וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם חומוס, גם כנאפה, גם בשר מושלם: 8 המלצות אוכל (ומלון) שוות בירושלים

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 20:20

כי האנשים שם ממיסים את הקור, ואת כל השאר ממילא תעשה הבטן שלכם

הקונדיטוריה של רחלי ור ניר, ירושלים. יניב גרנות, מערכת וואלה!
בואו רגועים, זה רק סינדרום. הקסמים של רחלי ור ניר/מערכת וואלה!, יניב גרנות

לא מעט אנשים עולים בימים אלה לבירה חדורי מטרה, חדורי יעד, חדורי שליחות. זה מעורר השראה כמובן, אבל גם דורש איזשהו כיוונון של לוח הזמנים, ושל סדר העדיפויות.

אז בואו נגיד ככה - הנסיעה לירושלים אינה דורשת תכנון מיוחד או תאריך מיוחד, לא צריכה להיות תלוית אירוע, או כפופה לספיישל אוקייז'ן, ובהחלט לא אמורה להיות מתויגת תחת "איוונט". במקום זה, פשוט כנסו לאוטו וסעו, גם עכשיו, ותמיד.

בתמורה, תזכו למה שהוא כנראה אוסף האנשים מהחמים בישראל, ואוסף המקומות מהמצוינים בה. הם יחכו בסבלנות שתסיימו להפגין, יקבלו אתכם בלי קשר לתוכן השלט שאתם מניפים, ובעיקר יתמקדו במה שטוב, ובמה שטעים. את זה, שום פוליטיקאי לא יצליח להרוס. בתיאבון!

מעדני צדקיהו

מעדני צדקיהו, ירושלים. יניב גרנות, מערכת וואלה!
כולל ארוחות בוקר. מעדני צדקיהו/מערכת וואלה!, יניב גרנות
מעדני צדקיהו, ירושלים. יניב גרנות, מערכת וואלה!
הכול כלול. מעדני צדקיהו/מערכת וואלה!, יניב גרנות

העוגן הענקי של רשת המעדניות המיתולוגית הוטל לפני חודשים ספורים לא רחוק משוק מחנה יהודה עצמו, והוא שווה הליכה ישירה, אם לא ריצה מהירה, מהבלגן הלעתים מוגזם שם.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, הכול. כן, הכול. גבינות מהעולם ומישראל יחד עם המון יין ואלכוהול, לחמים טריים וקפואים מצוינים, זיתים מרירים ואינספור מאזטים להרכבת שולחן. בקצה המתחם, עמוק-עמוק בפנים, מחכה הוויטרינה הראשית עם כל הטוב שיש לירושלים להציע, ועוד קצת, ותפריט ארוחת בוקר מצוין יוגש לכם למעלה, או על הבר בכניסה. הכול, כבר אמרנו.

פרטים נוספים כאן

החיתוך המושלם

הם רצו לעשות את הבשר הכי טוב בישראל. לא פחות

לכתבה המלאה

חומוס רפול

המזללה הקטנה והממזרית ברחוב המוסכים בבירה רומזת לך להיכנס אליה בעדינות, רק כדי לראות אותך נשאר ומתעקש להבריק את הקערות בסוף הניגוב.

יש כאן חומוס, כמובן, מהסוג הסמיך והגרגירי והטרי, ויש קובה חמוסטה וקבבים, ובעיקר אוכל של בית, בלי הרבה הצהרות ובלי הרבה צעקות. אתם יודעים, צלחת גדולה, עם הרבה אורז לבן, ועוד יותר מזה שעועית אדומה. כף, ועוד כף, ועוד אחת, ואתה כבר תדע איך לחזור.

פרטים נוספים כאן

יקבי ירושלים

ההפתעה האורבנית בלב משכנות שאננים נתפסת מהצד כמו מלכודת תיירים שלא יודעים יותר טוב, ומצליחה בעזרת כוס אחת בלבד להפוך את התפיסה הזאת לכדי "איך לא ידענו שהדבר הזה קורה פה".

מדובר, באופן הכי טבעי שיש, במין עגלת קפה שהיא בעצם קרון יין, עם שירות נהדר, אוויר נהדר, ונוף שמצליח לתת פייט למלאות שבכוסות. בצד, אם תבקשו יפה, מחכה מרכז המבקרים עצמו, משוחזר ומעוצב, וכל העסק מתחבר יחד בכוס, ובלב, לחווית לחיים של ממש.

פרטים נוספים כאן

מלון בראון מחנה יהודה

שלוחת מחנה יהודה של רשת המלונות הגדולה שאירחה אותנו בביקור הזה מציעה מיקום אסטרטגי כמעט בלתי נתפס, אבל גם הרבה יותר מזה.

הכניסה הצבעונית, מרחק מטרים ספורים בלבד מהמולת השוק, מכניסה את המבקרים לעשות צ'ק אין דוכנים הולם, עם טעימות קטנות של שוק (שבאות לפני הטעימות הגדולות כמובן) ועם כוסיות ערק משמחות במיוחד.

למעלה, מחכים חדרים מהודקים ונקיים, צעירים במראה ומשוחררים מכבדות מלונאית מסורתית, וגם מרפסת כמעט פנורמית שצופה מלמעלה על הבלגן השמח של ירושלים, ומספקת על הדרך בריזת ים ללא ים.

פרטים נוספים כאן

מסעדת צדקיהו

הסטקייה המפורסמת בבירה הפכה כבר מזמן למסעדה מתוקתקת ומקצוענית, אבל מקפידה לעשות כבר 35 שנים את מה שהיא יודעת לעשות יותר טוב מכולם - לארח.

השירות כאן יוצא דופן גם במונחי ירושלים, השולחנות קורסים תחת צלוחיות קטנות וקערות עמוקות, הטאבון הלוהט לא מפסיק לחמם את החלל מבפנים ומבחוץ, ובכל זאת אין כאן תחושת מפעל חלילה, אלא משהו קטן, אינטימי ואכפתי מאוד, שרק רוצה שיהיה לך טעים. עצירת חובה.

פרטים נוספים כאן

כנאפתי

הפנינה המתוקה של ראנין ואליאנה הצפוניות מצליחה להנגיש את ידע הכנאפה המצטבר שלהן לכדי אחת המנות המוצלחות בירושלים.

צמד הנשים, שעובדות במקביל בקרן פילנתרופית, מתפעלות מטבח צנוע ותפריט קטן, אבל ממקסמות אותם לכנאפה נהדרת, מתוקה רק במתינות, ולממתקים מסורתיים נוספים (חלאוות אל ג'באן, אני מדבר עליך) שמשאירים אותך לשבת על הכיסא הרבה אחרי שסגרת את הפינה המתוקה.

פרטים נוספים כאן

דז'ה בו

הבר-מסעדה בגן העצמאות הירוק יודע לעשות קצת (הרבה) מכל דבר, ויודע לעשות את הדבר הזה טוב.

יש כאן קוקטיילים מתוקתקים למי שרוצה דרינק, מנות קטנות וענקיות כאחד לאלו שבאו רעבים, ובעיקר מספיק מרחבי-חוץ לילדים ולמבוגרים, לשמיכות ולפיקניקים. וכן, גם בשישי וגם בשבת, כי אתם יודעים שתחפשו מקומות כאלה בסופ"ש הבא שלכם פה.

פרטים נוספים כאן

רוחאן אפסטרס

הבר הפתוח בגגו של בראון JLM מספק חווית רופטופ נדירה יחסית בבירה, שהיא בו-זמנית גם חו"לית וגם מקומית לחלוטין.

יש כאן קוקטיילים מוקפדים, מנות מטבח קטנות ואוכל רציני יותר, תנורים שיחממו אתכם גם אם האוויר רוצה לצנן קצת יותר מדי, ובעיקר נוף היקפי שהוא לא פחות ממרהיב, ולא פחות ממאסט.

פרטים נוספים כאן

רחלי ור ניר

הממלכה הוורודה והקטנה של זוכת "הקינוח המושלם" הצליחה להעמיד כבר מספיק אנשים בתור מאז הפתיחה, ואנחנו כאן כדי להזכיר (שוב, כל מה שכתבנו עדיין תקף כמובן) שיש תורים שמוצדק לעמוד בהם, ויש התנפלויות שאי אפשר לשפוט אותם.

תוכלו למצוא כאן מאפים מלוחים שהם גם אחרים וגם יותר טובים מהנורמה, אחים מתוקים ומתחסלים וגם המצאות צבעוניות-מושקעות, משוגעות ונורמליות כאחד, שהן בגדר הביס ההוא שחלמתם עליו כל הדרך בפקקים.

פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully