וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבינות ישראליות, וויסקי סקוטי וסופ"ש ארוך: פיקניק של שמחה לחג שבועות

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 10:43

עזבו רגע את היין הלבן בצד, לגלנפידיך ולמחלבה הלבנה יש משהו חזק יותר (וטוב יותר)

שבועות 2023, שילוב גבינות של המחלבה הלבנה מבית R2M עם וויסקי גלנפידיך. גלב סמירנוף,
פיקניק של שמחה. גלנפידיך והמחלבה הלבנה/גלב סמירנוף

אין לנו כוונה לשבור מסורת דווקא בימי חג, ואנחנו מודעים לחלוטין לכך שתהליך "ההלאמה" של שבועות - לטובת קידום מכירות אגרסיבי של מוצרי חלב - הושלם הלכה למעשה כבר לפני שנים, אבל אנחנו כן רוצים להציע משהו טיפה שונה.

עמוד המתכונים הגדול של שבועות

לא דרמטי ולא דרסטי. עדיין גבינות ועדיין אלכוהול, בכל זאת באנו ליהנות, אבל קצת אחרת, ואפילו, אם נעז לומר את זה בקול מתגבר והולך - קצת יותר טוב.

או במילים אחרות - המחלבה הלבנה של R2M ומזקקת גלנפידיך יצאו לפיקניק אביבי, ואתם מוזמנים להצטרף.

שבועות 2023, שילוב גבינות של המחלבה הלבנה מבית R2M עם וויסקי גלנפידיך. גלב סמירנוף,
משהו טיפה שונה. בתוך המחלבה הלבנה/גלב סמירנוף
מבחינת רבים, השילוב המסורתי הוא גם השילוב המתבקש, אבל כנראה שאם אנשים יעצרו רגע ויחשבו למה, הם לא באמת יידעו לענות לעצמם

המפגש בין עומר גנור, שגריר מותג הוויסקי הסקוטי בישראל מטעם חברת הכרם, ובין תומר אשד, הגבן הראשי של המחלבה התל-אביבית, נפתח (ונמשך) בחיוכים, אבל נועד בראש ובראשונה לשבור מעט את סטיגמת הגבינות והיין, להציע אלטרנטיבה מתוחכמת ומוצלחת לא פחות, וגם - אין טעם להכחיש - לשתות קצת, בואכה באזז נעים של סוף שבוע ארוך.

"מבחינת רבים, השילוב המסורתי הוא גם השילוב המתבקש, אבל כנראה שאם אנשים יעצרו רגע ויחשבו למה, הם לא באמת יידעו לענות לעצמם", הסבירו, "למעשה, פלטת גבינות מגוונת וחגיגית יכולה להתחבר למגוון מאוד רחב של משקאות, וסינגל מאלט סקוטי, שמזוקק במלואו על בסיס לתת שעורה, משלב נהדר בין מאפייני החג של חלב וקציר. מדובר גם בדרך נפלאה לטעום וויסקי איכותי בלי להשתכר לגמרי, כי על הדרך דואגים לריפוד איכותי של הקיבה".

אז איזה וויסקי מתאים לאיזו גבינה, ומדוע?

מי הראשון שאכל מאכלי חלב בחג שבועות?

משדה הקרב של דוד המלך למסעדות השף

לכתבה המלאה
שבועות 2023, שילוב גבינות של המחלבה הלבנה מבית R2M עם וויסקי גלנפידיך. גלב סמירנוף,
שילוב ישראלי. גלנפידיך 12 אמריקן-אוק עם קממבר של המחלבה הלבנה/גלב סמירנוף

גלנפידיך 12 אמריקן-אוק, ביטוי חדש של המזקקה הסקוטית שהוא גם בלעדי לשוק הישראלי, מתיישן אך ורק בחביות אקס-ברבן מאלון אמריקאי. הוא מאופיין בעציות, קריספיות וחמאתיות שיתאימו לגבינה יחסית עדינה, חצי קשה.

לכן, הגבינות המתאימות הן בסגנון ברי, קממבר ואפילו בוראטה, רק בלי תיבול מיוחד או תוספות יוצאות דופן כמו כמהין למשל. עומר ותומר בחרו בקלאסיקה הצרפתית מחלב בקר של המחלבה, עטופה בעובש לבן ובעלת מרקם רך וקרמי, שהולכת נהדר בכריך וגם בצלחת, עם גבינות נוספות.

שבועות 2023, שילוב גבינות של המחלבה הלבנה מבית R2M עם וויסקי גלנפידיך. גלב סמירנוף,
קלאסיקה איטלקית. גלנפידיך 15 עם פקורינו של המחלבה הלבנה/גלב סמירנוף

גלנפידיך 15, שעובר תהליך יישון ייחודי בן 15 שנים המכונה "סולרה" בשלוש חביות עץ אלון שונות, ביניהן חביות שרי וחביות ברבן, מאופיין בטעמי תפוח ותבלינים וגם בסיומת עשירה.

הסוג הזה יתאים לגבינה עתירת טעמים אבל לא חריפה או עם עובש. במקרה הזה, כל דבר בסגנון של אמנטל, פקורינו, או גראנה פדאנו יכול לעבוד. עומר ותומר החליטו שהפקורינו של המחלבה, גבינה איטלקית קלאסית המיוצרת מחלב כבשים, מתאימה למגש גבינות, לנשנוש עם קרקרים או לגירוד על קאצ'ו א-פפה.

שבועות 2023, שילוב גבינות של המחלבה הלבנה מבית R2M עם וויסקי גלנפידיך. גלב סמירנוף,
להיזהר מהיותר מדי. גלנפידיך 23 גראנד קרו וגבינת סנט מור של המחלבה הלבנה/גלב סמירנוף

גלנפידיך 23 גראנד קרו התיישן 23 שנים בחביות אמריקאיות מעץ אלון שהכילו ברבן, ובחביות עץ אלון אירופאיות שהכילו שרי. לאחר מכן, הוא מקבל סיומת יישון בחביות מיוחדות מצרפת העשויות מעץ אלון צרפתי, ששימשו לייצור שמפניה.

טעמו מאופיין בשילוב מתקתק-אפוי-שמרי, לכן הוא מושלם עם גבינת עובש, אבל מהסוג העדין יחסית. גורגונזולה דולצ'ה, סטילטון מתונה, או גבינות גרמניות כמו מונטניולו, יעבדו כאן מעולה ויחמיאו לוויסקי היוקרתי.

מומלץ במקרה הזה להימנע מגבינות כמו גורגונזולה, שהן פשוט קצת יותר מדי ויאפילו על הניואנסים העדינים של הוויסקי. למחלבה הלבנה אין גבינות עובש כחולות, אבל לאחר מחשבה וטעימה נוספת, נבחרה לשידוך גבינת סנט מור - קלאסיקה צרפתית נוספת, גבינת עיזים במעטה של פחם ערמונים ועובש לבן.

שבועות 2023, שילוב גבינות של המחלבה הלבנה מבית R2M עם וויסקי גלנפידיך. גלב סמירנוף,
לכו על התיבול. גלנדפידיך פייר & קיין עם מנצ'גו כמהין של המחלבה הלבנה/גלב סמירנוף

פייר & קיין הוא נציג הסדרה הניסיונית של המזקקה, שבמסגרתה המאלט-מאסטר בריאן קינסמן הלך לכיוון לא שגרתי.

מדובר בסינגל מאלט וויסקי מעט מעושן, תוצר מאוד לא אופייני לגלנפידיך, שלאחר יישון ראשוני בחביות עץ אלון אמריקאי מסורתי עבר ליישון נוסף - "סיומת" קצרה בחביות של רום קאריבי.

הפייר & קיין מאופיין בשילוב מעושן-מתוק עם ארומות של מדורה, וניל, טופי ופירותיות טרופית שמזכירה אננס. הוא יתאים לגבינות אדמתיות, וגם לגבינות מעושנות. כל גבינה עם כמהין, עם עשבי תיבול כמו פסטו או טימין, היא בחירה בכיוון הנכון, וכך גם המנצ'גו כמהין של המחלבה, גבינה חצי קשה מחלב כבשים שנחשבת לקלאסיקה ספרדית מאזור חבל לה-מאנצ'ה, ומתובלת בתל אביב בפטריות כמהין שחורות, כל הדרך לטעם אגוזי עמוק ומרקם נימוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully