשות על חומרי גלם והתעקשות רבה יותר על עבודת יד גלידתית, שמוכיחה את עצמה כל הדרך לגביע.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, גלידת עוגת גבינה ופירות יער, גלידת בזיליקום, ריקוטה-תאנים, קרם אגוזי לוז, "וניל באטרפליי", סטרצ'טלה וגם מסקרפונה-אמרנה-צנובר. לצד כל אלה, קורצים פיתויים מוצלחים לא פחות, בדמות בראוניז ועוגת תפוחים, טראפלס ושוקולטה לבנה.

פרטים נוספים כאן

גילו לי, צוחר

בית הקפה שנולד מתוך טרגדיה אישית - גילי, בנה של גלית בשארי, מת בגיל 10 והיא ביקשה להנציח את זכרו ולהפיץ טוב - הפך עם הזמן לאחד המקומות האופטימיים באזור.

תוכלו למצוא כאן מאפים חמים, ירקות מגידולי הסביבה, קישים וכריכים, שקשוקה לבנה-שמנתית וארוחות בוקר מושקעות, וגם את "מנה במתנה", מסורת קהילתית חמודה שבמסגרתה ניתן לרכוש אוכל עבור מישהו אחר, שהתחילה כרצון לפנק חיילים והמשיכה לנישות צרות יותר, ומשמחות לא פחות, בדמות "האישה הבאה שנכנסת לפה עם שמלה פרחונית", למשל.

פרטים נוספים כאן

קפה בסיבוב, אנדרטת חץ שחור, שער הנגב

ההצהרות הרשמיות של חגי הורביץ ונועם ספילטר מדברות כאן על "עגלת קפה (ועוד הרבה דברים טובים) בחורשה שקטה", והקבלות בשטח לא מרחיקות לכת מדי מקבלת הפנים המיוחלת הזאת, עם פינות ישיבה נוחות, ערסלים וגישת "אתם לא לקוחות, אלא אורחים" מחויכת.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, "סלט אמיתי מהקיבוץ", ג'חנון ומוזלי, קולקציית כריכים מצוינת (סביח, למשל, ביצת עין עם פטה, או סלמון עם גבינת שמנת ובצל מקורמל), וגם את הקינוחים של שני, בדמות מוס שוקולד וטארט פיסטוק, למשל, שיחתמו הכול עם טוויסט מתוק.

פרטים נוספים כאן

סבא שמחה, שדרות

המסעדה הביתית-צמחונית בעיר הדרומית משתעשעת עם האוכל ועם גישתה הכללית לחיים, אבל לא נותנת לכל החיוכים האלה לבוא על חשבון הטעם.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, "ארוחת פועלים סעודית" עתירת מרכיבים, סקורדליה עדשים מעושנות, סלט קישואים עם בולגרית וקצח, מוסקה ופסטייה, וגם "בורקסבא" - מאפה פילאס במילוי גבינה או תרד, וכל מה שצריך ליד, ובכלל.

פרטים נוספים כאן

Oryosss, קיבוץ ארז

אחרונה, אבל בואו - הכי ראשונה שיש ולראיה הכתבה הזאת - מחכה בקתת ההפתעות המרהיבה של אור יוסף. קצת קיבוץ ישראלי, קצת סימטה פריזאית, והכי הרבה בית שאפשר למצוא פה, כנראה.

תוכלו למצוא פה וריאציות קרואסון קלאסיות ומופרעות כאחד, לחמג'ון מהטאבון הלוהט שמקבל מעליו פולנטה וארטישוק, בורקס בעבודת יד וגם ויטרינת קינוחים מאלפת, ומעלפת, ששווה כל המתנה וכל תור.

פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully