וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר השיאים של גינס קבע, אבל לא טעם: קבלו את הגלידה הכי יקרה בעולם

30.5.2023 / 6:00

24,884.61 שקלים למנה קטנה, ובלי לנסות כלום לפני זה בוויטרינה, כן?

גלידה סיציליאנית/שלומי גבאי

היה קשה לקרוא את זה בלי לבדוק לפחות פעמיים, וכמעט בלתי אפשרי לשתף את המידע לפני שכל המקורות הרלבנטיים הוצלבו, אבל מסתבר - בניגוד לכל היגיון ותחושות פנימיות, כאמור - שהגלידה הכי יקרה בעולם *אינה* נמכרת בישראל.

ומשום שחשדנו מראש שמדובר במתיחה, הבאנו את ועדת הבוחנים הרשמית מספר השיאים של גינס לאישרור.

"טעם מורכב ועשיר". הגלידה היקרה בעולם

מדובר בגלידת "Byakuya" (לילה לבן, בתרגום מעט חורק לעברית) מבית המותג היפני Cellato, שמשלבת פטריות כמהין לבנות מהאי האיטלקי אלבה (שעולות לבדן, על פי אומדן מעודכן, יותר מ-56 אלף שקלים לקילוגרם), פרמג'יאנו רג'יאנו וכן Sake Lees (או Sake Kasu), תוצר-לוואי של ייצור המשקה האלכוהולי היפני, המגיע כמעין ממרח בגוונים בהירים, ועם ארומה פירותית מובחנת.

המחיר, שגורם ל-Brain Freeze עוד לפני הכפית הראשונה - 6,696 דולר למנה קטנה, או 24,884.61 שקלים על פי השער היציג בזמן כתיבת השורות האלה (אם כי גם פה העסק צפוי רק לעלות). והטעם? "מורכב ועשיר, ממלא את הפה והאף בכמהין, רמיזות פרי, פרמזן וסאקה, ומותיר אחריו סיומת מפוארת", כהגדרת ברי המזל שהתנסו (לא משקיפי גינס, אגב. הם אפילו לא טעמו).

הסוד נחשף

בגלל זה הקוקה קולה של מקדונלדס טעימה יותר

לכתבה המלאה
הגלידה הכי יקרה בעולם: שיא גינס לגלידת כמהין מיפן. צילום מסך, מערכת וואלה
"העבודה השתלמה". גלידת הכמהין של Cellato/מערכת וואלה, צילום מסך

Cellato עמלה יותר משנה וחצי על הגלידה הספציפית הזאת בניסיון "למקסם טעמים", ועם "הרבה מאוד ניסיונות וכשלונות עד לתוצאה הנכונה". היא נעזרה בשף טאדאיושי יאמאדה שמוביל את מטבחה של מסעדת RiVi הנחשבת באוסאקה, והתבססה על עצותיו לשלב טעמים מאירופה ומיפן, כל הדרך לגביע הקדוש.

"האישור על שיא גינס הפך את כל העבודה הזאת למשתלמת", הסבירו נציגי החברה בשביעות רצון, תוך שהם מגביהים כבר את השלב הבא בסולם - גלידת שמפניה וגלידת קוויאר.

  • עוד באותו נושא:
  • גלידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully