וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים אבטיח? סוף סוף יש תשובה אמיתית מהאחד שיודע הכי טוב

24.5.2023 / 6:00

מה הסיפור עם הדפיקות המוזרות, עד כמה צהוב צריך להיות "הכתם", איך מתייחסים לגודל ולמשקל ומאיפה הגיעו פתאום זכרים ונקבות? אבי ומתן פיין ממשק פיין עונים על השאלות האדומות והבוערות של הקיץ

איך בוחרים אבטיח? המדריך המלא/מערכת וואלה!

הקיץ כבר מזמן כאן, הימים הולכים והופכים לוהטים יותר, ומלבד המזגן המנחם אין דרך טובה יותר להצטנן מאשר להתפנק עם אבטיח קר, מתוק וטעים.

טעות העגבניות הגדולה שכ-ו-ל-ם עושים
שקר האבוקדו הגדול שכולנו גדלנו עליו

אולם, כפי שכבר למדנו, אין רגע מאכזב יותר מהרגע שבו השקעתם וחתכתם את האבטיח לקוביות בדיוק בגודל הנכון, הכנתם את הגבינה הבולגרית בצד, ואז הכנסתם את האבטיח הצונן לתוך הפה רק כדי לגלות שלא מדובר באבטיח, אלא בסוג של עיסה אדומה בטעם תפל של מים.

גיף אבטיח. Giphy
שימו לב לצבעים. אבטיח שנבחר נכון/Giphy

כולנו מכירים את השיטה במסגרתה דופקים על האבטיח ומנסים להבין על פי הצליל שבוקע ממנו אם הוא מתוק מספיק, אבל אף אחד מאיתנו לא באמת יודע כיצד העניין הזה עובד. אז איך ניתן לוודא שהאבטיח שאתם בוחרים הוא מתוק וטעים ולא יגרום לכם לטראומה? או, טוב ששאלתם.

מסתבר שרק המגדלים יודעים את האמת

שקר האבוקדו הגדול שכולנו גדלנו עליו

לכתבה המלאה

חפשו את הכתם הצהבהב

אבטיח. ShutterStock
הצבע קובע. אבטיח/ShutterStock

הכתם הבהיר שמופיע על האבטיח הוא למעשה החלק שעליו נח האבטיח על הקרקע, במטע. ככל שצבע הכתם נוטה יותר לקרמי-צהוב, כך האבטיח מתוק יותר. אם הכתם בהיר או על גבול הלבן, סיכוי גבוה שהאבטיח יהיה פחות מתוק.

חפשו את "רשת הקורים"

אבטיח. ShutterStock
סימן למתיקות. אבטיח/ShutterStock

הכתמים החומים שמזכירים קורי עכביש או מארג מסמנים שדבורים נגעו באבקנים של פרח האבטיח פעמים רבות. ככל שבוצעה כמות גדולה יותר של האבקה, כך האבטיח יהיה מתוק יותר.

אבטיח "זכר" ואבטיח "נקבה"

אבטיח. ShutterStock
השיטה של החקלאים. אבטיחים/ShutterStock

רבים לא יודעים זאת אבל האיכרים שמגדלים את האבטיחים נוהגים להבדיל ביניהם על פי המין שלהם. כך למשל, אבטיחים גדולים ואליפטיים מכונים אבטיחים זכרים ואילו האבטיחים הקטנים והעגולים יותר מכונים אבטיחים ממין נקבה. לאבטיחים "הזכריים" יש טעם מימי והם נוזליים יותר, ואילו האבטיחים ממין "נקבה" מתוקים יותר.

שימו לב לגודל

אף פעם אל תבחרו באבטיח הכי גדול, אבל גם לא באבטיח הכי קטן. במקום זאת, לכו על אבטיח בגודל בינוני. בנוסף, שימו לב כי לא משנה באיזה גודל אבטיח בחרתם, הוא תמיד צריך להרגיש כבד ביחס לגודל שלו.

בדקו את הגבעול

אבטיח. ShutterStock
רגע הקטיף. אבטיח/ShutterStock

גבעול חום ויבש מסמן כי האבטיח בשל לחלוטין. אם הגבעול גמיש יחסית ובצבע ירקרק, יש מצב שהוא נקטף מוקדם מדי ועדיין לא לגמרי הבשיל, כלומר לא מתוק מספיק.

seperator

משק פיין מציע תוצרת חקלאית טרייה ומובחרת, ישירות מהחקלאי לצרכן, בתוך האנגר תעשייתי ענק. שני סניפיו פועלים בחוצות שפיים ובגבעת עדה

  • עוד באותו נושא:
  • אבטיח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully