וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תאריכו את חיי האבוקדו שלכם בפעולה פשוטה: "יחזיק מעמד לנצח"

1.5.2023 / 0:07

מצאנו את מעיין הנעורים של האבוקדו: בשיטה פשוטה שכוללת הוספת מים תוכלו לשמור על האבוקדו שלכם מוכן לאכילה במשך שבוע ויותר - ללא שום הופעת כתמים חומים (אבל יכול להיות שזה מסוכן לכם)

איך לשמור אבוקדו חהשאר טרי "לנצח"?/@kat.goldd

אבוקדו הוא אחד הפירות האהובים על חובבי הבראנצ'ים, אך כל חובב יודע כמה מהר אובדקו ממוצע הופך חום ומקבל מרקם עיסתי וטעם חמצמץ. במקרה הטוב האבוקדו שלכם יחזיק 3 ימים מהרגע שהוא נכנס אליכם הביתה - ומאחר שמדובר בפרי די יקר, זה אכן חבל.

ברשת תמצאו אינספור טיפים שמסייעים לשמור על טריותו של האבוקדו. גם פה שיתפנו אתכם לא פעם בשיטות לשמירה על הטריות שלו לאורך זמן, כולל בניסוי שביצע חובב אבוקדו שבחן 4 טיפים מובילים לאחסון אבוקדו. השיטה הבאה לא הוזכרה בניסוי שלו ורבים לא ידעו שהיא קיימת. בתגובות לסרטון ההדגמה של השיטה, אנשים הודו שהשיטה שינתה את חייהם - אז אם יש כמה שהודו בכך, אולי פתרון הפלא אכן נמצא כאן.

חובבת האבוקדו קאט גולד שיתפה את הטריק הזה בסרטון טיקטוק, כשהיא טוענת שהוא יגרום לאבוקדו שלכם "להחזיק מעמד לנצח". קאט - לה יש יותר מ-510 אלף עוקבים בטיקטוק @kat.goldd - טוענת שאמא שלה היא זו שחשפה אותה לשיטה שמשנה את חוקי המשחק. היא הסבירה: "אמא שלי ראתה את הדבר הזה שאומר שאם תשאירו אבוקדו בצנצנת עם מים קרים הוא יחזיק מעמד לנצח. הוא לא יהרס לנצח! הוא היה במקרר שלי מיום חמישי שעבר, אז עבר שבוע".

מוכנים להיות בהלם?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לאחר ששלפה את האבוקדו מצנצנת המים, היא אמרה: "זה מרגיש רך! הוא לא היה רך כשקיבלתי אותו - הוא היה קשה". כשחתכה את הפרי, גילתה שטריותו מושלמת. קאט אמרה למצלמה: "אין מצב! זה מטורף! הולי שיט!. טוב, בכל מקרה, אם אתם רוצים שהאבוקדו שלכם יחזיק לזמן רב יותר - אז ככה אתם עושים את זה".

מאז השיתוף, הסרטון שלה גרף מאות תגובות - שם כמה טיקטוקרים הבטיחו לאמץ את השיטה. "הרגע שינית את חיי", כתב אחד ואחר הוסיף: "ניסיתי את זה בשבוע שעבר עם האבוקדו שלי וזה בהחלט משנה את חוקי המשחק!". שלישי הוסיף: "אם אתם אוכלים רק חצי אבוקדו, אתם יכולים לשים את החצי השני בצנצנת עם מים ולהכניס למקרר עד שתרצו לאכול אותו".

כמה אבוקדו בזבזתי!

אבל אולי זה בכלל מסוכן?

למרות שהשיטה נראית מבטיחה ורבים טוענים שהיא עובדת אנחנו חייבים לסייג ולהזהיר שדובר של ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) אמר כי הם "לא ממליצים על הנוהג זה. החשש העיקרי משימוש בשיטה הזו היא האפשרות שכל הפתוגנים האנושיים השיוריים (כגון ליסטריה מונוציטוגנס וסלמונלה) שעשויים להימצא על פני האבוקדו יתרבו במהלך הזמן שהאבוקדו שקוע במים. חיידקי סלמונלה וליסטריה יכולים להביא להרעלת מזון ולגרום למחלות קשות, בעיקר אצל מבוגרים ומדוכאי חיסון.

נכון שיש אפשרות לחטא קליפות של פירות כדי להגן עליהם מפני חיידקים, אך כאן השיטה שלכם לא תהיה יעילה. ב-FDA ציינו כי מחקר שביצעו הראה שלליסטריה מונוציטוגנס יש פוטנציאל לחדור לתוך עיסת האבוקדו כשהוא שקוע במים קרים תוך פחות או יותר 15 ימים. "במקרה זה, חיטוי עור האבוקדו לפני החיתוך לא יוכל להסיר את הזיהום". עיתוןנאים שניסו את השיטה טענו שהמים אכן חלחלו לתוך האבוקדו המושרה במים, על אף שהגבעול היה שלם: "כשהתחלנו לחתוך לתוכו, אבוקדו נוזלי השפריץ מלמעלה כמו משחת שיניים משפורפרת".

אז מה אפשר לעשות? לפני השימוש בו, ב-FDA ממליצים לשטוף את האבוקדו מתחת למים זורמים ולקרצף אותו עם מברשת קשיחה כדי להסיר לכלוך או חיידקים. לאחר מכן יבשו אותו במגבת נקייה ותנו לו להתייבש באוויר, ורק אז אחסנו אותו בטמפרטורת החדר עד שהוא מבשיל.

לאחר שחתכתם את האבוקדו, הוסיפו מעט מיץ לימון או ליים לשטח החשוף אם אתם לא מתכוונים להשתמש בפרי כולו מיד (אפשר להשתמש גם בשמן זית). זה יעזור לשמור על הטריות למשך זמן רב יותר, שכן חומצת הלימון יכולה להאט את תהליך החמצון. לאחר מכן, עטפו את האבוקדו בניילון נצמד עד שתהיו מוכנים לסיים אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully