וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדון אלמוג כהן, אני זמין תמיד": השף חיים כהן הגיב למופע הרפש בכנסת

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 11:12

הימים המוזרים (והמפחידים) שבהם אנחנו חיים עכשיו מכניסים איכשהו לאותה כתבה שני כהנים עם כוונות שונות לגמרי

בווידאו: תגובתה של מירב בן ארי לאמירה הפוגענית של אלמוג כהן/צילום: ערוץ הכנסת

המהפכה המשפטית (ושוב, לא רפורמה ולא תיקון בבקשה) שדורסת בימים אלה את איזוניה ובלמיה של מדינת ישראל, משתלטת באופן טבעי על כותרות החדשות, זולגת באופן מיידי לכיס שלנו, ונוגעת כמובן גם בעולמות התרבות.

תעשיית האוכל המפוארת, עם זאת, מקבלת בשגרה רק את הריקושטים ותגובות-הנגד, ושואלת את עצמה באופן כמעט יומיומי מה היא צריכה להגיד, איך היא צריכה להגיד את זה, ומי בדיוק יקשיב לה.

כל זה, כמובן, עד שחיים כהן מחליט לפתוח את הפה.

"חושב על כל האמהות". הפוסט של כהן

מופע הרפש של ח"כ אלמוג כהן במליאת הכנסת השבוע כרך יחד - ובאופן מרשים כשחושבים על הלוליינות המילולית הזאת - גזענות בוטה, הומור נמוך במיוחד, שוביניזם ושנאת נשים קלאסית. הוא לא כלל, למרבה הצער, שקיות הקאה.

את השואו שלו, הוא חתם כשאמר כי לח"כ מרב בן ארי (יש עתיד) יש "קול של עושה ספונג'ה". הורס, לא?

בן ארי, שהוכיחה היטב כי היא אינה זקוקה לסיוע בנושא, קיבלה כזה בכל זאת, ולו באופן עקיף, מהשף הכי ישראלי שיש כאן.

האהבה התגברה על הגועל

בית הקפה ספג איום בחרם בגלל ההפגנה. הישראלים הגיבו, ובענק

לכתבה המלאה

"לא מתכון מסובך". הפוסט של כהן

"'קול של עושה ספונג'ה' הוא אמר ואני מרגיש צורך לספר ולהסביר מה זה ספונג'ה", כתב כהן בפייסבוק לצד תמונה שלו עם אמו, "אני לא בטוח שהדור הצעיר מכיר ומבין את המילה שמקורה בשפת הלדינו ופירושה שטיפת רצפות".

לדבריו, "ימי שישי בבית ילדותי התאפיינו בניקיון יסודי לקראת שבת. כמו טקס קבוע: כל הבישולים מוכנים, הסירים חלקם על הגז וחלקם כבר עלו על פלטה של שבת, הכיסאות על הספות, השטיחים על המעקה, (אחרי נקיון האבק במחבט כמובן) הרהיטים והתריסים נוקו מאבק וחול, אחרי שכל הכביסה נקייה ומקופלת בארון ואחרי שהרצפה טוטאה מלכלוך מגיעה שעתה הגדולה של 'הספונג'ה'.

"כל העונג הזה נעשה גם כפרנסה, אמא שלי ניקתה משרדים בתים ומדרגות, הרבה ספונג'ה, הרבה יותר מדי, אני זכיתי להיות הבן שלה, (ושל אבא שלי), זכיתי לבוא מבית הספר, להגיע למקום העבודה שלה ולעזור לה עם הספונג'ה. מעולם לא שמעתי ממנה קול או תלונה בזמן הספונג'ה אבל אני זוכר אותה כשחזרה הביתה, הייתה נשענת מדי פעם על השיש במטבח ביד אחת ותופסת את הגב שלה הדואב והכואב מעבודות הספונג'ה, וכן היתה גם אנחת כאב, ואם אני חוזר לתחילת הסיפור אז זהו קול הספונג'ה.

"אבא שלי היה בנאי, סבא שלי שהיה איש דתי שייסד בית כנסת והיה גם לגבאי בית הכנסת, שניהם חינכו אותי על דרך ארץ, אהבת האדם באשר הוא ומעל הכל מדינת ישראל.

"לכן אדון אלמוג כהן כשראיתי אותך בכנסת מדבר על 'קול של עושה ספונג'ה' חשבתי על כל האמהות והסבתות שעבדו ועובדות בספונג'ה, (כמובן גם על אמא שלי) הזלזול, היוהרה, חוסר הבושה וההשפלה שיצאו משפתייך, כנבחר ציבור שאין לו מושג איך מתנהגים, לא בכנסת ולא מחוץ לכנסת, נחמץ ליבי בעיקר על הילדים שלנו. בגלל אלמוג כהן יחד עם כבוד השר אמסלם ואימרותיו שלו, מסתכל על הגזענות משמאל, אולי כדאי להביט גם קצת ימינה, בגלל אנשים כמוך אנחנו נשאר עוד שנים רבות מזרחים ואשכנזים, הילדים שלי נולדו ישראלים חונכו כישראלים ובגלל גזענים כמוכם בסוף לא יהיה ישראלי אחד בסביבה".

חיים כהן. ירון ברנר,
"מילים עממי, כאב עממי". כהן/ירון ברנר

"מילים: עממי, כאב עממי", פתח כהן פוסט אינסטגרם נוסף, ובו שיתף עם עוקביו, ועם כהן עצמו, "מתכון" לספונג'ה. "יש לטאטא היטב את הרצפה... להקפיד שהסמרטוט יהיה רטוב מאוד... לא לשכוח להתכופף מעל הדלי", הסביר בפירוט של אחד שיודע", סוחטים היטב תוך התכופפות ומנגבים את הרצפה".

"אדון אלמוג כהן, אל תחשוש לנסות, זה לא מתכון מסובך, רק כואב נורא בעיקר אם אתה עושה אותו כל יום לפרנסתך, בתים משרדים מדרגות, ואני זמין תמיד לכל שאלה בכל שלב של המתכון. בהצלחה".

כהן לא הוסיף על הכתוב, וזכה באופן טבעי לתגובות חמות מתעשיית האוכל, שמחכה, כך נראה, למנהיגיה. "מילים חזקות מהבטן", חיזק הקונדיטור ערן שוורצברד, בעוד אחרים שיחזרו חוויות ילדות דומות, זכרונות משותפים עם הוריהם, ובעיקר זיעת ספונג'ה. יש כאלה שיודעים מהי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully