וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא. לא. לא. לא. לא. ממש-ממש-ממש לא: טעות העגבניות הגדולה שכ-ו-ל-ם עושים

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 7:20

הדרך הכי טובה למנוע "סבא מלפפון", סוד תפוחי האדמה שהפתיע אותנו וטיפ קטן אך קריטי בעולמות התוכן של הפלפל. על לא דבר

פירות הקיץ/SHUTTERSTOCK

האם זה כפור כחול-לבן שמאיים עלינו, מה הסיפור עם השרב הספונטי שמלווה אותו ואיך לעזאזל אפשר להתמודד עם קערת תותים של חורף (לכאורה) שמונחת במרכז מטבח ישראלי שכל-כולו קיץ, או בכלל עם תחזית מזג האוויר המוטרפת הזאת?

ויותר מזה - ארון או מדף "חשוך"? מגירה במקרר או קופסה סגורה והחזקת אצבעות שיהיה בסדר? לזרוק או לחתוך קצוות? לאחסן כמו שלימדו אותנו או לשבור תבניות ולהתפרע?

כפי שניתן להבין מסימני השאלה שלמעלה (ובעיקר מהשאלות עצמן שהוקלדו לפני כל אחד מהם), ענייני הפירות והירקות מוסיפים לבלבל את חיינו עם המלצות מגוונות, טיפים של סבתות, תיקונים של אבי ומתן פיין, ובעיקר מוסכמות שלא בטוח שעדיין בתוקף.

לכן, וגם בגלל שאהבנו מאוד את מה שיש להם להגיד על אבוקדו, חזרנו למייסד "משק פיין" ולבנו, וביקשנו עוד. התוצאות לפניכם, ובתיאבון כמובן!

המקום ש*לא* אוהב עגבניות

עגבניות. Giphy
תנו להן טבעי. עגבניות/Giphy

ראשית, חשוב לדעת שעגבניה רגישה לצינה ולקור, ולכן הטמפרטורה האידיאלית לאחסנתה נעה סביב 21 מעלות צלזיוס (טמפרטורת החדר. כן, גם פה).

בטמפרטורה הזו העגבניה מבשילה באופן טבעי ומאדימה לאחר כמה ימים. הטמפרטורה במקרר הביתי נמוכה מדי לאחסנת עגבניות, והן יקבלו פגעי קור כתוצאה מאחסנה ממושכת.

עם זאת, אם רכשתם עגבניות אדומות ואינכם מתכוונים להשתמש בהן בימים הקרובים, רצוי לשמור את העגבניה בתוך שקית מחוררת עם מגבת נייר (לספיגת לחות) בתא הירקות במקרר למספר ימים בלבד. מעבר לכך - העגבניה תיפגם.

רוצים להתייעל ולמקסם את הקנייה בפעם אחת? תדאגו לחשב את כמות העגבניות שאתם צריכים לשבוע, ואז ביחרו מספר עגבניות אדומות לשימוש מידי בימים הקרובים, וכן מספר עגבניות עם צבע חלקי (לא אדום מלא). את האחרונות אחסנו במקום מוצל, קריר - ומחוץ למקרר. הן יבשילו תוך מספר ימים, וככה תיהנו מעגבניות טריות שמבשילות באופן טבעי ותחסכו את הקפיצה הנוספת לחנות.

רק המגדלים יודעים את האמת

שקר האבוקדו הגדול שכולנו גדלנו עליו

לכתבה המלאה

אף אחד לא רוצה "סבא מלפפון", נכון?

איש חותך מלפפון ביד שמאל. giphy, Giphy
דרוש קראנץ'. חיתוך מלפפון שנשמר היטב/Giphy, giphy

בדומה לעגבניה, גם המלפפון רגיש לצינה. עם זאת, אותו לא ניתן להשאיר מחוץ למקרר כי הוא יאבד נוזלים במהרה ויהפוך ל"סבא-מלפפון".

השיטה הטובה ביותר לאחסון מלפפון בבית כך שיישאר קשה וטרי עד שבוע לפחות היא באמצעות מספר פעולות:

1. מורידים את הפרח בקצה המלפפון (למה? כי זה המקום הראשון בו מתחיל הריקבון לאחר שהפרח נובל).

2. מייבשים את המלפפון משאריות מים ולחות.

3. מכניסים לתוך שקית ניילון, עם מגבת נייר בתחתית (לספיגת הנוזלים).

4. סוגרים את השקית ושומרים בתא הירקות במקרר.

בדומה למלפפון הגדול, גם מלפפון בייבי (זה שמגיע ארוז במגשית עם ניילון) רצוי לאחסן באותה צורה.
ההמלצה שלנו היא לא לפתוח את המארז כולו, אלא לעשות פתח קטן בקצה האריזה, ממנו תוכלו להוציא את המלפפונים אחד-אחד. בסיום השימוש, מומלץ לסגור עם סלוטייפ או להכניס לשקית, ולשמור במקרר. כך, המלפפונים ישמרו על קראנצ'יות גם לאחר שבוע.

כשהמקרר לא מספיק

להקת Red Hot Chili Peppers. Giphy
הארכת חיי מדף כמעט אופטימלית. להקת Red Hot Chili Peppers/Giphy

בשונה מהעגבניות והמלפפונים, הפלפלים אוהבים קור, ולכן הטמפרטורה האידיאלית לאיחסונם היא 7 מעלות צלזיוס. זה גבוה יותר מהמקרר הביתי אך ניתן לשמור על איכות הפלפל בצורה טובה אם נאחסן אותו בשקית סגורה עם מגבת נייר בפנים, ובתוך תא הירקות.

מומלץ לאחסן אותו במקרר מיד לאחר הרכישה, בכדי להאריך את חיי המדף שלו. את אותו הטיפ ניתן להקביל גם לפלפלונים או סוגי פלפל אחרים.

אל תחשבו פעמיים

חיתוך תפוח אדמה. Giphy
דילמת מגירת המקרר. חיתוך תפוח אדמה/Giphy

איך לאחסן? השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא באיזה מצב קניתם את תפוח האדמה שלכם - שטוף ונקי מחול או גולמי ולא שטוף, ולכן גם עם חול?

ברוב הסופרים והירקניות, אתם תרכשו, ככל הנראה, תפוח אדמה נקי ושטוף. מעטים המקומות שמוכרים תפוח אדמה "מלוכלך", היות והוא פחות קורץ לעין הלקוח הממוצע.

קניתם תפוח אדמה שטוף? אל תחשבו פעמיים ושימו אותו במקרר, בתוך תא הירקות. למה? כי "שעון החול" של חייו מתקתק. למעשה, ברגע שהוא יוצא מבית האריזה ומגיע למדף החנות, הוא מתחיל "להזדקן" כתוצאה מחשיפה לאור וטמפרטורה גבוהה.

הדרך היעילה והטובה ביותר לשמור עליו לאורך זמן רב יותר היא לאכסנו במקום ללא אור, ובטמפרטורה שנעה בין 2 ל-5 מעלות צלזיוס (בכדי למנוע היווצרות של פקעות עליו). החיסרון העיקרי בשיטה זו הוא שתפוח האדמה הופך למתוק יותר, בגלל שקירור ממושך הופך את העמילן לסוכר.

קניתם תפוח אדמה מלוכלך ולא שטוף? שימו אותו במקום מוצל, קריר וללא אור. הוא יחזיק במצב טוב למשך מספר ימים, וטעמו הטבעי ישמר היטב. אם קניתם יותר מדי ואתם רוצים לשמור לשבוע הבא - התנהגו אליו כאילו הוא שטוף והכניסו אותו לתא הירקות במקרר. זה יעשה את העבודה.

seperator

משק פיין מציע תוצרת חקלאית טרייה ומובחרת, ישירות מהחקלאי לצרכן, בתוך האנגר תעשייתי ענק. שני סניפיו פועלים בחוצות שפיים ובגבעת עדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully