וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תאחסנו נכון את הענבים שלכם כדי שיישארו טריים לפחות 3 שבועות

5.6.2023 / 0:03

עם העלייה במחירי הענבים, זה הכרחי מתמיד לדעת כיצד נכון לאחסן אותם כך שישמרו על טריותם לאורך זמן - וגם איך הכי כדאי לשטוף אותם ומתי? הנה כל מה שכדאי לכם לדעת על הפרי המושלם הזה (וגם מתכון לחטיף הכי מרענן שתאכלו הקיץ)

איך לשטוף ענבים?/@flavcity

מחירי הפירות התייקרו השנה באופן שהפתיע אפילו אותנו: כשבדקנו כמה עולים לנו פירות העונה ב-17 רשתות שיווק שונות - נמצא פער של 139% בין סל הפירות הזול ביותר ליקר ביותר. ענבים, לצורך העניין, עולים בממוצע קרוב ל-40 שקלים לקילו עם פער של 235% בין הרשת הזולה ביותר (רמי לוי שיווק השקמה עם 11.90 ש"ח לק"ג) לרשת היקרה ביותר (דבאח עם 39.90 ש"ח לק"ג). אם תקנו אותם אצל ירקן שכונתי המחיר יגיע אפילו ל-50 שקלים). עליית המחירים מצריכה חשיבה מחודשת: כעת גם מבחינה כלכלית לא כדאי לתת לענבים להתקלקל מוקדם מן הצפוי.

לפני שנלמד כיצד יש לאחסן אותם נכון, את הבחירה הנכונה כדאי כבר לעשות אצל הירקן או בסופרמרקט - ולבחור ענבים יציבים, שמנמנים ומחוברים לגבעול. הרימו את אשכול הענבים ובחנו האם הענבים רופפים והאם יש להם ענבים שמתגלגלים בתחתית הקופסה - אלה אינדיקציות טובות לכך שהאשכול כנראה כבר לא בשיאו וצפוי להתקלקל מהר יותר. כמובן שעליכם להימנע מענבים מצומקים ומיימיים. עם זאת, אם אתם רואים ציפוי לבנבן על אשכול ענבים - זה בסדר גמור. זהו חומר טבעי המגן על הענבים מפני אובדן לחות.

אישה אוכלת ענבים. Giphy
אישה אוכלת ענבים/Giphy

אז כיצד נכון לאחסן אשכול ענבים שלם?

האם יצא לכם להיכנס למטבח של מישהו ולהבחין בקערה גדולה ויפה של ענבים על השיש? בעוד ששיטת אחסון זאת נוחה למי שרוצה לחטוף 2-3 ענבים לדרך, זו הדרך המהירה ביותר לרקבון. את הענבים שהבאתם זה עתה הביתה, שטפו במים, יבשו בנייר סופג ואחסנו במיכל מאוורר במקרר. זה יאפשר להם להחזיק מעמד עד שלושה שבועות! כדאי להימנע מלהכניס אותם למיכל אטום או לשקית ניילון, מכיוון שזה ימנע את זרימת האוויר החיונית להם. אתם יכולים גם לשמור ענבים שלמים בקופסה שבה הם הגיעו אם אין לכם מיכל מאוורר מתאים לאחסון מזון. מומלץ רק לפני זה לשטוף גם את קופסת הענבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

כיצד לאחסן ענבים חתוכים?
חתכתם ענבים לילד והוא לא סיים? אל תזרקו. אם נשארו לכם ענבים חתוכים - ניתן לשמור אותם בכלי אטום במקרר עד 48 שעות. אם אתם מבחינים בקצוות שמתחילים להתייבש ולהשחים, זה בסדר - הם עדיין בטוחים לאכילה. השתמשו בשאריות הענבים החתוכים כתוספת ליוגורט או שיבולת שועל, או כחטיף מזדמן.

האם ניתן להקפיא ענבים?
בהחלט. אם מעולם לא אכלתם ענבים קפואים, למה אתם מחכים?! זה חטיף מהיר ומושלם. כדי להקפיא, פשוט שטפו וייבשו את הענבים - ופזרו אותם על תבנית מרופדת בנייר אפייה. הניחו אותם במקפיא לכמה שעות או למשך הלילה ולאחר שהם קופאים, אתם יכולים להעביר אותם לכלי אחסון כך שיהיו נגישים יותר.

עבור קינוח משודרג שנע בין מתיקות לחמצמצות עדינה, נסו לסחוט על הענבים חצי לימון ולגלגל אותם בכפית סוכר לפני ההקפאה.

כך תכינו חטיף ענבים קפוא עם סוכר:

שיטת לשטיפת ענבים

@kalejunkie Replying to @shy_lola Not only does this method CLEAN your grapes ?, they will last for about two weeks. Store cleaned grapes with a paper towel in a covered container. #foodhacks #foodtips #moneysavingtips #budgeting ♬ original sound - Nicole Modic, JD

איך כדאי לשטוף ענבים?

שטיפת הענבים לפני האחסון או האכילה היא דבר חשוב כי היא עשויה למנוע זיהום מחיידקים וחומרי הדברה שנמצאים על הפרי. החיידקים יכולים להגיע מאנשים שנגעו באשכול הענבים ממש לפניכם בסופר וחומרי ההדברה נועדו להגן על הענבים מפני חרקים ויצורים אחרים שאוכלים אותם. לכן חשוב להסיר כל זכר מהם לפני האכילה.

הדרך הראשונה לנקות את הענבים היא השיטה המוכרת: פשוט לשטוף אותם במים קרים. על אף שלרוב זה מספיק, זה לא תמיד מסיר את כל חומרי ההדברה והחיידקים.

השיטה השנייה היא להשתמש במים עם חומץ. ניתן להשתמש בחומץ תפוחים או חומץ לבן: תנו לענבים לשבת במי החומץ במשך 5 עד 10 דקות, אם כי אפשר גם פשוט לרסס על הענבים ממי החומץ ולשטוף במים קרים. זכרו תמיד לשטוף אותם במים קרים לפני האכילה.

רוצים ממש להשקיע? השיטה השלישית היא לשטוף אותם באבקת סודה לשתייה ומלח. תחילה שטפו את הענבים במים קרים, לאחר מכן העבירו אותם לקערה נקייה ופזרו על הענבים שתי כפיות סודה לשתייה ושתי כפיות מלח. בעזרת האצבעות שפשפו בעדינות את הענבים בסודה לשתייה ובמלח. לאחר מכן, הרימו את הקערה ונערו אותה בעדינות למשך כשלושים שניות עד דקה אחת. העבירו את הענבים בחזרה למסננת שלכם ושטפו היטב במים קרים. עסו את הענבים היטב כדי לוודא שהסרתם את כל הסודה לשתייה. השיטה הזאת היא היעילה ביותר בהסרת חומרי הדברה.

  • עוד באותו נושא:
  • ענבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully